Galerie 2
Datum příchodu GPU ATI s podporou DirectX 11 stále neznámé
Aktualita Grafiky a hry Radeony AMD

Datum příchodu GPU ATI s podporou DirectX 11 stále neznámé

Jan Vítek

Jan Vítek

Společnost AMD a její přidružená grafická divize ATI sice již demonstrovaly grafické čipy s podporou API DirectX 11 na letošním Computexu, ale oficiální informace o datu vypuštění těchto GPU na trh stále nemáme. Podívejme se ale na to, jaké existují spekulace. Novinky známé pod označeními RV870 a také Evergreen mají dle některých přijít v září až říjnu, což již není příliš daleko. ATI-Forum.de však věří, že toto nastane spíše až v listopadu, ovšem je zřejmé, že se AMD bude snažit o to, aby nabídlo své nové grafické karty zároveň s vypuštěním OS Windows 7. Ty mají přijít v pozdním říjnu. Jenomže tu může být ještě jiný háček, a sice v dosud nevyspělém 40nm výrobním procesu v TSMC, jenž v současné době velmi brzdí dodávky moderních GPU od ATI i NVIDIA. Přitom testovací verze ATI Radeon HD 4770 byly hotovy již na konci minulého roku, tak se snad vše dá do brzy do pořádku, jak ostatně TSMC slibuje. DirectX 11 mají obsahovat mnohá vylepšení pro ještě bohatší gra

Reklama

Společnost AMD a její přidružená grafická divize ATI sice již demonstrovaly grafické čipy s podporou API DirectX 11 na letošním Computexu, ale oficiální informace o datu vypuštění těchto GPU na trh stále nemáme. Podívejme se ale na to, jaké existují spekulace.

Datum příchodu GPU ATI s podporou DirectX 11 stále neznámé

Novinky známé pod označeními RV870 a také Evergreen mají dle některých přijít v září až říjnu, což již není příliš daleko. ATI-Forum.de však věří, že toto nastane spíše až v listopadu, ovšem je zřejmé, že se AMD bude snažit o to, aby nabídlo své nové grafické karty zároveň s vypuštěním OS Windows 7. Ty mají přijít v pozdním říjnu.

Jenomže tu může být ještě jiný háček, a sice v dosud nevyspělém 40nm výrobním procesu v TSMC, jenž v současné době velmi brzdí dodávky moderních GPU od ATI i NVIDIA. Přitom testovací verze ATI Radeon HD 4770 byly hotovy již na konci minulého roku, tak se snad vše dá do brzy do pořádku, jak ostatně TSMC slibuje.

DirectX 11 mají obsahovat mnohá vylepšení pro ještě bohatší grafické orgie (Compute Shaders, HDR komprese, Dynamic Shader Linkage, vícevláknový rendering, atp.), ale také standardizaci využívání GPU k výpočtům, tedy GPGPU. Ve hrách toto bude znamenat využití síly GPU třeba pro akceleraci AI či fyzických výpočtů. Počkejme si tedy už jen asi několik málo měsíců na to, co nám nová řada Radeonů (snad HD 5000?) nabídne.

Zdroj:

X-bit labs


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama