Galerie 3
Duel: OneDrive vyzývá Dropbox
Aktualita Ostatní Cloud Microsoft

Duel: OneDrive vyzývá Dropbox

Michal Hala

Michal Hala

1

OneDrive – cloudové úložiště Microsoftu – vyzval na souboj konkurenční řešení od Dropboxu. Jeho uživatelům nabízí zdarma 100 GB prostoru po dobu jednoho roku. Podaří se mu přetáhnout je na svou stranu?

Reklama

Pokud používáte úložiště

Dropboxu

Microsoft vám nabízí, že vám přidá 100 GB prostoru na svém úložišti

OneDrive

na jeden rok. K tomu stačí, abyste mu dokázali, že máte účet u Dropboxu. A to uděláte tak, že do Dropboxu uložíte soubor. Celé je to prý velmi jednoduché a trvá to kolem 10 sekund.

A proč to Microsoft dělá? Evidentně se snaží přilákat uživatele k vlastnímu úložišti a věří, že po jeho vyzkoušení alespoň část z nich u něj už zůstane. A určitě chce zvýšit příjmy plynoucí mu z jeho vlastních online služeb.

Duel: OneDrive vyzývá Dropbox

Tohle všechno je poměrně jasné a srozumitelné. Ovšem poněkud paradoxní je, že na jedné straně Microsoft Dropboxu takto otevřeně konkuruje a na straně druhé s ním

spolupracuje

na přímé integraci Dropboxu do Office. Musí samozřejmě brát ohled na potřeby svých zákazníků, z nichž nemalá část používá právě Dropbox.

V teorii i praxi podnikání pro takový dvojznačný vztah dvou firem existuje krásné anglické slovo

coopetition

– jde o složeninu ze slov competition a cooperation. Firmy v jedné oblasti vzájemně soutěží a v druhé jsou s ohledem na potřeby svých zákazníků nuceni chtě nechtě spolupracovat.

Duel: OneDrive vyzývá Dropbox

V tomto konkrétním případě asi za delší konec tahá Microsoft. Dropbox je na toku příjmů z provozování úložiště přímo závislý. Za to Microsoft má jednak nemalé finanční rezervy, jednak může OneDrive „dotovat“ (a to i dost dlouho) z příjmů ze svých jiných produktů.

A podobně je na tom třeba Google a jeho Google Drive. Co myslíte, má Dropbox šanci dlouhodobě odolávat konkurenci úložišť od Microsoftu, Googlu a dalších společností?

Zdroj:

Neowin


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama