Už to vypadalo, že prototyp Starship SN10 bude první svého druhu, který po výletu do výšky kolem 10 km dokáže opět v pořádku přistát. SN10 sice přistát dokázal, ale v pořádku to evidentně nebylo.
Test prototypu Starship SN10 proběhl minulý týden a dopadl bohužel stejně jako ve dvou minulých případech explozí, i když ta přišla až opožděně poté, co loď dokázala přistát ve vzpřímené poloze. Bylo ale evidentní, že toto přistání neproběhlo ideálně, neboť loď zůstala viditelně nakloněna a po několika minutách explodovala.
	Elon Musk nám nyní na Twitteru potvrdil, že Starship SN10 šel na přistání přeci jen rychleji, než by správně měl, a to kolem 10 metrů za sekundu, což bylo způsobeno nižším výkonem motoru.
SN10 engine was low on thrust due (probably) to partial helium ingestion from fuel header tank. Impact of 10m/s crushed legs & part of skirt. Multiple fixes in work for SN11.
— Elon Musk (@elonmusk) March 9, 2021
To samo o sobě stačilo na to, aby dopad poškodil nohy a také část pláště lodi. Poté raketa explodovala, ale co bylo přímou příčinou exploze, to jsme se nedozvěděli. Nízký výkon motoru ale měl být způsoben únikem helia z palivové nádrže, která byla do prototypu přidána na příkaz Muska právě v reakci na explozi prototypu SN8.
	Nyní byli zaměstnanci firmy SpaceX spatřeni, jak manipulují s vysunovacími nohami prototypu SN11 a Elon Musk potvrdil, že tu probíhá řada změn právě v reakci na havárii verze SN10.
Prototyp SN11 už tak byl umístěn na odpaliště v Boca Chica, kde právě probíhají jeho předletové testy, jako je zkušební naplnění nádrží tekutým dusíkem. Otázka je, jaké úpravy na SN11 probíhají a na nich bude záviset i to, kdy tento prototyp poletí. Mohlo by to být ještě dnes nebo i zítra soudě dle informací o uzavírce tamní komunikace.