Galerie 3
Epic MetaHuman Creator: pro téměř dokonalá herní NPC
Aktualita Grafiky a hry Hry a technologie Epic Games

Epic MetaHuman Creator: pro téměř dokonalá herní NPC

Jan Vítek

Jan Vítek

3

Sebelepší herní grafika, která nás dokáže vtáhnout do kvalitního děje v originálním světě může být v okamžiku sražena na kolena, když se k nám přimotá postava, která chodí jako kačer, nepřirozeně cení zuby a má toporný výraz.

Reklama

Ztvárnění lidských gest, mimiky a výrazů tváře není nic jednoduchého a nemusí jít zrovna o průšvih formátu Mass Effect: Andromeda, kde postavy v tom lepším případě původně vypadaly jako nafukovací panny. V tomto ohledu ostatně stačí velice málo k tomu, aby byl dojem zcela pokažen a naopak vylepšit jej dá dost práce. Společnost Epic ale nově nabízí nástroj, s nímž už tvorba postavy nemá být žádná věda a výsledky přitom vypadají velice dobře. 

Epic MetaHuman Creator: pro téměř dokonalá herní NPC

Mass Effect: Andromeda

Jak ukazuje následující snímek zachycený z předváděcího videa, je to pochopitelně i otázka kvalitní grafiky. Dnes lze říci, že pokud grafici v případě samotných modelů s něčím zápolí, pak je to především realistické ztvárnění vlasů, aby postavy nevypadaly, jako by měly paruku ze žíní. Epic MetaHuman Creator jednak tvoří postavy s velice pěkně ztvárněnými vlasy či vousy a celkově s vysoce kvalitní grafikou, ale jinak zde jde především o mimiku. Ale to už lépe ukáže video. 

Epic MetaHuman Creator: pro téměř dokonalá herní NPC

MetaHuman Creator je pochopitelně určen pro firemní Unreal Engine verze 4 i 5, využívá jistou cloudovou knihovnu a je schopen pracovat se zdrojovými daty z modelovací aplikace Maya 3D. 

Každý si přitom může MetaHuman Creator vyzkoušet. Postačí mít účet na Epic Games a stáhnout si příslušný launcher a pak samotný Unreal Engine 4 (12 GB) a následně MetaHuman Creator (4,7 GB).

Pak už si můžeme hrát, přičemž modelace postavy se v této ukázce podobá tomu, když si na začátku moderní hry tvoříme svou herní postavu, jen na poněkud vyšší úrovni a s mnohem více nástroji. To pravé ale nastane až tehdy, kdy se obličej rozhýbe a předvede všechny možné drobné a především přirozené pohyby očí, víček, pusy a všemožných svalů, které jej rozzáří a probudí k životu. 

Konečná integrace do enginu byla slíbena na tento rok, ale kdy něco takového uvidíme ve hrách, o tom je asi ještě předčasné mluvit. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama