Galerie 2
Firefox Reality je browser pro AR a VR, zatím toho moc neumí
Aktualita Ostatní Software Webové prohlížeče Mozilla

Firefox Reality je browser pro AR a VR, zatím toho moc neumí

Jan Vítek

Jan Vítek

Podobně tomu, jak pomalu se rozjíždí celý trh s virtuální, smíšenou a rozšířenou realitou na PC se rozjíždí i webový prohlížeč Firefox Reality. Zatím mají stát celé roky vývoje a zkoumání toho, co jako uživatelé chceme. Co tedy?

Reklama

Firefox Reality je k dispozici v obchodech Viveport, Oculus a Daydream, přičemž je určen pro celou řadu různých zařízení, které nám více či méně zahltí zrak virtuální realitou. Slibuje intuitivní využití webu a příslušných technologií, ovšem je brouzdání webem s nasazenou helmou opravdu to, po čem uživatelé prahnou? Těžko říci, ale pokud se podíváme na to, co Firefox Reality aktuálně umí, pak těžko.

Firefox Reality je browser pro AR a VR, zatím toho moc neumí

Mozilla slibuje, že Firefox Reality si bere to nejlepší z klasického Firefoxu, což je snadné použití, ovládání nebo funkce pro bezpečnost. Ostatně ta je v případě VR headsetů dokonalá v tom smyslu, že nám opravdu nikdo nemůže koukat přes rameno, co právě sledujeme, snad leda že by využil našeho odříznutí od okolního světla a zapnul si výstup na monitor.  

Andre Vrignaud ze skupiny, která v Mozille na platformách pro VR pracuje, tvrdí, že Firefox Reality je výsledek mnohaleté práce, výzkumu, debat s uživateli, vývojáři, tvůrci obsahu a hardwarovými partnery. Jaký je zatím výsledek? 

V aktuálním stavu jde především o brouzdání webem pomocí virtuální obrazovky a pak tak trochu o pohyb ve 3D. Zatím tak opravdu nejde o nic, co by nás mělo nadchnout, však jaký bychom měli mít důvod k tomu, abychom si pro prohlížení webu brali VR headset, který nám naservíruje ve virtuálním světě to samé, co monitor v tom reálném? 

Firefox Reality je však nyní ve verzi 1.0 a Mozilla slibuje, že brzy přijde 1.1, která představí další možnosti. V následujících měsících budou k dispozici bookmarky, 360° videa, podpora účtů a další. Musíme si tak počkat na to, v co se nakonec tento prohlížeč vyvine a jakou získá podporu vývojářů. Je třeba si ale uvědomit, že jde o VR, kde platí především to, že lidé si nebudou moc kupovat headsety, když chybí obsah a tvůrci obsahu zase nebudou moc chtít na něm pracovat, když mohou oslovit jen malý trh. 

 
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama