Galerie 2
Intel Xe DG1 se ukázal v testech OpenCL
Aktualita Grafiky a hry Intel Xe Intel

Intel Xe DG1 se ukázal v testech OpenCL

Jan Vítek

Jan Vítek

2

Už téměř dva roky víme o návratu Intelu na trh se samostatnými grafickými kartami, což bylo ohlášeno v červnu roku 2018. Nyní už pomalu čekáme na představení prvních kousků ovoce, které toto snažení přineslo.

Reklama

Intel zatím prezentoval především svou grafiku DG1 založenou na architektuře Xe, ovšem ta představuje především vývojové zařízení, ostatně se označuje i jako SDV, čili Software Development Vehicle. Obsahuje pouze 96 EU (Execution Unit), takže je na úrovni integrovaných GPU a pokud jde o GPU pro desktopové či samostatné grafiky, ta už budou výrazně výkonnější. 

Intel Xe DG1 se ukázal v testech OpenCL

Nedávno jsme se také dozvěděli, že GPU v DG1 je součástí série LP (Low Power) a použito bude i v mobilních počítačích, ale ne jako běžné iGPU integrované v procesoru nebo na stejné destičce vedle procesoru. Integrované bude, ale na základní desce a napojené pomocí sběrnice PCIe. 

Intel Xe DG1 má tedy 96 EU, takže můžeme mluvit o 768 Shaderech, aby se nám mohl lépe hledat ekvivalent u firem AMD a NVIDIA. Ten ale v případě moderních generací samostatných desktopových GPU nenajdeme, jak se ani nelze divit. Radeony RX 5000 začínají na 1408 Shaderech a GeForce GTX 1600 na 896 shaderech, takže DG1, která má mít navíc 3 GB paměti jen na 96bitovém rozhraní, by nejspíše nedosáhla ani na dnešní desktopový low-end a je jen logické že míří do mobilního sektoru. 

  Intel Xe DG1 AMD Radeon RX 5500 XT NVIDIA GeForce GTX 1650
Výrobní proces/čip 10nm Gen12 7nm Navi 14 XTX 12nm TU117-300
Shadery

768

1408

896

Max. výkon v FP32

2,3 TFLOPS

4,8 TFLOPS

3,0 TFLOPS

Turbo

~1500 MHz

1717 MHz

1665 MHz

Takt pamětí ?

14 Gbps

8 Gbps

Paměti

3GB ? 96-bit

4GB G6 128-bit

4GB G5 128-bit

CompuBench
Ocean Surface Simulation

1506

2344

1956

Catmull-Clark L3

55

145

184

Catmull-Clark L5

88

131

136

Vertex Conn. & Mergin

3,5

8,1

8,5

Subsurface Scattering

809

4227

4031

Subsurface Scattering MP

744

3973

3926

TV-L1

14,4

25,9

30,8

Zdroj výsledky výsledky výsledky
Geekbench
Total OpenCL Score

55375

138599

139699

Sobel

80036

272714

269854

Histogram Equalization

41495

134962

169072

SFFT

6435

22177

16833

Gaussian Blur

92369

226651

193433

Face Detection

15441

45516

55361

RAW

297851

1005840

886366

Depth of Field

112710

403824

374565

Particle Physics

86384

39814

53127

Kvůli slabší výbavě tak má DG1 značný výkonnostní handicap, a to především oproti Navi 14 XTX, která má dvojnásobný hrubý výkon. V porovnání s TU117 už je to lepší, ale ani tak DG1 není zcela srovnatelná. Je také třeba vzít v potaz, že porovnáváme dávno hotové a vydané produkty s novinkou, která se na trh ještě nedostala, takže půjde i o celkové odladění a ovladače, nehledě na pracovní takty. 

Výsledky jsou tak v mnoha případech velice slabé a neodpovídají tomu, co bychom mohli očekávat od prostého porovnání hrubého výkonu čipů a snad jen v případě Geekbench a jeho Particle Physics lze mluvit o překvapení. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama