Galerie 2
iPhone jako vstupenka do ekosystému Applu? U tabletů a hodinek snad, ale co jinde?
Aktualita Ostatní Apple

iPhone jako vstupenka do ekosystému Applu? U tabletů a hodinek snad, ale co jinde?

Milan Šurkala

Milan Šurkala

14

Consumer Intelligence Research Partners provedl zajímavý výzkum toho, jak se vlastnictví iPhonu projevuje v zájmu o další produkty značky Apple. Např. u tabletů a chytrých hodinek jiné značky moc "nejedou".

Reklama

O majitelích produktů Apple se často tvrdí, že to jsou iOvce a že mají všechno možné bezmyšlenkovitě nakoupeno právě od Applu. Společnost Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) se na toto podívala a provedla průzkum mezi 900 majiteli nových iPhonů 12. Pravda, vzorek mohl být mnohem větší, aby byl více reprezentativní, ale i tak tu máme zajímavá pozorování. Studie se podívala na to, jaká další zařízení tito lidé mají a zda jde také o Apple.

iPhone jako vstupenka do ekosystému Applu? U tabletů a hodinek snad, ale co jinde?

Pokud jde např. o počítače, zde jde zvýšený zájem o Macy jednoznačně vidět, ale rozhodně není absolutní. Počítač má 90 % dotázaných (cca 810 lidí), přímo Maca pak 38 % ze všech dotázaných (cca 340). To znamená, že zhruba 42 % z těch, kteří ve studii měli počítač, měli počítač od Applu (38/90, resp. 340/810). Výrazně odlišné je to u tabletů. Ten mělo asi 79 % lidí a z tohoto počtu to byl Apple iPad asi v 85 % případů (67 % ze všech dotázaných mělo iPad). Jde tak o produkt, kde je toto procento mezi iPhonem a dalším produktem Applu nejvyšší.

Hodně je to vidět i u chytrých hodinek. Ty má asi 65 % dotazovaných majitelů iPhonů a dobrých 75 % z nich zamířilo právě k Apple Watch. Hodinky jiného výrobce tak má jen čtvrtina majitelů iPhonů (pokud mají chytré hodinky). U tabletů a chytrých hodinek tak můžeme diskutovat o tom, že iPhone pravděpodobně mohl být vstupenkou do ekosystému Applu a ovlivnit výběr. Ale také možná to byl pro dotazované zákazníky nejlepší produkt nehledě na značku.

O něco nižší poměr máme u bezdrátových sluchátek. Ty má 39 % majitelů Applu a k sluchátkům od Applu pak zamířila více než polovina z nich (cca 53 %). Zde je ale otázkou, do které skupiny se počítají modely Beats, které v podstatě také spadají pod Apple. I když Apple dává k novým iPhonům rok streamovací služby Apple TV zdarma, uživatelé často míří jinam. Streamování využívá asi 69 % majitelů iPhonů, ale Apple TV využívá méně než 40 % z nich. Ještě horší je to pro Apple v kategorii chytrých reproduktorů. Ty používá 45 % dotázaných, ale modely od Applu to jsou jen v cca 22 % z těchto případů.

Zda uvedená čísla budete brát jako slepé fanouškovství nakousnutého jablka nebo nikoli, to už bych asi nechal na posouzení vás samotných. Jak to vidíte?


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama