Galerie 2
Japonský hotel propustil půlku robotů, byli neschopní
Aktualita Robotika, AI

Japonský hotel propustil půlku robotů, byli neschopní

Milan Šurkala

Milan Šurkala

Automatizace procesů nemusí vždy dopadnout tak krásně, jak to vypadá v hlavách tvůrců. Japonský Henn na Hotel se totiž rozhodl propustit polovinu svých robotů, vytvářeli více problémů, než vyřešili.

Reklama

Japonský Henn na Hotel byl průkopníkem v “zaměstnávání” robotů, které používal od roku 2015. Jenže zatímco na papíře to vypadalo, že díky 243 robotům nebudou mít lidé co dělat a hotel náramně ušetří, praxe ukázala, že je tomu naopak. Roboti ani zdaleka nefungovali tak dobře, jak se předpokládalo a ve výsledku akorát způsobovali lidem problémy místo toho, aby jim pomáhali. Hotel se tak rozhodl polovinu z těchto robotů “propustit”. Příkladem neschopnosti robotů je např. asistentka Churi ve tvaru panenky, která byla v každém pokoji. Ta totiž nedokázala rozumně odpovídat ani na takové jednoduché dotazy, jako byly např otevírací hodiny atrakcí. Přitom tradiční asistenti jako Siri, Amazon Alexa nebo Google Assistant s tím neměli problém.

Japonský hotel propustil půlku robotů, byli neschopní

Neosvědčili se ani dva roboti ve tvaru velociraptorů na recepci. Ti měli pomáhat se skenováním dokumentů a dalšími procesy, ve výsledku to ale za ně stejně museli dělat lidé. Další dva roboti měli nosit zavazadla. Jenže se přišlo na to, že nejsou schopni se dostat do 3/4 pokojů (zvládli jen 24 ze 100), měli problémy s počasím, a to nejen se sněhem, ale nefungovali ani v dešti. A aby toho nebylo málo, často se zasekávali jeden o druhého, když se navzájem snažili se objet. Není divu, že se hotel rozhodl vrátit na tyto pozice lidi a ani se zatím nepokoušel přijít s novějšími a vyspělejšími roboty.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama