Galerie 2
JPR: do roku 2022 přejde od PC ke konzolím 20 milionů hráčů
Aktualita Ostatní Herní konzole

JPR: do roku 2022 přejde od PC ke konzolím 20 milionů hráčů

Jan Vítek

Jan Vítek

34

S vývojem trhu s herním hardwarem a konzolemi se na mysl může vkrádat otázka, jak to do budoucna bude s oblibou hraní na PC. Přesně tomu se nyní věnovala i známá společnost Jon Peddie Research zabývající se průzkumem trhu.

Reklama

Ta přitom nemá pro společnosti vyrábějící herní PC hardware moc dobré zprávy, protože předpokládá, že do roku 2022 tato platforma přijde o 20 milionů hráčů, kteří si raději koupí konzoli.

JPR: do roku 2022 přejde od PC ke konzolím 20 milionů hráčů

Podívejme se na to, zda budou sedět naše předpoklady s tím, co říká společnost JPR. Hraní na PC sice v posledních letech zažilo boom především v Číně, kam některé firmy směřují i na míru tvořený exkluzivní hardware, jako jsou třeba speciální verze Radeonů. Nicméně hlavní základna PC hráčů je v zemích západního světa a tam už lidé často přemýšlí o tom, jakou to má všechno vůbec cenu. 

Stačí se podívat na vývoj cen grafických karet a když si vezmeme na pomoc mainstream od NVIDIE a začneme kartou GeForce GTX 760, pak ta přišla za 250 USD. GeForce GTX 960 začínaly na 200 dolarů a také to byl prodejní hit, ovšem poté už jsme dostali GTX 1060 6GB za 250 až 300 dolarů dle verze a GeForce RTX 2060 už přijde na 350 dolarů. Dalo by se samozřejmě polemizovat o tom, nakolik je RTX 2060 opravdovým nástupcem GTX 1060, nicméně trend je prostě takový, že cena herních grafických karet celkově roste a nejlépe je to vidět v oblasti hi-endu. NVIDIA nás také v případě karet RTX zrovna nepotěšila tím, jaký ty mají poměr výkonu a ceny oproti více než dva roky starším GTX řady Pascal, tedy když do toho nebudeme míchat ray tracing či DLSS. 

Dále je tu fakt, že cena herních PC a zvláště pak jednotlivých komponent může být značně ovlivněna řadou událostí. V posledních letech jsme tu měli především raketově rostoucí ceny pamětí RAM a stejná věc navrch s velice problematickou dostupností potkala i grafiky. Rovněž ceny procesorů Intel byly ovlivněny potížemi výrobce s uspokojením poptávky. 

Nakonec nás může napadnout snaha firmy Microsoft více propojit hraní na PC a Xboxu, což vyústilo i v podporu klávesnice a myši na Xbox One. Dalo by se říci, že pokud pravověrným hráčům obhajujícím svou jedinou a nejlepší PC platformu dáte do rukou Xbox s bezproblémovou podporou klávesnice a myši, konzole už pro ně nebude tak moc fuj fuj, zvláště když uvidí, že za cenu slušné grafické karty může pořídit celou konzoli. 

Takže co k tomu říká JPR? V podstatě vypichuje to samé. Máme tu jednak fakt, že konzole jsou oproti herním PC velice levné a vývoj PC hardwaru naopak v poslední době zpomaluje. Dále jde i o to, že mezi konzole bychom mohli brzy počítat i specializovaná zařízení pro využití herních streamovacích služeb, což mohou zvládnout prostě i jen chytré televizory a v takovém případě bychom nepotřebovali ke hraní už žádný výkonný a drahý hardware. I to bude přitom ovlivňovat rozhodování lidí, kteří budou uvažovat o koupi nového PC. 

Samostatným faktorem jsou herní exkluzivity, o kterých se mluví právě ve spojení s konzolemi PlayStation a Xbox. 

Dle JPR jsou "v ohrožení" především ti, kteří využívají slabá a levná PC až jejich střední třídu, a to primárně pro hry. Ti budou asi nejvíce pokukovat po nové generaci herních konzolí, které chce Microsoft a Sony uvést na trh asi někdy v příštím roce. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama