Galerie 3
Krátcí prodejci prodělali letos na AMD 2,7 miliard dolarů
Aktualita Ostatní AMD

Krátcí prodejci prodělali letos na AMD 2,7 miliard dolarů

Jan Vítek

Jan Vítek

5

Společnost AMD se stala v tomto roce cílem pro tzv. krátké prodejce, kteří se snažili vydělat na poklesu hodnoty jejích akcií. Ti však jen v tomto roce namísto toho sami prodělali, a to téměř 2,7 miliard dolarů.

Reklama

Můžeme si vzpomenout na pokus týkající se údajných chyb v procesorech AMD, které byly představeny i s teatrálním označením Ryzenfall ("pád Ryzenu"). Šlo o velice krátkodobé téma, o němž jsme zanedlouho poté už neslyšeli a brzy vyplynulo na povrch, že to byl nejspíše jen pokus, jak pomocí krátké pozice vydělat na poklesu hodnoty akcií. 

Krátcí prodejci prodělali letos na AMD 2,7 miliard dolarů

Krátký prodej funguje jednoduše tak, že nějaká osoba prodá cenné papíry, jež si vypůjčila od jiného investora a čeká na pokles jejich hodnoty. Až ten nastane, opět je koupí zpět za nižší cenu a zisk jí spadne do kapsy. To samozřejmě nemusí vyjít, a proto se takové osoby někdy samy snaží zajistit, aby daná hodnota klesla a pak si můžeme číst o chybách jako Ryzenfall. 

Nenechme se ale mýlit, tyto chyby byly reálné, ale způsob jejich odhalení a všechna ta omáčka okolo včetně zpracování již neexistujících stránek amdflaws.com ukazovalo jednoznačně na to, že se někdo velice snažil celý problém zveličit. 

Akcie AMD se však v tomto roce nechovaly dle představ krátkých prodejců a namísto snižování své hodnoty naopak rostly. Dle MarketWatch tak na tom takoví prodejci letos prodělali 2,67 miliardy dolarů. 

Krátcí prodejci prodělali letos na AMD 2,7 miliard dolarů

AMD se tak zařadilo mezi tři firmy, na nichž krátcí prodejci ztratili letos nejvíce. Konkrétně jde ještě o Amazon.com (ztráta 3,75 mld. USD) a Netflix (3,43 mld. USD). 

Samotné akcie firmy AMD se přitom letos v dubnu dostaly na hodnotu pod 10 dolarů a od té doby míří vzhůru, a to zvláště výrazně v posledních dnech, kdy se vyhouply zpod 20 dolarů na více jak 25 dolarů za kus. 

 
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama