Galerie 3
Li-Metal: dvojnásobná kapacita baterií Li-ion už v listopadu
Aktualita Ostatní

Li-Metal: dvojnásobná kapacita baterií Li-ion už v listopadu

Jan Vítek

Jan Vítek

13

Čas od času se objeví nová nadějná technologie pro baterie, která slibuje vysokou kapacitu, rychlé nabíjení, velkou výdrž, nebo alespoň něco z toho. Li-Metal od SolidEnergy slibuje dvojnásobnou kapacitu článků Li-ion a hlavně se už chystá na trh.

Reklama

Mnohokrát jsme si mohli číst o nových bateriových technologiích, přičemž tyto zprávy měly obvykle společné to, že šlo především o sliby do budoucna. V případě technologie Li-Metal společnosti SolidEnergy Systems by to mělo být jiné, neboť tato firma uvádí, že její technologie už je připravena a první takové baterie už se chystají na trh. Půjde o baterie určené pro napájení dronů, jež budou prodávány už od letošního listopadu. To budou první vlašťovky a následovat mají baterie pro chytré telefony, elektrovozy, nositelná zařízení a další.

Li-Metal: dvojnásobná kapacita baterií Li-ion už v listopadu

SolidEnergy Systems mají v úmyslu dostat svou technologii Li-Metal do chytrých hodinek a nositelných zařízení v příštím roce, v dalším mají následovat chytré telefony a v autech se má objevit v roce 2019. Zajímavé je naní především to, že výsledné baterie mají dvojnásobnou kapacitu než baterie Li-ion, a to konkrétně hustotu energie 1200 Wh na litr nebo 400 Wh na kilogram. V případě Li-ion to je 530 Wh/l a 200 Wh/kg. Výsledné baterie tak mohou být při stejné kapacitě dvakrát lehčí a více než dvakrát menší, ale dnešní uživatelé nemají vesměs zájem o zmenšování, ale o zvyšování kapacity. O tom ale stejně nakonec rozhodnou až samotní výrobci, i když jak se zdá, ti se možná už konečně přestali předbíhat v tom, kdo bude mít na trhu tenčí telefon. Ty už ostatně dospěly do stavu, kdy už začíná být problémem tvarová stálost, na čemž se nepochybně podepsal právě trend zeštíhlování.

Li-Metal: dvojnásobná kapacita baterií Li-ion už v listopadu

Výrobce už také prezentoval konkrétní náhradu pro baterie v telefonu Apple iPhone, které mají kapacitu 1,8 Ah. Podstatně menší baterie Li-Metal dokáže nabídnout rovnou 2 Ah a k tomu je rovněž uváděno, že nehrozí její výbuch či vzplanutí a neohrožují ji vysoké teploty. Velmi důležitý je také fakt, že tyto baterie by mělo být možné vyrábět ve stávajících provozech, kde se produkují současné Li-ion, takže by se Li-Metal mohly rozšířit relativně rychle a nemusely by být ani příšerně drahé, i když to také bohužel nezáleží pouze na tom, zda to technika umožní.

Zatím si můžeme jen přát, ať se nic na cestě k rozšíření této technologie nezvrtne. Už za pár měsíců bychom se měli dozvědět, jak na tom Li-Metal budou s cenou, ale zatím se o ní nedozvíme vůbec nic.

Zdroj:

SolidEnergy Systems


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama