Společnost NVIDIA vydala PDF dokument popisující nové prvky, kterých se dočkáme u akční hry Lost Planet, přesněji tedy u nového patche. Ten hodlá Capcom vypustit již tento týden a jeho vylepšení se mají týkat hlavně DirectX 10 verze. Zlepšit se má například motion blur a nově se objeví v DX10 podané efekty DoF (Depth of Field) a Fur shader (renderer chlupatých objektů). Další záležitosti se týkají výkonu, jenž by měl v DirectX 10 překonat výkon DirectX 9 (rovněž ve Vistách) a také škálování při SLi módu má dosáhnout až 80% výkonnostního nárůstu. NVIDIA se také pochlubila výkonnostní převahou nad konkurencí, kdy porovnávala karty NVIDIA 8800 GTS 640 MB a ATI HD 2900 XT. Výsledky můžete vidět sami z následujícího grafu, kde NVIDIA utekla ATI hlavně v DirectX 10. Dále to máme zmíněný motion blur, jenž se má dočkat daleko lepší kvality v DirectX 10 než ve starší verzi a téměř se vyrovat 64x Super Sampling. To je vidět na první pohled. - klikněte pro zvětšení - Depth of Fie
Společnost NVIDIA vydala PDF dokument popisující nové prvky, kterých se dočkáme u akční hry Lost Planet, přesněji tedy u nového patche. Ten hodlá Capcom vypustit již tento týden a jeho vylepšení se mají týkat hlavně DirectX 10 verze. Zlepšit se má například motion blur a nově se objeví v DX10 podané efekty DoF (Depth of Field) a Fur shader (renderer chlupatých objektů). Další záležitosti se týkají výkonu, jenž by měl v DirectX 10 překonat výkon DirectX 9 (rovněž ve Vistách) a také škálování při SLi módu má dosáhnout až 80% výkonnostního nárůstu.
NVIDIA se také pochlubila výkonnostní převahou nad konkurencí, kdy porovnávala karty NVIDIA 8800 GTS 640 MB a ATI HD 2900 XT. Výsledky můžete vidět sami z následujícího grafu, kde NVIDIA utekla ATI hlavně v DirectX 10.
Dále to máme zmíněný motion blur, jenž se má dočkat daleko lepší kvality v DirectX 10 než ve starší verzi a téměř se vyrovat 64x Super Sampling. To je vidět na první pohled.
- klikněte pro zvětšení -
Depth of Field, tedy hloubka pohledu, patří mezi efekty, které si zde nově bere na starost DirectX 10. Osobně zde příliš rozdílů mezi dvěma příklady nevidím a v pohybu bych je už ani nezaregistroval. Ale je to jen jeden prvek z mnoha.
- klikněte pro zvětšení -
A nakonec si ukážeme, jak nově budou vypadat chlupaté objekty, tedy například kožešinový kabát zobrazeného hrdiny. Zde je naopak vylepšení na první pohled patrné; Leoš Mareš musí jásat.
- klikněte pro zvětšení -
Co NVIDIA tolik nezdůrazňuje, ale přece uvádí, jsou vylepšené Soft Shadows, jež nyní vypadají ještě měkčeji, tedy bez tolika nepěkných zubů. A oproti verzi pro XBox 360, kde se díry v zemi po kulkách znázorňují prostým připlácnutím textury na příslušné místo, se zde využije Parallax Occlusion normálové mapování, takže díry v zemi pak vypadají věrně. Zda to bude fungovat i pro podepisování se do sněhu, to již materiál nesděluje.
Zdroj: