Microsoft je druhou firmou s hodnotou 4 bilionů USD, příjmy i díky cloudu a AI rostly o 18 %
Aktualita Robotika, AI Microsoft

Microsoft je druhou firmou s hodnotou 4 bilionů USD, příjmy i díky cloudu a AI rostly o 18 %

Milan Šurkala

Milan Šurkala

1

Microsoft má za sebou velmi úspěšné čtvrtletí. Povedlo se mu totiž stát se druhou společností, jejíž hodnota na akciovém trhu překonala hranici 4 bilionů USD. Pomohly cloudové služby i soustředění se na AI.

Reklama

Společnosti Microsoft se dlouhodobě dost daří. Poslední zprávy byly dokonce takové, že hodnota akcií včera povyskočila o 4 % a firma se po Nvidii jako druhá dostala přes hodnotu 4 bilionů USD. Jako první byla Nvidia, které se to povedlo před třemi týdny. Ta už od té doby vyšplhala na skoro 4,5 bilionu USD, nicméně dnes je trh hodně v červených a obě firmy spadly o nějakých 200 miliard pod svá maxima. Jen připomeňme, že někdejší premiant, Apple, je dneska sotva lehce nad 3 biliony USD. 

Příjmy Microsoftu se meziročně zvýšily o 18 % na 76,4 mld. USD, čistý zisk pak čel nahoru o 24 % a činí 27,2 mld. USD. Microsoft tak vykazuje čistou marži necelých 36 %. Hodně se daří zejména cloudovým službám. Microsoft Cloud totiž zaznamenal příjmy ve výši 46,7 mld. USD, což je meziročně o 27 % navíc. Hrubý zisk se sice snížil ze 70 % na 68 %, za to ale mohou obrovské investice do AI infrastruktury. 

Je dobře vidět, že Microsoft táhnou především nové služby. Microsoft 365 Commercial šel nahoru o 16 %, cloudová část o 18 %, zde přispěl např. i M365 Copilot. Microsoft 365 Consumer pak vzrostl o 21 %, cloudová část o 20 %. LinkedIn si nicméně připsal jen 9 %, zatímco Dynamics je o 18 % výše. Naproti tomu tradiční produkty Windows OEM a Devices získaly navíc jen 3 %, ekosystému okolo herních konzolí Xbox se také nedařilo příliš růst, ale 13 % není až tak málo a rozhodně je to lepší než stagnace nebo pád. Tomu ale pomáhalo navýšení příjmů v oblasti prodeje her a Xbox Game Pass. Samotné konzole šly o výrazných 22 % dolů.  Vyhledávání a reklamní byznys přilepšil Microsoftu o 21 %. Vidíme tak, že se v podstatě dařilo všem divizím a produktům Microsoftu s výjimkou herních konzolí jako hardwaru.

Zdroj: officeapps.live.com, reuters.com, cnn.com, finance.yahoo.com


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama