Druhou největší akvizici ve své historii si pro tento rok přichystal Microsoft, který se rozhodl koupit firmu Nuance Communications z Massachusetts. Co tím Microsoft získá a čím se Nuance vůbec zabývá?
Nuance pro Microsoft představuje výdaj 20 miliard dolarů, což překonala pouze akvizice firmy LinkedIn v roce 2016. Microsoft tím získá společnost zabývající se cloudovými technologiemi, což zahrnuje také technologie pro rozpoznávání řeči, které ale Nuance nabízí i výrobcům televizorů (Samsung), notebooků, automobilů či softwaru pro diktování textu. O Nuance měl přitom v předchozích letech zájem právě i Samsung, ale uspěl až nyní Microsoft.
Společnost Nuance ovšem v posledních letech kvůli tomu, že technologie pro rozpoznávání řeči se staly v podstatě běžné, pozměnila své hlavní zaměření na zdravotnictví a Microsoft míní, že Nuance bude díky tomu vítaná posila pro jeho Microsoft Cloud for Healthcare představený v minulém roce.
Technologie firmy Nuance jsou dnes používány v 77 procentech amerických nemocnic a jde o produkty jako Dragon Ambient eXperience, Dragon Medical One a PowerScribe One pro radiologii, které jsou přitom postaveny na cloudové technologii Azure od Microsoftu.
Microsoft také hlásí, že celý Nuance Healthcare Cloud zaznamenal za minulý rok 37procentní meziroční nárůst tržeb a sám si od akvizice slibuje především to, že bude schopen výrazně rozšířit svůj možný záběr na trhu. Jde zde právě o spojení cloudu, umělé inteligence a zdravotnického sektoru, který není pro Microsoft zrovna obvyklý sektor, ale právě proto jde o příležitost k růstu, zvláště ve spojení s novým Microsoft Cloud for Healthcare.
Microsoft za Nuance zaplatí prostým způsobem, složí 56 dolarů za každou akcii, což je o 23 % navíc oproti hodnotě z minulého týdne. Akvizice bude dle plánu uzavřena ještě v tomto roce.