Galerie 4
Microsoft představil svou vizi hraní: Xbox, Windows 10, Windows Store a HoloLens
Aktualita Ostatní Herní konzole Microsoft

Microsoft představil svou vizi hraní: Xbox, Windows 10, Windows Store a HoloLens

Michal Hala

Michal Hala

2

Vedoucí vývoje Xboxu Phil Spencer představil na Game Developers Conference v San Franciscu novou firemní strategii (nejen) v herním segmentu. Celé se to dá shrnout takto: jediné jádro OS, jediné grafické API, jediná sociální herní síť a jedno tržiště.

Reklama

Pojďme to vzít popořadě. Jediným jádrem se samozřejmě myslí

Windows 10

. Jediné jádro zahrne v budoucnu i

Xbox

a bude znamenat možnost tvorby

univerzálních aplikací

(psali jsme o nich

tady

) i v podobě her. Tedy ta samá univerzální hra od mobilu, přes tablet, počítač až po Xbox. Samozřejmě všechny hry nemusí být univerzální, ale v Redmondu počítají s tím, že zástupci téhle kategorie her začnou přibývat. Samozřejmě i v případě univerzálních her platí naše dřívější výhrady.

Microsoft představil svou vizi hraní: Xbox, Windows 10, Windows Store a HoloLens

Jediným grafickým API bude

DirectX 12

, které bude podobně jako jádro OS společné všem platformám včetně Xboxu One. Nové grafické API prý přinese lepší využití CPU o 50 % všude a na Xboxu One nárůst výkon GPU až o 20 % (samozřejmě z hlediska pohledu uživatele, hardwarový výkon zůstane stejný).


Xbox Live

se nastěhuje do Windows 10 cestou integrace

Xbox Live SDK

do nového operačního systému. Herní příslušenství určené původně pro Xbox bude nově podporováno i na PC s Windows 10. Společným tržištěm bude

Windows Store

a v Redmondu očekávají, že se hry stanou největší kategorií aplikací na jejich úložišti.

Microsoft představil svou vizi hraní: Xbox, Windows 10, Windows Store a HoloLens

No a nakonec tu máme letos v lednu představené brýle

HoloLens

. Microsoft rozhodně chce dostat hraní také na tuto novou platformu a sází přitom jednak na budoucí univerzální herní aplikace, jednak zřejmě na speciální aplikace ušité na míru přímo brýlím. A možná i na to, že vývojáři upraví pro brýle některé předchozí úspěšné tituly.

A teď si to shrneme, včetně dřívějších informací. Předně se Microsoftu určitě nedá upřít, že takhle komplexní strategii napříč korporátním, domácím uživatelským a herním segmentem určitě ještě nikdy neměl. Všechno vypadá perfektně promyšlené, všechno do sebe logicky zapadá.

Microsoft představil svou vizi hraní: Xbox, Windows 10, Windows Store a HoloLens

Na druhou stranu, každá takhle složitá strategie závisí na velkém počtu předpokladů, které se musí přetavit v realitu a to samozřejmě také v chování uživatelů. Dokud se tak nestane, jsou to skutečně jen předpoklady. Ještě vidíme, jak to všechno dopadne, ale musíme uznat, že to vypadá opravdu dobře.

Pro Microsoft bude obrovskou výhodou mít jen jedno univerzální jádro Windows, jen jedno univerzální grafické API (DirectX 12), jen jedny univerzální brýle (HoloLens), jen jedno tržiště (Windows Store) a další univerzální „dílky do skládanky“. Příslušné týmy redmondských vývojářů se mohou soustředit vždy na jeden produkt a nemusí tříštit síly vývojem a podporou paralelních řešení.

A je třeba říci, že nikdo z konkurentů (Apple, Google…) takhle ucelené řešení napříč několika segmenty (firmy, domácnosti, hráči) rozhodně nemá. Co téhle vizi říkáte vy? Má to patu a hlavu, nebo je to celé zbytečně složité?

Zdroje:

Neowin

,

The Verge

,

WinBeta


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama