Galerie 2
Microsoft vypustil do světa DirectX 12_2: ray tracing i pro Radeon a Xe
Aktualita Grafiky a hry Microsoft

Microsoft vypustil do světa DirectX 12_2: ray tracing i pro Radeon a Xe

Jan Vítek

Jan Vítek

2

Microsoft právě včas vypustil do světa novou verzi svého API DirectX 12_2. To tak nabídne podporu pro nové grafické čipy AMD RDNA 2 a vedle toho se dočká také Intel a dokonce i Qualcomm.

Reklama

Microsoft tak rovněž potvrzuje, že grafické čipy AMD RDNA 2, Intel Xe a rovněž některé chystané Snapdragony budou podporovat ray tracing, neboť ten za zahrnutý ve Feature Level 12_2 API DirectX 12. 

Microsoft vypustil do světa DirectX 12_2: ray tracing i pro Radeon a Xe

Feature Level 12_2 tak tvoří novou úroveň nad 12_1, ovšem nejde o DirectX 12 Ultimate, i když se do 12_2 dostaly čtyři klíčové funkce, které tvoří právě DirectX 12 Ultimate. Jde o DirectX Raytracing 1.1, Mesh Shaders 1.0, Sampler Feedback 0.9 a Variable Rate Shading 2.0. K těmto čtyřem se v rámci 12_2 přidává řada dalších jako Shader Model ve verzi 6.5, ovšem stejně půjde především o tuto "velkou čtyřku", která je nejdůležitější. Čili API DX12 Ultimate by dle těchto informací mělo stát mezi Feature Level 12_1 a 12_2. 

Microsoft také sděluje, že Feature Level 12_2 je podporován na kartách NVIDIA GeForce RTX a Quadro RTX, plnou podporu nabídnou nadcházející karty AMD Radeon s RDNA 2, příslušná GPU s podporou 12_2 obsahuje také roadmap Intelu (takže půjde přinejmenším o výkonné Xe-HPG) a Microsoft dále spolupracuje s firmou Qualcomm, aby zajistil příslušnou podporu i na SoC Snapdragon. 

Je zajímavé, že Microsoft se sám odhodlal zveřejnit takovéto klíčové informace o platformách, které mu nepatří a nenechal dané oznámení spíše na jejich výrobcích. 

 
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama