Galerie 6
Moddeři už běžně využívají AI pro vylepšení textur starých her
Aktualita Grafiky a hry Hry a technologie Bethesda Softworks

Moddeři už běžně využívají AI pro vylepšení textur starých her

Jan Vítek

Jan Vítek

Kvalita textur je jeden z nejdůležitějších faktorů ovlivňujících grafickou stránku her a jejich vylepšením můžeme ze staré hry, nad kterou by už většina lidí ohrnula nos, udělat ještě vizuálně ucházející titul. Právě zde se už často uplatní umělá inteligence.

Reklama

Už v roce 2018 jsme se podívali na to, jak se pomocí umělé inteligence vylepšují balíky textur pro staré hry a bylo zřejmé, že tento způsob moddingu se bude rozšiřovat. Pokud už totiž jednou je k dispozici AI, která dokáže z textur s nízkým rozlišením stvořit detailnější textury, můžeme ji široce použít na mnoho titulů, s nimiž už nebude moc práce. 

Podobné verze umělé inteligence obvykle prezentuje především NVIDIA a dá se říci, že jde v podstatě o obdobu DLSS, kde se také převádí obraz z nižšího rozlišení do vyššího, a to tak, abychom původní nevyhnutelnou ztrátu detailů ve výsledku pokud možno vůbec nepoznali. Lépe než původní DLSS je na tom moderní verze DLSS 2.0.

Moddeři už běžně využívají AI pro vylepšení textur starých her

The Elder Scrolls: Morrowind 

Server Extremetech nyní upozorňuje na další příklady vylepšených starých her, které využívají textury převedení na vyšší rozlišení pomocí AI. Většinou je můžeme sehnat na notoricky známém serveru NexusMods, kde je třeba si zřídit registraci, aby bylo možné si některý z nich stáhnout. 

Moddeři už běžně využívají AI pro vylepšení textur starých her

Deus Ex New Vision 2.0a

Konkrétně tu tak je například původní Deus Ex a jeho modifikace New Vision 2.0a, dále je zmíněn Remako mod pro hru Final Fantasy VII nebo Moguri for Final Fantasy IX, starý Hexen, čili vrstevník Doomu, získal Neuro x4 s lepšími texturami a další AI modifikace je nabízena i pro prvního  Zaklínače. Je tu také balík lepších textur pro Vampire the Masquerade: BloodlinesSonic Adventure, původní Red Faction a zapomenout také nesmíme na TES: Morrowind, z nějž je u následující srovnání. 

Moddeři už běžně využívají AI pro vylepšení textur starých her

V tomto ohledu by ale stejně mohl mít větší potenciál Skywind, o němž jsme na konci minulého roku hlásili, že v jeho vývoji bylo značně pokročeno. Jde o Morrowind v enginu Skyrimu (viz stránky projektu) a na poměry moddingové scény je to neobyčejně složitý podnik, neboť jde v podstatě o celou hru, kterou někdo ve svém volném čase převádí do nové podoby s modernější grafikou včetně modelů, apod. Slibuje také plně namluvené postavy a zohlednění všech těch dlouhých let vývoje, který prodělal i samotný Skyrim. 

Moddeři už běžně využívají AI pro vylepšení textur starých her

Jak ukazují dva okolní obrázky, takové adaptaci Morrowindu se nějaký lepší texturový balík pro původní hru nemůže vyrovnat. 

Moddeři už běžně využívají AI pro vylepšení textur starých her

Tvůrci Skywindu ale bohužel dosud nedali k dispozici žádné sestavení, které bychom si mohli vyzkoušet a ani jsme se ještě nedozvěděli nic o tom, kdy by mohla být dostupná alespoň předběžná verze, natož pak hotová. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama