Mozilla má nového CEO, ten míří na AI a důvěru uživatelů
i Zdroj: Mozilla
Aktualita Ostatní Software Webové prohlížeče Mozilla

Mozilla má nového CEO, ten míří na AI a důvěru uživatelů

Milan Šurkala

Milan Šurkala

Společnost Mozilla má nyní nového CEO. Ten chce zaměřit společnost více na AI, současně ale v takové podobě, která bude budit důvěru uživatelů.

Reklama

Internetový prohlížeč Mozilla Firefox už zdaleka není tak populárním jako kdysi. Firma, která jej vyvíjí, ale dostala nového CEO, který chce zkusit jinou strategii, jak zvrátit nepříznivý vývoj. Jmenuje se Anthony Enzor-DeMeo a pro Mozillu stanovil tři stěžejní cíle vývoje, které se věnují především většímu tlaku na AI, ale současně také na důvěru uživatelů v software a AI v něm použitou.

  • Soukromí, použití dat a AI musí být jasně definované a srozumitelné. AI má být volbou, něčím, co lidé budou moci vypnout, pokud budou chtít. Lidé mají vědět, proč jednotlivé funkce fungují tak, jak fungují. Stejně tak by měli vědět, co je jejich přínosem.
  • Důležitá je důvěra uživatelů a metody monetizace mají být prováděny takovým způsobem, které lidé uznávají a cení si jich.
  • Firefox se stane širším ekosystémem a má být softwarem, kterému lze věřit. Má se vyvinout v moderní AI browser.

Ve výsledku je jasné, že Mozilla chce jít cestou AI prohlížečů podobně jako ostatní společnosti. Současně chce ale dát uživatelům větší míru volby a jasnější informace o tom, jak a k čemu bude AI používána, tedy větší důvěru v to, co se děje s daty uživatelů. Nový CEO věří, že právě tato důvěra uživatelů může být něčím, co lidi vrátí zpět k Firefoxu (a zdá se, že si slibuje nejvíce z podnikové sféry, kde jde o důležitější parametr).


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama