Galerie 2
MS u Windows 9 předělá aktivační systém
Aktualita Ostatní Software OS Windows Microsoft

MS u Windows 9 předělá aktivační systém

Jan Vítek

Jan Vítek

23

Očekává se, že společnost Microsoft u svého chystaného operačního systému Windows 9 radikálně předělá systém pro jeho aktivaci. Cílem je, jak jinak, zamezit provozování pirátských kopií. Co to tedy bude znamenat?

Reklama

O novém aktivačním systému Microsoftu se mluví jako o radikální změně. Windows 9 totiž již nemají využívat klasické softwarové klíče, čili známé 25místné alfanumerické kódy, které dnes slouží k ověření pravosti systému a jeho odemknutí.

MS u Windows 9 předělá aktivační systém

Windows 9 mají namísto toho využít uživatelský účet pro Microsoft Store, což tedy nemusí být nutně to samé jako účet Microsoft Account. Tento účet bude pro každého uživatele povinný a obchod pak bude moci uživateli nabídnout tu pravou verzi Windows dle hardwaru, na nějž se ji chystá instalovat. Jak bylo tedy psáno v článku

"Windows 9 s novým Start Menu

se asi ukáže ještě letos", nejspíše půjde o verze lišící se svým uživatelským prostředím, které bude jiné pro desktopové počítače a dotyková zařízení.

Systém by tedy měl fungovat takto: Nalogujete se do Microsoft Store a zaplatíte si za licenci pro svou kopii systému Windows. Store vám pak poskytne příslušný speciální image pro instalaci systému, který si pak posléze omaká hardware (obvykle základní desku), což použije k registraci vašeho počítače a aktivaci systému. Pokud budete chtít zakoupený systém instalovat na jiný počítač, budete muset na serveru Microsoftu nejdříve zrušit registraci na starém, takže jednu kopii budete moci v jeden čas provozovat pouze na jednom počítači, ovšem pochopitelně tu budou i speciální rodinné licence třeba pro tři nebo pět počítačů.

Poslední odstavec zprávy pak opět mluví o Start Menu a jeho návratu s příchodem Windows 9.

Zdroj:

techPowerUp


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama