Galerie 2
Netflix údajně rozšíří svou nabídku o hry. Chce konkurovat Apple Arcade
Aktualita Ostatní Netflix

Netflix údajně rozšíří svou nabídku o hry. Chce konkurovat Apple Arcade

Jáchym Šlik

Jáchym Šlik

Netflix podle spekulací představí balíček her, který bude dostupný za měsíční předplatné. V současné době by měla firma hledat vedoucí pracovníky mezi zkušenými postavami z herního průmyslu.

Reklama

Lídr streamovaných filmů a seriálů nejspíš brzy rozšíří svou knihovnu také o videohry. Podle informace webu The Information měl Netflix v poslední době oslovit řadu vysoce postavených pracovníků, kteří mají bohaté zkušenosti v herním průmyslu. Údajně připravuje novou službu, která by měla za měsíční předplatné obsahovat balík her. Dost možná ovšem nepůjde o konkurenci pro Google Stadia nebo Nvidia GeForce Now, neboť hry nebudou streamovány prostřednictvím cloudu, ale poběží přímo na daném počítači nebo jiném zařízení.

Netflix údajně rozšíří svou nabídku o hry. Chce konkurovat Apple Arcade

Nová služba by se tedy mohla podobat spíše Apple Arcade, kde uživatelé platí měsíční poplatek 139 Kč a na oplátku získají přístup k skoro dvěma stovkám her včetně mnoha exkluzivních titulů. Prozatím chybí jakékoliv informace o tom, jak by měla herní služba vypadat. Zdá se, že plánování je zatím spíše v počáteční fázi, a tak by nás nemělo překvapit, pokud by ke spuštění nikdy nedošlo. Netflix sice existenci herní služby nepotvrdil, ale z jeho prohlášení poměrně jasné vyplívá, že firma je otevřena různým nápadům:

„Naši členové oceňují rozmanitost a kvalitu našeho obsahu. Proto neustále rozšiřujeme naši nabídku – od seriálů přes dokumenty, filmy, původní filmy v místním jazyce až po reality show. Členové se také rádi přímo zapojují do příběhů, které mají rádi – prostřednictvím interaktivních pořadů, jako jsou Bandersnatch a You v. Wild, nebo her založených na seriálech Stranger Things, La Casa de Papel a To All the Boys. Jsme tedy nadšeni, že se můžeme více věnovat interaktivní zábavě, uvedl mluvčí Netflixu pro web Polygon.

Netflix zůstává s 208 miliony předplatiteli největší platformou nabízející streamované filmy a seriály. Ačkoliv firma investuje astronomické sumy do produkce vlastního obsahu, růst nových uživatelů se zpomaluje. Kromě posilující konkurence může být na vině i skutečnost, že Netflix pomalu naráží na strop. Po loňském boomu služeb streamovaného videa, za kterým stojí koronavirová krize, si zkrátka Netflix (především v USA) předplatili všichni, kdo chtěli. A nyní už není odkud brát nové uživatele. Za 1. čtvrtletí 2021 zaznamenala služba necelé 4 miliony nových diváků, o 2 miliony méně než předpokládali analytici. A především ve srovnání s loňským rokem se jedná o velmi slabé číslo.

Ještě v roce 2019 se Netflix bránil streamovaným hrám a tvrdil, že chce věnovat výhradně filmům a seriálům. Na druhou stranu nemá firma k videohrám zase tak daleko. Produkuje řadu televizních sérií na motivy úspěšných herních titulů, jako jsou Dota, Castlevania nebo The Witcher, ke kterým se v budoucnu přidá Magic: The Gathering, Sonic the Hedgehog a League of Legends. Naopak některé populární seriály Netflixu jako Stranger Things získaly herní zpracování.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama