Galerie 4
No Man's Sky je skoro mrtvý a vývojáři mlčí
Aktualita Ostatní

No Man's Sky je skoro mrtvý a vývojáři mlčí

Jan Vítek

Jan Vítek

1

Pokud bylo cílem vývojářů No Man's Sky vytvořit hru, na kterou se co nejdříve zapomene, pak to vypadá, že byl splněn. Oni samotní ostatně na tuto hru již asi zapomněli také, neboť dělají mrtvé brouky.

Reklama

Hra No Man’s Sky byla vypuštěna ve dnech 9. a 10. srpna, takže má za sebou přibližně měsíc a půl na trhu. Ovšem čísla Steamu jasně ukazují, že už po pár týdnech po jejím vypuštění na trh nadšení hráčů velice opadlo a od začátku nového školního roku se z původních 200.000 hráčů za první den stala sotva pětina. Pokles se ale ani pak nezastavil a nyní už tuto hru hraje na Steamu jen jedno procento původního počtu hráčů. Takový pokles ukazuje na to, že se téměř všichni velice rychle nabažili toho, co tato hra nabízí a ti, kteří si tuto hru dosud nevyzkoušeli, o to ani nemají zájem. Ostatně ještě aby měli, vzhledem k tak negativnímu ohlasu i k tomu, že cena No Man’s Sky je stále plných 60 eur.

No Man's Sky je skoro mrtvý a vývojáři mlčí



- oslavná fotografie při dokončení finální verze hry -

Sean Murray, šéf studia Hello Games, které tuto hru vyvinulo, byl obviněn z toho, že jeho

No Man's Sky ani zdaleka nenabízí

to, co bylo slibováno. On navíc sám se svým týmem nedlouho po vypuštění této hry na trh přestal s hráči komunikovat a nijak nereagoval na žádosti o vrácení peněz. Nicméně to neznamená, že se svým týmem odletěl na dovolenou užívat si vydělaných peněz. Od té doby se objevila řada patchů a nejnověji pak 1.09 z minulého pátku, který zahrnuje

dlouhý seznam oprav

, ovšem není už moc lidí, které to bude zajímat.

No Man's Sky je skoro mrtvý a vývojáři mlčí
No Man's Sky je skoro mrtvý a vývojáři mlčí

Jak můžeme vidět při srovnání s hrou Subnautica, která má srovnatelnou herní náplň, No Man’s Sky zažil nezdravý propad zájmu a nyní už je na pouhém procentu původního počtu hráčů, přičemž dosavadní aktualizace měly jen pramalý vliv na oživení jejich zájmu, což ukazuje na to, že dohromady moc nového nepřinesly. I to je u jiných her často jiné, jak ukazuje také druhý graf týkající se Subnauticy. Střemhlavý pokles zájmu hráčů také ilustruje, jak moc byl No Man’s Sky

přehypovaný

a jak vývojáři nedokázali splnit své sliby. Je třeba také poznamenat, že Subnautica nepatří mezi AAA hry za 60 eur a zdaleka nestartovala s více než 200.000 hráči. Evidentně ale má své skalní fanoušky i ty, kteří se k ní rádi vrací, pokud zjistí, že je něco nového.

Nyní sice Myrrayho tým pokračuje v práci na své hře, ovšem s hráči a nyní už i se svými zákazníky vůbec veřejně nekomunikuje. Prostě jen vydávají patche a poslední nicneříkající příspěvek o vývoji jejich hry byl zveřejněn 2. září. Hráči tak neví, co mají od Hello Games očekávat a vesměs jsou podráždění a cítí se podvedeni. Hello Games by tak mohli alespoň zveřejnit nějaký plán toho, co se bude s jejich hrou dít, co se chystá za novinky a kdy asi tak budou k dispozici. Nyní pouze říkají, že chtějí tuto hru dále vyvíjet a že je to běh na dlouhou trať. Jenomže ono to vypadá, že za pár týdnů už nezbyde vůbec nikdo, koho by to ještě mohlo zajímat.

Zdroj:

No Man's Sky

,

Extremetech


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama