NVIDIA si vybrala Quake II jako takovou demonstraci možností, které může poskytnout ray tracing. Může tím ukázat, že díky odlišnému způsobu vykreslování může i letitá hra opět vypadat k světu.
Quake II je jako titul z roku 1997 v podstatě ideální hra, na níž se mohou demonstrovat výhody ray tracingu. Sama o sobě je pochopitelně pro dnešní sestavy nenáročná, respektive to už je i pro kdejaký mobilní telefon. Výkonné karty řady GeForce RTX tak mají o to méně práce a o to více se může výkon investovat do ray tracingu. Vedle toho budou i rozdíly mezi původní verzí Quake II a novou Quake II RTX (nově ve verzi 1.2) mnohem více patrné, než když budeme srovnávat klasickou a RTX verzi moderní hry.
NVIDIA si tak z Quake II RTX dělá takovou malou výkladní skříň ray tracingu na svých kartách a nyní se pochlubila, že v1.2 poskytne i vylepšené textury a vylepšené vykreslování vody, kovů a skla. Pro uživatele jsou k dispozici i nové možnosti konfigurace, abychom si mohli způsob vykreslování přizpůsobit.
Už tedy nejde pouze o ray tracing a NVIDIA LightSpeed Studios začala hru upravovat už s větším elánem a postupují salámovitou metodou. Dříve to byl jen ray tracing, nyní nastupují vylepšené textury (přes 400 textur) a další úpravy, takže by se dalo pokračovat i modely, animacemi a herními mechanismy a rázem tu máme úplně jinou hru. Ale k tomu asi nedojde.
Quake II RTX v1.2 ukáže i volumetrické světlo pod vodou, rekurzivní odrazy, čili odrazy v odrazech (zrcadlová místnost by mohla být velice zajímavá), máme tu lepší vykreslování skleněných ploch včetně odrazů a odlesků, lepší redukci šumu nebo i volumetrické světlo procházející sklem.
NVIDIA slibuje také plynulejší grafiku, k čemuž poslouží o možnost škálování rozlišení mezi 50 a 100 procenty nativního rozlišení monitoru, aby se snímkovací frekvence pokud možno udržela na 60 FPS.
Quake II RTX je k dispozici na Steamu a tam bude na novou verzi 1.2 aktualizován automaticky (zde je verze pro Linux). NVIDIA k ní ovšem vřele doporučuje novou verzi ovladačů 441.41 WHQL, které se budou díky optimalizacím hodit také pro Halo: Reach a nabídnou nám funkci Image Sharpening pro hry s API OpenGL a Vulkan. Screenshoty nové verze Quake II RTX jsou k dispozici zde.