Společnosti Silicon Graphics a OpenGL Architecture Review Board uvolnily n výstavě Siggraph 2004 několik informací o nejnovějším standardu Open GL 2.0. ten podporuje například grafika ATI Radeon 9800. Co je tedy nového: programovatelné stínování plně podporované jazykem i API možnost zápisu vertex a fragment shaderů v OpenGL programovací jazyk pro stínování: více renderovacích cílů, které umožní programovatelným shaderům zapisovat různé hodnoty do výstupních zásobníků najednou funkce „Non-power-of-two textures“ pro všechny cíle textur s podporou pravoúhlých textur a nižší zátěží paměti dvoustranná šablona, se schopností definovat funkce obou stran šablony – výkon šablon byl zvýšen nový algoritmus pro renderování bodové textury nahrazují „sprites“, které jsou spolu se souřadnicemi textur interpolovány okolo bodu. To umožňuje vykreslovat body jako uživatelsky definované textury.
Společnosti Silicon Graphics a OpenGL Architecture Review Board uvolnily n výstavě Siggraph 2004 několik informací o nejnovějším standardu Open GL 2.0. ten podporuje například grafika ATI Radeon 9800. Co je tedy nového:
- programovatelné stínování plně podporované jazykem i API
- možnost zápisu vertex a fragment shaderů v OpenGL
- programovací jazyk pro stínování:
- více renderovacích cílů, které umožní programovatelným shaderům zapisovat různé hodnoty do výstupních zásobníků najednou
- funkce „Non-power-of-two textures“ pro všechny cíle textur s podporou pravoúhlých textur a nižší zátěží paměti
- dvoustranná šablona, se schopností definovat funkce obou stran šablony – výkon šablon byl zvýšen
- nový algoritmus pro renderování
- bodové textury nahrazují „sprites“, které jsou spolu se souřadnicemi textur interpolovány okolo bodu. To umožňuje vykreslovat body jako uživatelsky definované textury.