Původní titul Quake je nehynoucí klasika, která ve své době jako jedna z prvních nabídla akceleraci pomocí OpenGL a stala se také velice oblíbenou síťovou hrou pro deathmatche. Nyní po 25 letech přichází její remaster.
Quake přišel na trh v roce 1996, čili akorát v době nástupu 3D akcelerátorů a rozmachu firmy 3Dfx, která ovšem o několik let později zkrachovala. V té době jsme mohli jako na svatý obrázek koukat na GLQuake, port využívající knihovnu OpenGL s úžasnou grafikou, nad níž si ovšem dnes leckdo leda tak odplivne.
	Nyní byl na virtuálním QuakeConu představen remaster této hry, což znamená, že lze očekávat jen menší změny a určitě ne zcela přepracovanou grafickou stránku. 3D akcelerace tu samozřejmě je a vedle toho podpora vysokých rozlišení až do 4K, ale jinak hra vypadá velice podobně jako za starých časů včetně textur a modelů.
Nicméně do grafické stránky se ale přece jen sáhlo a vylepšeny byly prý dokonce právě i modely, i když to zrovna není moc vidět. Vedle toho tu také máme dynamické stíny, antialiasing, motion blur a jistou interpolaci modelů, čímž se asi myslí jejich animace.
Podporován je také crossplay na mnoha různých platformách:
- PC:
- Steam
 - Bethesda Launcher
 - Microsoft Windows Store
 
 - Steam
 - Konzole:
- Xbox One
 - Xbox Series X/S (zatím jen v režimu kompatibility, ale nativní verze přijde brzy)
 - PlayStation 4
 - PlayStation 5 (zatím jen v režimu kompatibility, ale nativní verze přijde brzy)
 - Nintendo Switch
 
 - Xbox One
 
Tvůrci také nezapomněli na ikonický soundtrack od Reznora z Nine Inch Nails, který je přímou součástí hry, dále tu je také možnost multiplayeru až 4 lidí na rozdělené obrazovce a zbrusu nová epizoda "Dimension of the Machine". Cena hry byla stanovena na 10 dolarů.
Více se dozvíte na stránkách Bethesdy.