Nedávno vyšla studie, která se podívala na stav využití systémů umělé inteligence mezi svými uživateli. Zajímavé je např. to, že podle ní si platí pokročilejší plány okolo 3 % uživatelů. Zbytek zůstává u bezplatných.
Systémy umělé inteligence, nejrůznější chatboty, dnes využívá kdekdo. Společnost Menlo Ventures se na to podívala a provedla studii využití. Průzkumu se účastnilo přes 5000 dospělých uživatelů v USA, některé výsledky pak byly extrapolovány dále. A máme tu několik zajímavých výsledků. Podle studie využívá AI denně 19 % dospělých v USA, za posledních 6 měsíců tak učinilo 61 % z nich.
Celosvětově se předpokládá, že s ní často pracuje okolo 1,8 miliardy lidí, z toho 600 milionů každým dnem. Mluví také o tom, že na předplatných mělo být zaplaceno jen 12,1 mld. USD, a to z 81 % na všeobecné asistenty a z 19 % na ty specializované. Podle autorů studie to ale také znamená, že zhruba 3 % uživatelů se uchyluje k placeným plánům, v případě ChatGPT by to mělo být okolo o něco vyšších 5 %. Abychom si to dali do kontextu s jinými službami, tak např. Duolingo si předplácí 9 % lidí, u oblíbené mobilní hry Candy Crush Saga od studia King provádí nákupy v aplikaci okolo 2-2,5 %, jiné hry ale dosahují i mnohem vyšších čísel (např. u Fortnite vyšly před lety statistiky, které uvedly, že alespoň jeden nákup učinila zhruba čtvrtina hráčů).
Zajímavé je, že obecně nejčastěji využívá AI generace Z (18-28 let), tam jde o 76 % uživatelů, což není moc překvapivé, nicméně pokud jde o kategorii, která ji nejčastěji využívá opravdu každodenně, zde vedou mileniálové (29-44 let) s 24 %.
Nejčastějšími uživateli AI jsou studenti, a to v 85 % případů. Zajímavostí je také to, že je zde vidět souvislost mezi příjmy a využíváním AI. V domácnostech s příjmy méně než 50 tisíc USD ročně využívá AI jen 53 % lidí, zatímco ve skupině s příjmy přes 100 tisíc USD ročně je využití přes 74 %. To pochopitelně nemusí znamenat, že samotné využívání AI vede k vyšším příjmům (korelace není kauzalita).
Statistiky také ukazují, že rodiče dětí využívají AI mnohem častěji (79 %) než bezdětní (54 %). Ve 34 % případů jde právě o rady se starostí o dítě, ve 28 % případů jde pak o zjišťování informací v oblasti zájmů a koníčků. Více informací ohledně statistiky si můžete přečíst na menlovc.com.