Společnost Apple zveřejnila své hospodářské výsledky za poslední čtvrtletí, kde se ukazuje, že zejména prodeje iPhonů docela výrazně padají. Naproti tomu mnoho jiných produktů jde směrem nahoru a totéž se týká služeb.
Mezi společnosti, které v těchto dnech zveřejnily své hospodářské výsledky, patří i Apple. Zde jsme se i podrobněji dozvěděli příjmy v jednotlivých částech divize produktů, byť ne čísla samotných prodaných kusů. Každopádně jde vidět, že příjmy společnosti se snížily o 5,1 % (ze 61,137 mld. USD na 58,015 mld. USD), za což může výrazný propad příjmů z prodeje produktů. I čistý zisk se snížil z 13,822 na 11,561 mld. USD.
U produktů šly příjmy dolů z 51,287 mld. USD na 46,565 mld. USD, což znamená snížení o 9,2 %. Naproti tomu divize služeb míří nahoru a zde už Apple zaznamenal nárůst pěkných 16,2 % z 9,85 na 11,45 mld. USD. Společnost Apple v poslední době hodně tlačí na rozšiřování portfolia služeb, neboť zde leží potenciálně mnohem více peněz, navíc mnohdy s minimální námahou. Obsah totiž vytváří jiní, Apple jej jen prodává ve svých službách, ať už jde o noviny (Apple News+), hry (Arcade), hudbu (Music) nebo další.
Pojďme ale zpět k produktům, abychom viděli, kde se Applu daří a kde nikoli. Jednoznačným propadákem jsou iPhony. Jejich prodeje (pokud mluvíme o příjmech, nikoli počtu kusů) klesly o opravdu výrazných 17,3 % ze 37,559 na 31,051 mld. USD. Stále jde vidět, že iPhony dělají v podstatě polovinu příjmů společnosti. Moc se nedařilo ani Macům, tam byl ale propad mnohem menší s -4,6 % z 5,776 na 5,513 mld. USD. Naopak se dařilo iPadům, které vzrostly o 21,6 % ze 4,008 na 4,872 mld. USD a wearables povyskočily dokonce o rovných 30,0 % z 3,944 na 5,129 mld. USD.