Zpět na článek

Diskuze: Průvodce koupí cenově výhodného PC pro duben

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
6. 5. 2007 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U Athlonu 5600+ je správný údaj 2×1MB. Co se týče té desky Gigabyte, tak ta má tři sloty PCIe vzhledu x16, ovšem ten třetí ve skutečnosti funguje jako x8 slot a nikoli jako x16 (ačkoli tak vypadá).

mccase69
mccase69
Level Level
28. 4. 2007 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U sestavy do 15000 je grafika X1950pro a ta má doporučený zdroj 400W.Tady doporučujete 350W,sice je to kvalitní Fortron se dvěma 12V větvema ale nevím.Teď zrovna řeším dilema s novou sestavou a zrovna tyhle komponenty mě zajímají tak mi prosím někdo napište názor.

PachezZ
PachezZ
Level Level
28. 4. 2007 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mccase69 Enermax Liberty EL400AWT , cena +/- 2000, odpojitelny kabely, tichouckej... a hezky magnetky v baleni :D

luco7
luco7
Level Level
28. 4. 2007 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

bry den
na zaciatku zostavy do 20000 aj 30000 mate zle oznacene procesori jedna sa o 6320 a 6600 mate oznacene ako 2 MB myslim ze maju 4 MB cashe. (teda polkial to znamena cashe)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 4. 2007 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@luco7 Ano, je to cache a skutecne tam je chyba, opraveno, diky.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 4. 2007 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co jsem stavel pocitace s deskami Gigabyte, tak s hardwarem jako takovym nikdy problemy nebyly. Silene je jen jejich CD s ovladaci, ze ktereho se ty ovladace nekdy dost blbe instaluji.

mccase69
mccase69
Level Level
27. 4. 2007 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě taky čeká stavba nové sestavy ale vzhledem k tomu že na desce se nemá šetřit(minule mě vytrestala BIOSTAR)tak jdu do Asus M2N-SLI Deluxe.Je sice o 800 dražší než Asus M2N-E ale možnosti má fakt DELUXE

ppleva
ppleva
Level Level
27. 4. 2007 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem se ukliknul a dal jsem za 5 misto obvykle 1 :-( Tyto pravidelne prehledy jsou vyborne! A uplne nejlepsi jsou tradicni posledni dve vety clanku :))

PachezZ
PachezZ
Level Level
27. 4. 2007 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ppleva No me az tak dobrej neprijde... Hodne veci je tam doporuceno pomerne neobektivne. napriklad mys ci klavesnice, autor podonych prehledu by se imho mel oprostit od toho ze nema rad bezdrat a doporucit jak variantu bezdratovou tak dratovou. A doporucovat k sestave za 30000 mys za 300 mi taky neprijde vhodny, vzdyt za cenu kolem 600 se daji sehnat mnohem pouzitelnejsi mysi... To samy jak vsude doporucuje TT Mambo, sice mambo mam protoze se mi libi ale co treba Akasa Zen - jedna z nejkvalitnejsich skrini v tyhle cenovy kategorii... Takovych veci by se tam jiste naslo vic...

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
27. 4. 2007 18:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PachezZ Prave proto, ze klavesnice, mys a podobne komponenty jsou soucasti, kde kazdemu vyhovuje neco jineho, neni jim v clanku venovan velky prostor a jako zaklad je pouzita nejaka levna postacujici alternativa s tim, ze zde zadna doporuceni moc nedavam. Kdyz dam do sestavy za 30000Kc mys za 300Kc, spouste lidi se to nelibi, ze je to slabe, kdyz za tisicovku, pak se zase ozvou lide, ze ne kazdy potrebuje super mys na hrani, atd... Proto jsou tyto komponenty oddeleny ve shrnovaci casti, a soucet cen pak dava prehled o tom, kolik by takova zakladni konfigurace mohla stat. Jinak, toto je zmineno v clanku, takze staci trochu lepe cist.

snajprik
snajprik
Level Level
27. 4. 2007 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prva rada je, že na SLI/CrossFire zabudni
momentalne su super ceny, a odporučam ti kupiť teraz PC.
K zdroju, dnešne zostavi sa hravo vmestia do 200W, certifikovaný fortron 400W je kvalitny učinny tichy, lacny a bohate stači aj na výkonne GPU a CPU,
k matičnej jednoznačne Gigabyte GA-965P-DS3P pomer vykon/kvalita/cena bezkonkurenčná.
Ku grafickej, neviem čoho si fanušik ak ATI 1950PRO ak NV tak 8800GTS ak si fanušik vykon/cena tak
VGA GF PCX7800GT za 2800Sk, http://e-shop.jantar.sk/?cmd=tovar_detail&product=4045
to už zaleži čoho si fanušik, všetky riešenia poskytuju maximalnu kvalitu pri hrani.
Ale ak chceš čakať s kupou, tak musiš si počkať do jula, potom budu ďalšie výrazné zľavi.

llib
llib
Level Level
27. 4. 2007 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U doporučované thermalcake Mambo by bylo dobré upozonit na fakt že při některých komponentách je ta case naprosto nevhodná, jelikož dvířka předního panelu jsou proláknutá dovnitř a pokud máte např. panel ze zvukové karty(jako u některých balení X-Fi) tak nezbývá než dvířka buď zcela odstranit anebo riskovat jejich poškození, každopádně pak naprosto neslouží svému účelu. Samozřejmě je pravda že by si to člověk měl skontrolovat a konfrontovat se svými komponentami, ale přesto by to u doporučovaného modelu bylo dobré uvést.

rja73
rja73
Level Level
27. 4. 2007 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@llib To je pravda a vůbec by měli být kupující opatrní v případě skříní s krycími dvířky na předním panelu. Vadí to téměř vždy - třeba při instalaci fan-control panelu. Nebo pokud se vám přivírají zrovna v okamžiku, když vyjíždí šuplík od mechaniky.

PachezZ
PachezZ
Level Level
27. 4. 2007 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@llib Navic jak autor píše "tichý ventilátor" tak to není moc pravda, na 12V řve jak -píp- , na 5V už běží poměrně hezky... ale za tu cenu je to dobrá bedna, sám ji mám v kombinaci s Enermax Liberty 400AWT

llib
llib
Level Level
27. 4. 2007 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PachezZ Nevím, osobně si zatím na hlasitost nemám důvod stěžovat, oproti tomu co jsem měl předtím tak rajské ticho(ačkoliv tam jsem ani ventilátor v case neměl).

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
27. 4. 2007 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně bych se na SLI a CrossFire vykašlal. Pokud budete mít štěstí a ovladače umožní oběma kartám navýšit výkon, dobře. Pokud s tím ale hra bude mít problémy, můžete mít i nižší výkon. Proti mluví také cena, která je prostě u jedné karty (co má výkon dvou slabších karet) nižší. O něco nižší by měla být i spotřeba, tudíž i menší nároky na zdroje. Můžete se chlubit, že máte dvě grafiky v počítači, což asi není to co chcete. Neříkám SLI a CrossFire úplně zavrhnout, ale jedna výkonnější grafika bude mít o trochu lepší vlastnosti (mírně nižší cena a spotřeba, mírně vyšší výkon).
Co se týče desky, ideální bude chipset Intel P965, desky typu Gigabyte GA-965D-DS3 (příp. DS4, DQ6) nebo Asus P5B (příp. Deluxe) nebo asus Comando.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
27. 4. 2007 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, máte pravdu.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
27. 4. 2007 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hloupá Copy&Paste chyba, za pár minut by to již mělo být opraveno. Děkuju za upozornění.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
27. 4. 2007 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U grafických karet se spotřeba zpravidla neuvádí, i když u nových karet mainstreamu a low-endu (GeForce 8500, 8600, ATi Radeon 2600) jsou spotřeby známy. Co se týče TDP u procesorů, to spíš byla pravda v minulosti. Osobně jsem to neměřil, ale nové procesory AMD jsou prý u některých kousků schopny své TDP překonat (což by neměly), nové procesory Intel naopak své TDP ani nedosahují (v době Pentií 4 nebyl až tak velký problém v nejvyšším zatížené "typické TDP v zátěži" překonat).

rja73
rja73
Level Level
27. 4. 2007 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je pekny se bavit o spotrebach, ale nikde se clovek nedovi spotreby GK. Myslim, ze by to mela byt povinnost vyrobcu toto uvadet.

PachezZ
PachezZ
Level Level
27. 4. 2007 06:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela mi tam chybi chladic CM GeminII - za slusnou cenu dobrej vykon, je pravdou ze ne do kazdy skrine se v kombinaci s konkretni deskou vleze...

snajprik
snajprik
Level Level
27. 4. 2007 06:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekne, trochu my tam chybaju zaujimavosto ako LCD LG 22" 6800Kč alebo gforce 7800 GT za 2000Kč tiež CPU E4300 za 2600Kč viem že to niesu Cool sučiastky, ale poskytnu ten isty vykon za lepšiu cenu :)

Ivoss
Ivoss
Level Level
27. 4. 2007 02:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Daleko důležitější parametr u těchto skoro stejných mechanik by byl seznam ochran, s kterými si dokáží poradit.

rja73
rja73
Level Level
27. 4. 2007 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ivoss .. a ja mel dosud za to, ze prolomeni ochran je veci sw !?

DavidT69
DavidT69
Level Level
27. 4. 2007 00:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jakeý je výkonostní rozdíl mezi DDR2 667 CL3 a DDR2 800 CL4 na CPU AMD? Děkuji

Ivoss
Ivoss
Level Level
27. 4. 2007 02:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DavidT69 To vím přesně. Těžko měřitelný.

Reklama
Reklama