Galerie 3
Ray tracing znovu a lépe díky nové verzi Battlefieldu V, co říkají testy?
Aktualita Grafiky a hry GeForce GeForce RTX 2000 Electronic Arts

Ray tracing znovu a lépe díky nové verzi Battlefieldu V, co říkají testy?

Jan Vítek

Jan Vítek

6

První veřejně dostupná implementace ray tracingu ve hře Battlefield V moc lidí nenadchla. Rozdíly mezi nejnižší a nejvyšší kvalitou byly malé a především byl celkový výkon chabý. To se ale změnilo, takže co říkají testy?

Reklama

Samotní DICE před několika dny slíbili, že ray tracing bude v Battlefieldu V mnohem svižnější. To slíbili prostřednictvím nové herní aktualizace, která už dorazila a mohla být otestována. Daná aktualizace také přinesla další War Story, a sice Tides of War, ale my se budeme věnovat tomu, jak je na tom nyní ray tracing. Už dopředu můžeme říci, že to není vůbec špatné a pokud má platit vyjádření vývojářů, že tím optimalizace pouze začaly, můžeme se těšit na ještě vyšší zisky FPS. 

Ray tracing znovu a lépe díky nové verzi Battlefieldu V, co říkají testy?

Vedle výkonu se však měla zlepšit také celková stabilita hry se zapnutým ray tracingem, na niž si lidé dosud také stěžovali a k tomu i celková kvalita. Vypadá to tak, že ray tracing v původní podobě neměli DICE snad ani vypouštět na veřejnost, aby tím nekazili veledůležitý úvodní dojem z celé technologie. To by si ale pak vysloužili další úsklebky kvůli opětovnému zdržení, takže těžko se mohli zavděčit všem. 

Server WCCFtech hru nově testoval v mapě Rotterdamu na sestavě vybavené všemi třemi kartami NVIDIA GeForce RTX a jde o průměrná FPS z celkem pěti pokusů. Ve všech případech šlo o nastavení kvality ray tracingu na ultra a testovalo se na sestavě s Ryzen 7 1700, 16 GB DDR4 RAM a MSI X370 XPower Gaming Titanium. Použity byly následující karty:

  • NVIDIA RTX 2080Ti FE Turing 4352 1350/1635 11GB GDDR6 14Gbps
  • NVIDIA RTX 2080 FE Turing 2944 1515/1800 8GB GDDR6 14Gbps
  • NVIDIA RTX 2070 FE Turing 2304 1410/1710 8GB GDDR6 14Gbps
Ray tracing znovu a lépe díky nové verzi Battlefieldu V, co říkají testy?

Grafy mluví za vše. Ve všech případech šel výkon prudce nahoru a v případě RTX 2080 Ti jsme se dostali téměř na průměrných 60 FPS v rozlišení 1440p, což už vypadá mnohem lépe a na Full HD s kartou RTX 2070 je to výrazně přes 60 FPS, a to už lze akceptovat. Můžeme se také těšit na to, co přinesou další optimalizace. Bude to snad i na 60 FPS ve 4K na RTX 2080 Ti? Mohlo by, když vezmeme vývojáře z DICE za slovo.  


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama