Zpět na článek

Diskuze: Samsung údajně chystá CPU Exynos 1 pro Windows PC

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 7. 2020 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Wokna ? těžko
to budou zase nějaké AiO zplácaniny, ultrabooky, Chromebooky a takové různé napodobeniny počítačů a poběží na tom Android, nějak se mi nechce věřit že by to bylo pro Win a výkonné domácí počítače,
a když už tak to bude pro OEM a bez možnosti upgreadu protože to bude na desce připájené
zpráva zajímavá ale produkt nezajímavý ...

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 7. 2020 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 No on se konec architektury x86 sice představuje velmi těžko, ale když se nad tím zamyslíš, zase až tak nereálné to není. ARM totálně převálcoval mobilní sféru, tam snad ani jiná architektura neexistuje. ARM ale zaznamenal i několik úspěchů na poli serverů a superpočítačů (nejvýkonnější superpočítač využívá ARM). Serverové procesory na ARMu navíc nevyvíjí jen Čína (protože té ani nic jiného nezbývá). Takže x86 se poslední dobou začíná tísnit mezi ARM zezdola, ale postupně i seshora.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 7. 2020 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala to že se ARM cpe zespodu do PC segmentu, do těch ultramobilních zařízení ještě vcelku chápu ...
ale vysokovýkonné stroje si nedokážu představit, co se týká toho serveru založeného na ARM tak to je o počtu spolupracujících procesoru,
je to jen o tom kolik jich dokáží vyrobit a jestli to dokáží spojit to množství do jednoho "virtuálního stroje" teoreticky horní hranice není, vše je jen o schopnostech ten HW umět propojit a o financích,
to je jako kdybych vykuchal 100 mobilu a propojil je, tak si taky doma udělám malej superpočítač, a běhat mi to bude na Androidu :D :D ale výkonem to bude (asi) na úrovni 1 Threadripperu,
prostě jako jedinec (ten ARM CPU) bude těžko dosahovat výkonů dnešních desktop až HEDT CPU, jedině že by se změnil design dnešních PC a na základovou desku do domácích PC se dávalo víc CPU, řekněme aspoň 4....

prostě si nedokážu představit jak jediný ARM CPU dokáže poskytnout víc výkonu než x86 CPU, jsu zvědav co předvede Apple
tim spíš jak to v budoucnu bude s aplikacemi, bud budou umět nativně fungovat na obou platformách bez nějakých emulátorů, nebo budou muset vývojáři psát programy pro každou architekturu zvlášť a to spíš bych čekal že tu méně využívanou architekturu zazdí

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 7. 2020 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Proč máš pocit, že ARM je nějaká líná lemra? Vždyť Apple má procesory na ARMu dávno a ty výsledky jsou známy. A pokud se podíváme třeba na Geekbench, kde 8jádro Apple nabídne na 2,5 GHz 1100/4500 bodů a např. Intel Core i9-9700 (8C/8T) na mnohem vyšších taktech 3,0/4,7 GHz dá 1200/6600 bodů, tak mi to na ARM na výrazně nižších taktech nepřijde vůbec špatné.

"spíš bych čekal že tu méně využívanou architekturu zazdí "

No vždyť o to právě jde, to bych čekal taky. Otázkou ale je, která je a bude ta méně využívaná architektura. ARM je doma na mobilní sféře, tam má snad 100% zastoupení. Apple ho bude mít v noteboocích a desktopech (to máš cca 15 % trhu). U serverů to jsou zatím zlomky, ale roste to. Čína bude muset mít servery hodně často na ARMu, protože se tam výkonná serverová x86 CPU kvůli banu USA nesmí vyvážet. Na ARMu je postaven nejvyýkonnější superpočítač na světě v Japonsku, na ARMu si staví některé své servery i Amazon (Graviton) a takto bychom mohli pokračovat dál.

Ona tou méně využívanou architekturou se právě ve výsledku může stát x86, když se ARM aplikace budou tlačit z mobilní sféry zezdola, ze serverové sféry seshora a ze strany od Applu.

wick0
wick0
Level Level
27. 7. 2020 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

u nas maju baby HP 27 AIO a vykonu maju dost

Windows 10 Home 64
Intel® Core™ i5-9400T (1.8 GHz base frequency, 9 MB cache, 6 cores)
NVIDIA® GeForce® MX 350 (4 GB GDDR5 dedicated)
16 GB memory; 1 TB HDD storage; 256 GB SSD storage

drqq
drqq
Level Level
27. 7. 2020 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je mnoho míst (nemocnice, úřady), kde je všeobecná kompatibilita a s tím i vysoká zranitelnost dost sporné téma. Na úřadě, kde potřebujete provozovat několik specializovaných programů, webový prohlížeč, poštu a něco podobného s Office, není platforma x86 vždy výhrou.

blue.sun
blue.sun
Level Level
27. 7. 2020 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drqq Jenže ta řešení už jsou naprogramována pro x86. Myslíš, že je někdo bude chtít předělávat na ARM, k tomu kupovat nové licence Office, stavět celé kompletní nové prostředí pro ARM? A kdo to zaplatí, když se lidi bouří při každé zmínce o státní investici a o nějakém novém informačním systému?

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
26. 7. 2020 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je mizivá. Koupíte noťásek s ARM, Windows na tom jedou, pár UWP aplikací od Microsoftu taky, zbytek jen v emulaci, tedy pomalu, a ovladače k libovolnému jinému zařízení neseženete. A bez ovladačů je váš život s Windows hodně omezený - máte neřešitelný problém třeba i jen s tiskem.

drqq
drqq
Level Level
27. 7. 2020 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Nemyslím si, že by si těchto skutečností nebyli vývojáři od Samsungů vědomi. Uvidíme, co z toho vyleze. Také je to třeba jen nějaká kachna. Nicméně stále platí, že je-li starý král nemocen (Intel) na trůn se tlačí zdraví dravci.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
27. 7. 2020 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drqq I tak bych zůstal u x86 architektury. Ono možná pro obyčejného smrtelníka na to surfování to stačí, ale to i mobil.

wrah666
wrah666
Level Level
27. 7. 2020 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drqq Jasně. Ale co třeba obrovská množství počítačů na úřadech? Tam by výkon ARM víc než dostačoval, a možnost velmi elegantně zastavět celý komp do monitoru (a se směšnou spotřebou) by se docela hodila. Natož, kdyby to celé bylo levné.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
27. 7. 2020 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drqq Tak ono by to stačilo, ale jak je známé IT prostředí českých úřadu, ministerstev atd. tak to by byla tragédie.

cdwN
cdwN
Level Level
27. 7. 2020 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drqq PC zastavěné v monitoru jsem už viděl..je to elegantní, ovšem drahé a málo výkonné. Netuším, co v tom bylo za komponenty, ale taková lemra by mi do baráku nesměla :P

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
27. 7. 2020 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drqq Jsou to počítače AiO, tedy všechno v jednom, a je to v podstatě spodek notebooku bez klávesnice, přidělaný zezadu na monitor. V době magnetických disků to byla zoufalost, ale s dnešními procesory a se SSD to do kanceláří stačí bohatě. Hodně lidí si to koupí i domů kvůli úspoře místa. Nepotřebuje každý upravovat tisíce fotek, překódovávat video nebo hrát nejnovější hry ve 4K.

wrah666
wrah666
Level Level
27. 7. 2020 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drqq Přesně. A já si myslím, že s ARM procesorem, řekněme 8g ram mapevno napájené na desce a něco jako 128gb ssd čip, též plně integrovaný, by to mohlo být fakt zcela integrované v monitoru velikosti normálního monitoru. A dost levné. A s naprosto směšnou potřebou. A přitom pro běžnou práci zcela dostačující :)

wick0
wick0
Level Level
27. 7. 2020 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drqq Suhlasim, na bezne pouzivanie si user ani nevsimne na com mu bezi windows office mail a pod.. Lacnejsie, mensia spotreba, 128-256GB SSD staci

blue.sun
blue.sun
Level Level
27. 7. 2020 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drqq A přitom tohle stát nikdy nekupuje... ty alternativy jsou na trhu roky, ale stále se ve státním drží klasika, tj. bedna a monitor. Hlavně třeba z toho důvodu, že v případě poruchy se někde ve skladu "něco" najde, čím se to na chvíli doplní, než se vrátí počítač opravený. Pracovník ti nevypadne z procesu na tak dlouho, jako v případě AIO (na nějakou next day servisní smlouvu můžeš zapomenout).
Co se týká výkonu, tak na Excel a Word možná ARM stačí, ale na státní systémy rozhodně ne, a to z důvodu prasácké neoptimalizace. Citrix, Ginis, různé registry a podobné systémy, to je zoufalost sama. Dostali jsme nové PC s Ryzenem PRO a je to strašné, protože "něco" v systémovém prostředí je optimalizováno na Intel, a tak to běhá pomaleji.

blue.sun
blue.sun
Level Level
27. 7. 2020 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drqq Napevno na desce? Děláš si srandu? Takže když se pokazí RAM nebo SSD, vyhodíš kvůli tomu celý počítač? Tomu má člověk platící daně tleskat?
Mimo jiné je taková servisovatelnost důvodem, proč se ve státním nikdy výrazně neprosadí Apple.

Reklama
Reklama