Galerie 2
Seagate konečně nabízí řešení pro své problematické pevné disky
Aktualita Storage a RAM Pevné disky Seagate

Seagate konečně nabízí řešení pro své problematické pevné disky

Jan Vítek

Jan Vítek

46

Společnost Seagate začala v poslední době upadat v nemilost uživatelů, jejichž disky od této firmy se po několikaměsíčím používání najednou 'zamkly' a nenechaly se systémem ani detekovat. Tento problém vychází ze špatného firmware a dotýká se především 1TB modelů Barracuda 7200.11 vyrobených v Thajsku. Seagate byl také obviňován, že se vše snaží jednoduše zamést pod koberec a uživatelé si stěžovali, že na jeho oficiálních fórech mizí thready a že Seagate na žádosti nereaguje. Vraťme se ale do přítomnosti. Potenciálně problémové disky Data na postižených discích zůstanou, pouze k nim není možno přistupovat a prý moc nepomáhá ani výměna elektroniky, takže jde o poměrně vážný problém. Navíc se s ním můžeme setkat také u modelů Barracuda 7200.11 s kapacitami 1,5 TB, 640 GB, 500 GB, 320 GB a 160 GB, Barracuda ES.2, SV35 a Maxtor DiamondMax 22. Seagate ale již konečně přišel s oficiálním vyjádřením a nabídnul řešení. To se primárně týká samozřejmě nového firmware,

Reklama

Společnost Seagate začala v poslední době upadat v nemilost uživatelů, jejichž disky od této firmy se po několikaměsíčím používání najednou 'zamkly' a nenechaly se systémem ani detekovat. Tento problém vychází ze špatného firmware a dotýká se především 1TB modelů Barracuda 7200.11 vyrobených v Thajsku. Seagate byl také obviňován, že se vše snaží jednoduše zamést pod koberec a uživatelé si stěžovali, že na jeho oficiálních fórech mizí thready a že Seagate na žádosti nereaguje. Vraťme se ale do přítomnosti.

Seagate konečně nabízí řešení pro své problematické pevné disky


Potenciálně problémové disky

Data na postižených discích zůstanou, pouze k nim není možno přistupovat a prý moc nepomáhá ani výměna elektroniky, takže jde o poměrně vážný problém. Navíc se s ním můžeme setkat také u modelů Barracuda 7200.11 s kapacitami 1,5 TB, 640 GB, 500 GB, 320 GB a 160 GB, Barracuda ES.2, SV35 a Maxtor DiamondMax 22.

Seagate ale již konečně přišel s oficiálním vyjádřením a nabídnul řešení. To se primárně týká samozřejmě nového firmware, jejž je nutné nainstalovat. Pokud si ale pozorně přečteme ono vyjádření, které začíná slovy:

"Seagate odhalil potenciální problém ve firmware,"

pak nám musí být jasné, že všemu nemusí být konec. Každopádně, nejdříve se doporučuje

zde

zjistit, zda jsou vaše disky ohroženy, či nikoliv. Na oné stránce do okna (nutno povolit popup) jednoduše zadáte sériové číslo vašeho disku. To můžete zjistit třeba

touto

aplikací.

Pak je nutné kontaktovat přímo Seagate na adrese discsupport@seagate.com, zaslat jim modelové označení disku, sériové číslo a revizi firmware a čekat na odpověď s instrukcemi a snad i opravným firmware. Tato firma se totiž zdráhá dávat své firmware přímo ke stažení, což

zdůvodňuje

hned v několika bodech. Z nich zdaleka nejvtipnější je v této situaci ten, že za nesprávné chování může většinou OS a že je snadné hned obvinit výrobce a jeho firmware. Takže pokud se budete snažit na stránkách firmy nějaký výhledat, dostanete se pouze na zmíněný odkaz a nezbývá, než kontaktovat výrobce.

Seagate se také ve vyjádření zaručil, že těm, kteří vinou chybného firmware nemohou přistoupit ke svým datům, zdarma zajistí příslušnou službu k jejich obnovení. Otázkou ale je, o jak velký problém nakonec půjde a jestli vše nepřeroste Seagatu přes hlavu.

Zdroj: TZ

Seagate

,

techPowerUp!


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama