Galerie 3
Skyrim, Doom a Fallout 4: konečně start VR éry?
Aktualita Grafiky a hry Hry a technologie Bethesda Softworks

Skyrim, Doom a Fallout 4: konečně start VR éry?

Jan Vítek

Jan Vítek

Ačkoliv jsme se už před dvěma a půl lety mohli podívat na to, jak se na speciálním šlapadle hraje Skyrim ve virtuální realitě a vypadalo to, že se trh s ní brzy prudce rozjede, nestalo se tak. Nyní se ale konečně chystají tituly, které by to mohly zařídit.

Reklama

Společnost Bethesda už za několik dní odstartuje už 21. QuakeCon, a to v Dallasu, přičemž nyní bylo ohlášeno, jaká budou jeho hlavní lákadla. Jde především o trojici titulů pro virtuální realitu, a to Skyrim VR, Doom VFR a Fallout 4 VR. Zde si můžeme připomenout už dva a půl roku starou zprávu o hraní hry Skyrim s Virtualizerem, s čímž samotná Bethesda ještě neměla nic společného, ovšem vypadalo to, že předělat hry pro VR headsety nebude velký problém, pokud se uspokojivě vyřeší ovládání. 

Skyrim, Doom a Fallout 4: konečně start VR éry?

Cyberith Virtualizer

Ve skutečnosti to zřejmě problém byl, neboť takové hry přichází až nyní a ostatně ani není divu. VR headsety jsou jako stvořené pro simulátory, kde vůbec nevadí, že sedíme na židli/v křesle, neboť v letadle, autě či jiném vehiklu je naše postava také usazena. Pokud ale máme ve hře chodit, je tu problém, jak skloubit pohyb s rozhlížením po virtuálním světě.

Máme snad taky sedět a hru ovládat jak pohyby hlavy, tak klávesnicí a myší? To zajistí jen poloviční zážitek z virtuální reality. Máme si snad stoupnout a využít speciální ovladač, jehož pohyb a zamíření je sledováno stejně jako pohyby hlavy? Pak je ale problém v tom, jak se s postavou pohybovat, což měla právě zajistit šlapadla jako Virtualizer, ale ta jsou dnes už na okraji zájmu. Nehledě na nebezpečí, že se v zápalu hry zamotáme do kabelů a dezorientováni upadneme, z čehož by mohly být nepěkné úrazy, i když na to už výrobci našli lék v podobě bezdrátového připojení a virtuálního plotu, který nám ve hře dá najevo, že se pohybujeme u okraje vymezeného prostoru. V každém případě, ovládání her ve VR je problém, a tak můžeme být zvědaví, jak to Bethesda vyřeší. 

V případě Doom VFR je to zřejmé už z traileru uvedeného na E3, zde v podstatě nejde o volný pohyb, ale pouze o přesouvání se mezi různými místy. Ovladačem si tak zvolíme, kam se má naše postava přesunout a z dané pozice pak budeme bojovat, a to maximálně s několika úkroky, což je zajištěno právě sledováním pohybu VR headsetu v omezeném prostoru. 

Zajímat nás může především to, jak přesně to bude vyřešeno ve Skyrim a Fallout 4, které se přidají ke známým AAA VR titulům jako Arizona Sunshine, Lone Echo a Killing Floor: Incursion. Fallout 4 VR dorazí ve verzi pro HTC Vive, ovšem Skyrim VR zase jen pro PSVR, zatímco pouze Doom VFR bude k dispozici na obou platformách. Co se týče podpory Oculus Rift, ta je problematická už jen kvůli právním bitváme mezi firmami Oculus a ZeniMax, mateřskou společností Bethesdy. 

Skyrim, Doom a Fallout 4: konečně start VR éry?

Skyrim VR přijde nejdříve, a to 17. listopadu a nyní je již na PlayStation Store k předobjednání za 60 USD. Pak bude následovat Doom VFR, a to v obou verzích dne 1. prosince, přičemž na rozdíl od ostatních dvou titulů nepůjde o upravenou původní hru, ale o zcela novou se svým příběhem i mapami, a to za cenu 29 USD. Nakonec přijde 12. prosince Fallout 4 VR za obvyklých 60 USD. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama