Galerie 2
Sociální síť Pinterest zakazuje reklamy na hubnutí: další nevhodné téma
Aktualita Ostatní

Sociální síť Pinterest zakazuje reklamy na hubnutí: další nevhodné téma

Milan Šurkala

Milan Šurkala

7

Nevhodných témat pro sociální sítě stále přibývá. Po politických reklamách, kryptoměnách, plastických operacích a dalších přišly na řadu i reklamy na hubnutí a podobné. Nemuselo by to dělat dobře těm, jejichž tělo není ideální dle současných měřítek.

Reklama

Dnešní doba se hodně snaží chránit všechny, vždy a všude, což vidíme zejména na sociálních sítích, kde se stále rozšiřuje seznam toho, co je povoleno, a před čím je potřeba veřejnost uchránit. Vedle klasických problémů jako je "hate speech", "fake news" a podobných, tu máme i další více překvapivá témata, která by mnohé hned nenapadla. Např. v roce 2019 si Instagram posvítil na zázračné diety a v trochu podobném duchu se nese i nynější krok sociální sítě Pinterest. Při koronavirové pandemii si dle sítě spousta lidí přivykla na špatné návyky a stravování, přičemž se nyní opět vrací do svých sociálních kruhů. Jenže mnoho z nich se nyní stydí za své tělo a Pinterest chce tomu pomoci.

Sociální síť Pinterest zakazuje reklamy na hubnutí: další nevhodné téma

Aby se zabránilo propagaci nebezpečných prostředků na hubnutí i tzv. "body shamingu", Pinterest zavádí od 1. července zákaz reklam na hubnutí a prostředky k tomu určené, stejně tak idealizace určitých typů těla nebo naopak shazování. Také budou zakázány odkazy na BMI index nebo podobné indexy, nebudou povoleny přípravky, které slibují zhubnutí díky aplikaci na pleť. Připomeňme, že toto jsou nové zákazy. Už dříve nesměly reklamy obsahovat produkty na potlačení chuti, reklamy s fotkami "před a po", na liposukci, nerealistické kosmetické výsledky a další. National Eating Disorders Association (NEDA) tento krok vítá a Pinterest je dle ní první sítí, která přijala opatření na toto téma v takovém rozsahu, což má podle jejího názoru přispět k mentálnímu zdraví uživatelů sítě.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama