Společnost Sony včera slíbila, že navečer představí specifikace konzole PlayStation 5. Tak se i stalo, takže už můžeme přímo porovnat, jak se ta z hlediska hrubého výkonu ukáže vedle Microsoftu. Karta se obrací.
Předchozí generace, čili PlayStation 4 a Xbox One, znamenala vedení firmy Sony ohledně hrubého výkonu, a to slovy čísel v poměru zhruba 1,8 ku 1,3 TFLOPS. Nyní se tedy karta obrací, protože výkonnější bude Xbox One, ale to zároveň přináší otázky ohledně ceny
| 
 PlayStation 5  | 
 Xbox Series X  | 
|
| 
 CPU  | 
 8x Zen 2 na taktu až 3,5 GHz  | 
 8x Zen 2 na pevném taktu 3,8 GHz (nebo 3,6 GHz s SMT)  | 
| 
 GPU  | 
 10,28 TFLOPS, 36 CU na taktu až 2,23 GHz  | 
 12 TFLOPS, 52CU na pevném taktu 1,825 GHz  | 
| 
 GPU architektura  | 
 Custom RDNA 2  | 
 Custom RDNA 2  | 
| 
 Paměť a rozhraní  | 
 16 GB GDDR6 / 256bit  | 
 16 GB GDDR6 / 320bit  | 
| 
 Propustnost pamětí  | 
 448GB/s  | 
 10 GB při 560GB/s, 6GB při 336 GB/s  | 
| 
 Hlavní úložiště  | 
 825GB SSD  | 
 1TB NVMe SSD  | 
| 
 Propustnost úložiště  | 
 hrubá 5,5 GB/s, 8-9 GB/s s komprimací  | 
 hrubá 2,4 GB/s (Raw), 4,8 GB/s s komprimací  | 
| 
 Rozšířené úložiště  | 
 slot pro NVMe SSD  | 
 1TB rozšiřující karty (viz Seagate)  | 
| 
 Externí úložiště  | 
 podpora USB  | 
 podpora USB 3.2  | 
| 
 Optická mechanika  | 
 4K UHD Blu-ray  | 
 4K UHD Blu-ray  | 
Nový Xbox tak bude mít výkonnější grafické jádro, i když procentuální rozdíl nebude takový jako v předchozí generaci a dá se říci, že obě konzole budou mít velice slušný hardware. Xbox také dosáhne na 10GB části své paměti vyšší propustnosti a nabídne i vyšší kapacitu SSD, ovšem to bude na druhou stranu pomalejší. PS5 bude schopna renderovat hry při 4K a až 120 FPS a také téměř celou knihovnu pro PS4.
	Co se týče ray tracingu, ten v případě PS5 bude moci být využit pro téměř všechny obvyklé účely, jaké dnes známe, čili pro šíření zvukových vln v prostoru, globální osvětlení scén, stíny, odrazy a pak je tu i vykreslování plné scény pomocí ray tracingu, což bude ale asi vyhrazeno pro hry s jednodušší grafikou. Nepíše se tu také o lomu světla, ale ten by možná mohl být zahrnut v odrazech.
	Sony také udává, že s nahráváním herních dat si už nemusíme dělat starosti a že to vše bude probíhat v podstatě instantně. Vypadá to také, že se Sony více než Microsoft zaměří na zvukovou stránku, jak ostatně už napovídá využití ray tracingu pro zvuk. Vedle toho se dozvídáme o jistém Tempest Engine pro zpracování audia, což je upravená jednotka CU z radeonového GPU, která poslouží stejnému účelu jako SPU v konzoli PS3. Sony se chlubí tím, že samotný Tempest Engine je zhruba stejně výkonný jako všech osm CPU jader Jaguar v PS4.
	Microsoft také už potvrdil, že jeho nová Xbox přijde na trh letos v listopadu. Od Sony očekáváme to samé, ale ceny se pochopitelně ještě nedozvíme. Zde je pak k dispozici celá prezentace nové PS5: