Galerie 3
Staré NVIDIA Fermi dostaly podporu DirectX 12
Aktualita Grafiky a hry GeForce GeForce 400 (GF100) NVIDIA

Staré NVIDIA Fermi dostaly podporu DirectX 12

Jan Vítek

Jan Vítek

1

NVIDIA, aniž by se o tom nějak rozkřikovala, aktivovala podporu API DirectX 12 i na starých kartách GeForce sérií 400 a 500, což jsou modely založené na čipech generace Fermi. Vyplatí se něco takového?

Reklama

Podpora DirectX 12 na grafických kartách NVIDIA GeForce 400 a 500 platí pro nejnovější ovladače verze 384.76, přičemž server WCCFTech má ještě k dispozici starou kartu Zotac GeForce GTX 580, a tak se jeho redaktor rozhodl, že tohoto staříka vyzkouší. 

GeForce GTX 580 je to nejlepší ze své generace, pokud počítáme herní karty s jedním čipem. Nicméně dnes by tato karta oproti novinkám už neobstála, však má pouze 512 shaderů ještě v čipu s dvojitým taktem, který tak sám pracuje na 772 MHz a shadery pak na 1544. Paměti GDDR5 sice mají slušnou šírku sběrnice 384 bitů, ale taktovány jsou na 4 GHz. Ve výsledku se výkon takové karty vejde někam mezi GeForce GTX 1050 a GT 1030, ale také jde o téměř sedm let starou kartu. 

WCCFTech testovali tuto kartu na adekvátním stroji vybaveném procesorem Core i7 2600K generace Sandy Bridge (ovšem přetaktovaném na 4,2 GHz) a s 8 GB paměti DDR3. Využily se především testy 3DMarku, a to TimeSpy (DX12) a FireStrike (DX11), kde bude problém především jen 1,5 GB paměti na kartě. V TimeSpy karta získala jen 786 bodů a ve FireStrike pak 4806 bodů, což je v prvním případě asi osmina výkonu aktuální GTX 1070 a v druhém pak cca čtvrtina. 

Staré NVIDIA Fermi dostaly podporu DirectX 12

Pak tu máme zajímavější testy, které už ukazují rozdíl mezi DX11 a DX12 ve hrách a také prostý výkon v moderních AAA titulech, takže tu máme takovou malou retrorecenzi. Na příkladu Battlefield 1 se ukazuje, že o zapnutí DX12 na kartách Fermi se snad ani nemá cenu pokoušet, neboť v tomto případě se ukázal propad z minimálních 35 FPS na 25 FPS, což byl jediný zaznamenatelný efekt zapnutého DX12. 

Staré NVIDIA Fermi dostaly podporu DirectX 12

Redaktor pak ještě zkusil, jak dobře jsou na vysokou či střední kvalitu hratelné tituly jako Mass Effect: Andromeda a Mirrors Edge: Catalyst, které prezentují dnešní AAA hry. Ukázalo se, že to je minimálně stejné jako v případě Battlefield na DX11, takže i sedm let stará karta nám stačí na to, abychom si dnes ve slušné kvalitě na Full HD zahráli. Samozřejmě to není 60 FPS, ale i těch 35 stačí. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama