Zpět na článek

Diskuze: Švédský Einride ukázal autonomní elektrický náklaďák T-pod

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
9. 7. 2017 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja sa teda teším. Lebo mi to pripadá ako celkom slušný zdroj obživy. Postavím sa pred auto, to bude musieť zastaviť. No a potom náklad zmení majiteľa.

KwazzyGT
KwazzyGT
Level Level
8. 7. 2017 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ze střední třídy bude chudoba a z chudoby mrtvoly. Každopádně budou boháči obklopení scestními hovadinami ala tenhle dementní TIR. Tento vývoj nás dovede po pořádné zadele. Už nevědí za co utratit peníze. Tohle je úplná kravina!

siddhi
siddhi
Level Level
9. 7. 2017 02:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KwazzyGT Kravina je jedině ten tvůj komentář. Kdyby všichni mysleli jako ty, tak dodnes žijeme v jeskyních a bereme se po hlavě kamenem.

wrah666
wrah666
Level Level
8. 7. 2017 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Další ukázka, kam vede falešná ekologie. Výroba akumulátorů není eko ani omylem, jen se drancují jiné země. Jejich recyklaci nikdo neřeší, přitom s jistotou bude nutná za pouhých několik let. Jejjich výdrž je mizerná, při "normě" 200 km auto v zimě klidně udělá jen 100 a to nestačí ani na dodávku rozvážející po městě. A i ta plánovaná úspora na platech je diskutabilní. potřebné operační středisko, kde bude několik operátorů§ držet nonstop služby rozhodně nebude laciné ani na zařízení, ani na provoz. A to nemluvím o tom, že kromě automechanika se o podobné vozítko musí starat ještě ajťák, a to rozhodně ne kluk jen tak ze školy. A schopný inženýr (na rozdíl od ČR) očekává přiměřenou výplatu.

PS: a ohledně toho poloautonomního řízení, přijde mi to dost rizikové. V případě že se "něco" začne dít musí operátor zasáhnout dost rychle, tady jde nejen o peníze, ale i o životy. Rozjetých 20 tun je problém. A zdaleka nejde říct: v nouzi zastav a volej operátora, to by mohlo TAKY způsobit havárku. A také by mě zajímalo, jak chtějí řešit patřičné přenosy dat. Ono taková kamera v rozumném rozlišení zabere nemálo. A doba odezvy je dost klíčová. V případě, že vozidlo bude řídit na dálku operátor, musí data z kamery k operátorovi apak příkazy zpět od něj, zásek "dat" někde po cestě může také znamenat smrťák.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
8. 7. 2017 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Recyklace se řeší, proč by se neřešila? Toyota např. používá baterie z hybridů k ukládání energie ze solárních panelů. jejich kapacita je už malá pro použití v autě, ale stále dostatečně dobrá na to, aby se používala např. pro tyto účely. Zde může sloužit ještě mnoho let, než se zlepší recyklační procesy.

S tím poloautomatickým řízením bych to neviděl zase až tak bledě. Ono autonomní auta už dnes dokážou jezdit i po městech, takže i bez operátora by měla zvládnout chvíli jezdit, přinejhorším někde bezpečně zastavit. Obávám se ale, že bez externí pomoci (např. Googlu) to ale nemají šanci dát.

Reklama
Reklama