Galerie 4
Toshiba rozšíří výrobu velkých HDD, spotřebitelský trh ovšem zaniká
Aktualita Storage a RAM Pevné disky Toshiba

Toshiba rozšíří výrobu velkých HDD, spotřebitelský trh ovšem zaniká

Jan Vítek

Jan Vítek

9

Společnost Toshiba se rozhodla, že celkově rozšíří výrobu svých pevných disků, ačkoliv už je zřejmé, že zájem běžných spotřebitelů bude za několik let na bodu mrazu. Toshiba ale také nepočítá s nimi.

Reklama

Už delší dobu je jasné, že během příštích několika let nastane na trhu situace, kdy skutečně jen málokterý běžný zákazník bude mít zájem o koupi klasického pevného disku. Jsou za tím především dvě věci. Jednak jsou SSD stále levnější, i když s jejich výdrží je to všelijaké a potom tu máme vysokorychlostní připojení k Internetu a různé streamovací služby, kvůli nimž už není obvyklé, že bychom si na disky syslili multimédia. Řada uživatelů tak pamatuje doby, kdy se řešila kapacita pevných disků a vítala se každá novinka, která ji zvyšovala. Dnes už tu dávno máme více než 10TB modely a mezi nejoblíbenější na trhu se stejně proderou spíše jen 4TB. 

Toshiba rozšíří výrobu velkých HDD, spotřebitelský trh ovšem zaniká

I projekce společnosti Toshiba do budoucna počítá s tím, že prodej běžných (Client) pevných disků do roku 2021 klesne rovnou o polovinu, a to ve prospěch podnikových modelů (Enterprise), z nichž více než polovina bude navíc nearline modelů. 

Toshiba rozšíří výrobu velkých HDD, spotřebitelský trh ovšem zaniká

Toshiba se tak chystá zvyšovat kapacitu jedné své filipínské továrny, ovšem pouze v případě produkce hi-end heliem plněných podnikových a nearline disků.  

Toshiba rozšíří výrobu velkých HDD, spotřebitelský trh ovšem zaniká

Ostatně prodeje heliem plněných pevných disků mají stoupat, což automaticky znamená, že bude růst i počet prodaných vysokokapacitních disků Toshiby, neboť ty s nízkou kapacitou pochopitelně nemá smysl plnit tímto plynem. Ten se používá v případě, kdy je třeba do disku nacpat více ploten a v roce 2020 to mají být konkrétně 20TB modely s deseti plotnami. 

Toshiba také chce do této doby získat více než pětinový podíl na celosvětovém trhu s enterprise/nearline pevnými disky a udržet si svůj čtvrtinový podíl s disky pro spotřebitele. Znamená to nejen investice do výroby, ale také do výzkumu a vývoje, přičemž my můžeme zmínit především technologie EAMR, čili buď mikrovlnnou MAMR nebo laserovou HAMR. Jedná se o technologie využívající nový materiál pro plotny umožňující magnetický zápis, ovšem s předpokladem zahřátí zapisované plochy, což může zajistit právě buď laser, anebo mikrovlny. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama