Toshiba momentálně vyvíjí nový grafický čip SpursEngine, čímž tak využije technologii procesorů Cell/B.E., která byla stvořena kromě ní firmami Sony a IBM a slouží u konzole PlayStation 3 i v hi-end blade serverech. Tam však čip funguje jako CPU. Grafický čip SpursEngine tak má využít čtyři SPE (Synergistic Processing Element) jádra namísto plných osmi jader, která má čip Cell/B.E. Uplatní se zde také hardwarové dekódování a enkódování MPEG-2 a H.264. Prototyp pracuje na frekvenci 1,5 GHz, využívá paměti Rambus XDR DRAM a spotřebuje od 10 do 20 Wattů elektrické energie. Pro porovnání, procesor Cell/B.E. pracuje v PlayStation 3 na 3,2 GHz. Cell Broadband Engine Toshiba hodlá svou novinku prezentovat na konferenci CEATEC JAPAN 2007 prostřednictvím notebooku, kde se ukáže síla procesoru ve zpracování 3D obrazu. V budoucnu by se také mohl uplatnit ve spotřební elektronice (HD DVD apod). Zdroj: DailyTech
Toshiba momentálně vyvíjí nový grafický čip SpursEngine, čímž tak využije technologii procesorů Cell/B.E., která byla stvořena kromě ní firmami Sony a IBM a slouží u konzole PlayStation 3 i v hi-end blade serverech. Tam však čip funguje jako CPU.
Grafický čip SpursEngine tak má využít čtyři SPE (Synergistic Processing Element) jádra namísto plných osmi jader, která má čip Cell/B.E. Uplatní se zde také hardwarové dekódování a enkódování MPEG-2 a H.264. Prototyp pracuje na frekvenci 1,5 GHz, využívá paměti Rambus XDR DRAM a spotřebuje od 10 do 20 Wattů elektrické energie. Pro porovnání, procesor Cell/B.E. pracuje v PlayStation 3 na 3,2 GHz.
Cell Broadband Engine
Toshiba hodlá svou novinku prezentovat na konferenci CEATEC JAPAN 2007 prostřednictvím notebooku, kde se ukáže síla procesoru ve zpracování 3D obrazu. V budoucnu by se také mohl uplatnit ve spotřební elektronice (HD DVD apod).
Zdroj: