Galerie 2
USA chce zakázat nové kryptoměny technologických společností
Aktualita Ostatní Kryptoměny Facebook

USA chce zakázat nové kryptoměny technologických společností

Milan Šurkala

Milan Šurkala

27

Připravovaná kryptoměna Libra leží americkým politikům hodně v žaludku a idea toho, že by ztratili kontrolu nad financemi, se jim ani trochu nelíbí. Připravují tak už zákon, který tvorbu nových kryptoměn pro vybrané společnosti postaví mimo zákon.

Reklama

Technologie kryptoměn zažívá vzestupy i pády, hodně pak tuto myšlenku pozvedl Facebook, který připravuje svou kryptoměnu nazvanou Libra. I když konsorcium, které za ní stojí, obsahuje věhlasné finanční společnosti jako Visa, Mastercard nebo Paypal, americkým zákonodárcům se ani trochu nelíbí fakt, že by kryptoměny měl vytvářet někdo, kdo by nebyl tak dobře regulován jako banky. A proto se už objevují návrhy zákonů, které budou něco takového přímo zakazovat.

USA chce zakázat nové kryptoměny technologických společností

Demokraté v USA tak už vytvořili návrh zákona, který prozatím nese označení "Keep Big Tech Out Of Finance Act". V překladu to znamená udržení velkých technologických firem mimo finanční business. A jdou na to celkem jednoduše. Společnost, která má příjmy vyšší než 25 mld. USD ročně, bude mít ze zákona zakázáno se stát finanční institucí, která by mohla vytvářet nové kryptoměny. Pokud by něco takového provedla, za každý den existence takové kryptoměny by musela zaplatit 1 milion USD.

Návrh říká, že podobné společnosti nemohou vytvářet, udržovat a provozovat digitální prostředky, které by mohly být široce využívány jako prostředek ke směně, ukládání hodnoty nebo podobné funkci, neboť definovat takové prostředky a spravovat je, je záležitost FEDu. Politici se dle svých slov bojí toho, že takový systém by mohl být snadno zneužitelný k praní špinavých peněz. Dalším problémem je dle nich náchylnost k hackerským útokům, což by mělo ještě více zesílit díky tomu, že by systémy mohly obsahovat citlivé údaje o osobách. Nezapomněl se zmínit ani skandál s Cambridge Analytica a zneužití osobních údajů Facebookem v minulosti.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama