Galerie 2
Valve: Steam Machines sice netáhnou, ale s Linuxem nekončíme
Aktualita Grafiky a hry Hry a technologie Valve

Valve: Steam Machines sice netáhnou, ale s Linuxem nekončíme

Jan Vítek

Jan Vítek

Společnost Valve zaujalo to, že nás ještě dříve zaujala zmizevší sekce počítačů Steam Machine z aplikace i stránek obchodu Steam. Přiznala, že tyto počítače zákazníky opravdu moc nezajímají, ale potvrdila svou oddanost Linuxu jako herní platformě.

Reklama

Valve tedy vyřadil ze Steamu kategorii Steam Machines, ovšem samotné počítače v nabídce stále dosud jsou, jen už nemají svou výsostnou sekci zobrazovanou na hlavní stránce. Firma si všimla toho, že média začala o této skutečnosti informovat a poukazovat na to, že tyto počítače nepředstavují velký úspěch, a tak raději přispěchala s vysvětlujícím vyjádřením. 

Valve: Steam Machines sice netáhnou, ale s Linuxem nekončíme

Odpověď za Valve vzal na sebe vývojář Pierre Loup Griffais, který přiznal, že "Steam Machines opravdu zrovna nemizí z pultů obchodů". Ovšem snaha firmy Valve podporovat souteživé a otevřené herní platformy nezmizela. Jde především o linuxové systémy, mezi něž patří samozřejmě i Steam OS, které Valve vidí jako skvělou platformu pro hry a obecně i aplikace. 

Skrze iniciativu Steam Machine se Valve dle slov Griffaise naučilo dost o stavu celého linuxového ekosystému jako prostředí pro herní vývojáře. Vzali si z toho silnou zpětnou vazbu a zapřemýšleli nad tím, co by se dalo vyřešit. Především nám ale Griffais sděluje to, že Valve bude i nadále velice podporovat Vulkan, aby se z něj stalo konkurenceschopné a široce podporované API. Stejně tak se chce zasadit o to, aby Vulkan získal na linuxových systémech prvotřídní podporu. 

Zmíněno bylo i to, že se Vulkan nedávno i přes netečnost až odpor firmy Apple dostal do systémů macOS a iOS, takže to je už třetí desktopový systém, kde toto API najdeme (po Windows a Linuxu). Samotná společnost Valve přispěla také představením Steam Shader Pre-Cachingu, který umožní uživatelům přeskočit úvodní kompilaci shaderů, čímž se zkrátí úvodní načítání her a také to má mít dopad v podobě menšího zadrhávání her. 

Operační systém SteamOS pak poslouží i jako médium, skrz něž bude Valve dále podporovat rozšiřování Vulkanu. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama