Galerie 3
Výkon GeForce RTX 2080 Ti analyzován v Battlefield V
Aktualita Grafiky a hry GeForce GeForce RTX 2000 NVIDIA

Výkon GeForce RTX 2080 Ti analyzován v Battlefield V

Jan Vítek

Jan Vítek

5

Battlefield V bude jednou z prvních her, která přijde s podporou technologií NVIDIA RTX, a to především s ray tracingem. První servery, které přitom mohou mluvit o výkonu těchto karet, nejsou hardwarové, ale spíše herní.

Reklama

Právě redaktoři herních webů si totiž mohli vyzkoušet nový Battlefield V, a tak se i podívat na výkon, jaký v něm předvádí grafická karta NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti.

Výkon GeForce RTX 2080 Ti analyzován v Battlefield V

Ještě do včerejšího dne platilo embargo na některá nová videa ze hry Battlefield V týkající se lokality Rotterdam a s tím spojené informace, takže weby jako Eurogamer mohly přinést podrobnosti o tom, co jejich redaktoři měli šanci si vyzkoušet. Můžeme se také podívat na nová videa i přímo od NVIDIE. 

Klip od NVIDIE ukazuje rotterdamskou mapu Battlefieldu V a my se z něj dozvíme o tom, že si s RTX zahrajeme na "stabilních 60 FPS" na kartě GeForce RTX 2080 Ti. To je sice hezké, ale mnohé uživatele zajímá spíše to, jak to bude s GeForce RTX 2070 či případnými ještě slabšími kartami s podporou ray tracingu. Budou pak hry jako Battlefield V hratelné alespoň ve Full HD? To se zatím nedozvíme už jen kvůli tomu, že podpora ray tracingu v této hře se stále nachází ve verzi alfa. 

Dozvíme se také, že pro zajištění stabilního výkonu se sáhne k některým opatřením. Ray tracing zajistí jen jednorázový odraz objektů, takže budeme moci někoho vidět třeba v odrazu zrcadla, ale pokud by šlo o paprsek odražený postupně ve dvou zrcadlech, na to už aktuální implementace stačit nebude a použijí se staré známé cube mapy. 

Ale zpět k výkonu. Lidé z Digital Foundry měli možnost otestovat si RTX 2080 Ti v Battlefield V a zjistili, že se zapnutými technologiemi RTX běželo v rozlišení 1080p při cca 60 FPS, na 1440p to bylo 40 - 50 FPS a ve 4K mírně nad 30 FPS. Zatím to tedy moc dobře nevypadá. 

NVIDIA, EA a DICE budou jistě podporu ray tracingu optimalizovat, ale asi se nemůžeme těšit na to, že se výkon zdvojnásobí, a to by přitom rozhodně bylo zapotřebí už dle těchto specifikací. 

Výkon GeForce RTX 2080 Ti analyzován v Battlefield V

Dle nich je ray tracingový výkon RTX 2070 na 58 procentech karty RTX 2080 Ti, takže bychom mohli očekávat, že právě RTX 2070 by dokázala rozhýbat Battlefield V v aktuálním stavu na cca 35 FPS. Na to mohou být zvyklí hráči na konzolích, ale pokud si má někdo koupit kartu RTX 2070 v očekávané ceně přes 15.000, nelze čekat, že bude odvařený z hraní ve Full HD při tak nízké snímkovací frekvenci, jen aby si vychutnal ray tracovanou grafiku, to opravdu ne. A stejně tak nelze čekat, že lidé ochotní platit za RT 2080 Ti se spokojí s Full HD, aby dostali plynulý obraz.

Nyní tedy můžeme čekat na to, co přinese daná optimalizace hry a ovladačů. Battlefield V přijde na trh 19. října a do té doby už budeme jistě vědět daleko více o tom, jak to s výkonem nových karet ve hrách s podporou ray tracingu je. Jen aby se nám NVIDIÍ nastartovaná grafická revoluce v hrách nezačala kuckat. 


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama