Paměti typu XDR, které nabízejí výrazně vyšší rychlost než konvenční DDR či SDR, a které pocházejí z vývojářských laboratoří společnosti Rambus jsou zdá se opět ve hře. Jejich využití se v první řadě neočekává v podobě systémové paměti osobních počítačů, mohly by však být součástí grafických karet. První vzorky předvedla Toshiba již v roce 2003 – pak se koncept XDR jakoby vytratil. Nyní se spekuluje o tom, že bude součástí herní konzole Sony PlayStation 3 a zároveň vám můžeme předložit aktuální roadmapu: Technologie 2004 2005 2006 XDR XDR 2.4 - 3.2Gbps 4 - 4.8Gbps XDR2 5 - 6.4Gbps GDDR GDDR3 1.2 - 1.6Gbps GDDR4 1.6 - 2.4Gbps XDR GDDR3 Frekvence 600Mhz 500 - 800Mhz Max. přenosová rychlost 2.4 - 3.2Gbps/pin 1.0 - 1.6Gbps Šířka pásma 6.4GB/s 6.4GB/s Hustota 256/512MB 256MB Signaling 3.2GHz bi-directional differential 1.6GHz bi-directional SSTL VDD 1.8V 1.8V Časování (tRC / tRP / tRCD-R / tRCD-W) 40 / 15 / 12.5 / 2.5ns 52 / 16 / 16 / 16ns
Paměti typu XDR, které nabízejí výrazně vyšší rychlost než konvenční DDR či SDR, a které pocházejí z vývojářských laboratoří společnosti Rambus jsou zdá se opět ve hře. Jejich využití se v první řadě neočekává v podobě systémové paměti osobních počítačů, mohly by však být součástí grafických karet. První vzorky předvedla Toshiba již v roce 2003 – pak se koncept XDR jakoby vytratil. Nyní se spekuluje o tom, že bude součástí herní konzole Sony PlayStation 3 a zároveň vám můžeme předložit aktuální roadmapu:
Technologie | 2004 | 2005 | 2006 |
XDR | XDR | 4 - 4.8Gbps | XDR2 |
GDDR | GDDR3 | GDDR4 |
XDR | GDDR3 | |
| Frekvence | 600Mhz | 500 - 800Mhz |
| Max. přenosová rychlost | 2.4 - 3.2Gbps/pin | 1.0 - 1.6Gbps |
| Šířka pásma | 6.4GB/s | 6.4GB/s |
| Hustota | 256/512MB | 256MB |
| Signaling | 3.2GHz bi-directional differential | 1.6GHz bi-directional SSTL |
| VDD | 1.8V | 1.8V |
| Časování (tRC / tRP / tRCD-R / tRCD-W) | 40 / 15 / 12.5 / 2.5ns | 52 / 16 / 16 / 16ns |