Zpět na článek

Diskuze: Jak dostat HiFi zvuk z PC?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

jugo1538
jugo1538
Level Level
24. 11. 2017 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koupil jsem ten extractor a hraje to jak z praku. Bomba!!! Mám zesilovač NAD C372 a bedny SHAN Apollo 350.

Puskin
Puskin
Level Level
25. 11. 2017 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jugo1538 Tak to je skvele, tak to ma byt. Koneckoncu, spokojenost uzivatele je to, o co by melo jit predevsim, ne? Tak uzivejte dobreho zvuku!

jugo1538
jugo1538
Level Level
6. 11. 2017 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chci dostat dobrý zvuk z notebooku do zesilovače. Jak se díváte na toto zapojení: z HDMI výstupu notebooku do HDMI extractoru (prodává CONRAD, obj.č. 1395716) a přes CINCH do zesilovače. Díky Zbynda

Puskin
Puskin
Level Level
14. 11. 2017 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jugo1538 No, v zasade by to slo, nicmene neznam vnitrek toho extraktoru, takze netusim, jaka bude kvalita audiovystupu v porovnanim s klasickym jackem primo z laptopu. Kdyz uz, tak bych pouzil TOS (SPDIF) vystup z toho extraktoru. Nebo ma vas zesilovac vstup pouze analogove cinche?

tomil2002
tomil2002
Level Level
14. 11. 2017 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jugo1538 Dobrý den,ten extrctor může být dobrý,chce to nějaká technická data.Když jsem řešil svoji pracovnu tak jsem vyloženě nemínil utratit nějaké velké peníze a vyřešil jsem to následovně. Zdroj notebook , zvukovka za 500,-
https://www.czc.cz/i-tec-usb-7-1-externi-zvukova-karta-spdif-in-out-usb-channel-audio-adapter/190202/produkt?gclid=EAIaIQobChMIvODr1uO91wIVbhbTCh2ueAI1EAkYASABEgIND_D_BwE ( mají poslední dva kousky )
a jako zesík jsem si koupil v bazaru Yamahu RX-V596 za 3000,- Má 3x optický vstup spdif a 2x koaxial tuším + "milion" analogových vstupů včetně magnetodynamické přenosky pro gramo. Svůj převodník 24/96 , ono dneska má kde co optický výstup ( multimediální centra , síťové přehrávače no a taky ta výše uvedená zvukovka ) No a ta Yamaha je super ,má analogové otočné potenciometry pro basy , výšky a balance což je k nezaplacení plus přednastavené equalizační křivky a jakkoli tyhle udělátka nemám rád , tak kupodivu u tohohle modelu Yamahy jsou opravdu použitelné . Byl jsem překvapený no a poslední plus je, že ta Yamaha snese zátěž klidně jen dva ohmy . Přímo se uvádí v manuálu 4-16 ohmu , s tím že snese i nízkoohmovou zátěž.Ozvučení zóna A a zóna B nebo obě.Takže se dá laborovat opravdu hodně a rozmístit si bedny jak se zlíbí a klidně poslouchat oba okruhy.Taky ještě je to i domácí kino myslím 5+1 ale to neužívám , to nepotřebuji k životu.

tomil2002
tomil2002
Level Level
25. 10. 2016 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, nevím jestli to ještě bude někdo číst ( podle datumu tohohle článku ) chtěl bych se zeptat , vyšly někde články o možnostech propojení HDD se zesilovačem ? Zrovna to řeším a všiml jsem si, že za pár korun jsou k mání takové ty tv androidí krabičky o to by nešlo , ale mají optický výstup toslink a 3-4 vstupy USB .To jsou zajímavé možnosti jen ten šílený android kdyby šel nahradit výhoda oproti klasickému MC je taky v ceně a více účelovosti ( tv box i s poštou do 1000 kč ) a žádné větráčky , nic ,vše tiché jen ještě malý display by to chtělo .

radon
radon
Level Level
25. 10. 2016 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomil2002 teoreticky ... na NAS server nahrát hudbu, k zesilovači připojit Asus Clique R100 a do ruky mobil/tablet pro procházení adresářů a spouštění hudby

tomhruz
tomhruz
Level Level
26. 4. 2014 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim, momentálně si pořizuji stereo zesilovač Denon PMA 680R. Chtěl bych do něj přes AUX vstup připojit notebook. Z notebooku mam momentálně výstup přes USB zvukovou kartu, která neni nic moc (Sweex SC010). Chtěl bych se zeptat, přes co tedy notebook k zesilovači připojit? Dále na přehrávání používám Mediamonkey. Je to hodně špatný přehrávač? Díky

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
20. 11. 2012 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

platí se clo samozřejmě, pokud je to mimo EU

Puskin
Puskin
Level Level
18. 10. 2012 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stoprocentne se podepisuju pod Tombika999 a jeho prispevek. Nez cpat prachy do ruznych zvukovek a minirepro (byt kvalitnich), je dle meho nazoru lepsi koupit pres ebay nebo bazar nejaky osvedceny starsi komponentni sytem + repro. Napriklad ja zenu optikou SPDIF signal primo z motherboardu do receiveru Teac AG-10D (na eBayi za 50 liber) a z nej to pak jde do beden Mordaunt Short 906i (110 liber). Kvalitu tohohle zvuku nemuze preci prekonat zadna zvukova karta a male bednicky! Takze lidi, radim prolezat bazary, a vysledek predci veskera ocekavani!!!

venca_68
venca_68
Level Level
10. 10. 2012 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, brum způsobují nekvalitní trafa v reproduktorech a projevují se konstantním zvukem (brumem), který je slyšet hlavně v klidovém stavu. Někteří výrobci mají trafa odstíněna lépe, někteří hůře. Mám doma M-Audio AV 20 a tam je brum slyšet na cca 2m, pokud však hraje hudba, tak to nevadí.
K DAC. Uvedl jsem pouze příklady levnějších zařízení, existují i jiné přístroje. Ale ten Firestone mi přišel k notebooku celkem vhodný - "fleška" s výstupem na 3,5mm jack.
To jestli bude zvuková kvalita vyšší než při výstupu z interní ZK se dá zjistit pouze poslechem. A je otázkou zda se projeví na raproduktorech, které zakoupíte. Ono je to tak trochu alchymie, s jedněmi reproduktory může dojít ve spojení s DAC k výraznému zlepšení, s jinými, které si budou s vaší integrovanou ZK rozumět, nemusíte výrazný kvalitativní posun zaznamenat.
Moje doporučení:
- Pokud máte možnost vzít NB a zajít někam, kde lze nějaké repro + DAC otestovat, určitě ideální volba.
- Pokud tuto možnost nemáte, objednejte si např. repro Audioengine a KRK najednou, k nim nějaký DAC a snažte se v průběhu 14-ti denní lhůty otestovat a po zhodnocení poražené kandidáty vrátit.
- Pokud se necítíte ani na toto, objednejte to co považujete za optimální a modlete se, aby to hrálo dobře :o)).

venca_68
venca_68
Level Level
7. 10. 2012 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

O tom nic nevím, ale ty Icebox 2 hrály výborně. Kdysi jsem měl v hledáčku model Shan 520, ale nakonec to nedopadlo. Přednost dostal nový počítač a pak už nebyly k dostání.

venca_68
venca_68
Level Level
7. 10. 2012 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zásilková forma nákupu přináší určitá rizika. Občas je lepší využít služeb poslechových studií. Je to možná o něco dražší, ale myslím, že se to vyplatí. Pokud je ve vašem okolí možnost do nějakého zajít, rozhodně vám to doporučuji. Tam budete mít možnost otestovat své uši a možná že vám tam nabídnou i to, co hledáte.
K aktivním repro. Pozor na brum, trpí tím většina reproduktorů ve vašem cenovém limitu. Na fórech většina lidí M-Audio kritizuje, takže z vašeho výběru spíše KRK.
K DAC. Jak jsem již psal dříve, myslím, že k reproduktorům v této cenové relaci bude i PERIDOT2 luxusní DAC, jehož kvality vámi uvažované reproduktory nevyužijí. Když jsem doma testoval Firestone Spitfire MKII a Styleaudio CARAT?-TOPAZ Signature tak jsem nezaznamenal téměř žádné rozdíly a to jsem testoval přes aparaturu za cca 50k. Já osobně bych k reproduktorům ve vaší cenové relaci do takto kvalitního DAC nešel. To bych zkusil spíš třeba toto: http://www.hifionline.cz/d-a-prevodniky/1806-firestone-audio-blackkey-usb-dac/, nebo toto: http://www.positronix.cz/audioengine-w1-aw1. Rozhodnutí je však na vás, poslouchat to budete vy :-))).

Petroman
Petroman
Level Level
6. 10. 2012 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty KRK jsou v pohodě. Navíc máte možnost je výhodně zase prodat, kdyby se vám omrzely. Tohle zboží je hodně žádané z druhé ruky... Jo a nebo to kupte z druhé ruky :)

venca_68
venca_68
Level Level
5. 10. 2012 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už jsem to tu psal, nesnažte se koupit reproduktory na základě testů a referencí, snažte se koupit to, co vám bude poslechově vyhovovat. Autor článku tu v komentáři informoval o možnosti vrácení zakoupeného zboží bez udání důvodu, proto pokud nebudete se zvukem objednaných reproduktorů spokojen, vrátíte je a objednáte si něco jiného. Je to sice běh na dlouhou trať, ale tento druh zboží nekupujete každý rok ;-).
A abyste to rozhodování měl složitější tak vám nasadím dalšího brouka do hlavy - Paradigm Shift A2. Test je např. zde http://hometheaterreview.com/paradigm-shift-series-a2-powered-loudspeaker-reviewed/, a pokud by se vám líbily, tak koupit můžete např. zde http://www.hifistore.cz/1.469.eshop.zbozi-paradigm-shift-a2-reproduktorove-soustavy-%E2%80%9Estereo%E2%80%9C?kategorie=11&omezit_vyrobce=9.
K DAC. který máte na mysli? Styleaudio CARAT-TOPAZ Signature (ten vlastním a jsem velmi spokojen) nebo Styleaudio CARAT-PERIDOT2? I když z mého pohledu to je celkem jedno protože kvalita těchto převodníků převyšuje kvalitu reprosoustav v cenovém pásmu do 10k. Možná autorem zmiňovaná Dynaudia by mohla být rovnocenným partnerem.

venca_68
venca_68
Level Level
5. 10. 2012 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Shan stále existuje a na posledním Top Audiu byla možnost si je poslechnout - http://www.shan.cz/.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
3. 10. 2012 07:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ve spojení se subem S8, to může být zajímavé řešení za málo peněz.

Teos
Teos
Level Level
2. 10. 2012 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Víceméně podobně jsem se zařídil taky. Z hlavního PC optika z integrované karty (na hry/mp3 naprosto stačí), z HTPC hdmi výstup, obojí zapojené do Yamaha RX-V 1800 receiveru + relativně slušné repro. Pořizovat samostatnou zvukovku nebo DAC považuji pro potřeby poslechu za naprostou zbytečnost. Vzhledem k tomu, že v HTPC mám BR mechaniku a řadu BR ripů na disku, optika už na to nestačí, tak jsem musel využít HDMI (karty ATI mají už řadu let zabudovanou plně digitální 8kanálovou zvukovku), pak už stačí jen nastavit dekodér v PC tak, aby pokud možno vše posílal do receiveru v originálním formátu, v nejhorším případě jako 8kanálové PCM.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
2. 10. 2012 00:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Merchant
SEMIR Co., Ltd.
semirhong@gmail.com

213 USD ..

ten můj bude na prodej

amrtin
amrtin
Level Level
1. 10. 2012 00:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naprosto jste vystihl můj případ :-)

amrtin
amrtin
Level Level
1. 10. 2012 00:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tohle musím vyvrátit z vlastní zkušenosti:dokud jsem měl připojenou aparaturu přes optiku na základní desce,byl zvuk takovej divnej,jakoby plochej.Přes Asus Xonar D2X je to opravdu něco jiného(stejný opt.kabel).Já mám za to,že ta integrovaná má prostě nějak blbě řešený napájení a něco se do ní dostává nebo nestíhá,ale to je pouze moje teorie...,taky jsem si myslel,že když je zvuk prostě digitální,tak tam nemůžou být rozdíly.Opravdu můžou.

FreakB
FreakB
Level Level
30. 9. 2012 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám asi 17 roků zesilovač SA-GX170 Technics,vlastně je to receiver,ale rádio jsem nikdy nepoužil.K tomu velký a těžký český boxy TESLA obsahující 15" bassové repro Celestion a středové repro Beima v uzavřeném boxu.Výškové papírové repro jsem vyměnil za horny Eminence po 300,- a ten zvuk je naprosto úžasný.Koupil jsem to komplet už starší za 3000,- Krmím to z obyčejný zvukovky Creative X-Fi Fatality a kamarád,který má asi za 70 000,- aparát(Repro Mission 796 + Cambridge audio 651A ) takový zvuk neudělá.Tyhle úzký skříně s 200 mm bassovými repro ty správný basy nepřenesou.Maximálně tak papírově :-) aby lovci šumů měli pocit,že mají doma něco extra.Stejně všichni slyší max do 12kilo.
-

venca_68
venca_68
Level Level
1. 10. 2012 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FreakB A tohle máte na stole u PC?

FreakB
FreakB
Level Level
1. 10. 2012 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@venca_68 Ne,vedle stolu.Některým je třeba vše trpělivě vysvětlit a chovat se k nim ohleduplně.

regine
regine
Level Level
2. 10. 2012 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@venca_68 Všeobecně - Lidé si jsou schopni koupit zařízení za 20 000, ale zapojí ho na reprobedny za 1 000 (nejlépe X-pásmové plasťáky). Často by se divili, že pokud koupí zařízení za 1000 Kč a reprobedny dejme tomu za 8 tisíc , tak ve výsledku budou mít mnohem kvalitnější poslech a ještě ušetří.
Nelžu, ale viděl jsem v jedné rodině že na BAS-výstup měli připojeny výškáče a samozřejmě opačně i Bas-bedny, a lebedili si jak mají ozvučený obývák.

Petroman
Petroman
Level Level
30. 9. 2012 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechcete se podělit o kontakt na toho z ebay?

Jurawood
Jurawood
Level Level
29. 9. 2012 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sice to v článku bylo tak trošku naznačeno ale tenhle problém má i jméno :-) LOUDNESS WAR

Já jsem s aparaturou na několik let za vodou, ale pousmál jsem se nad těmi HD nahrávkymi 192/24.
Moje zkušenost a nejen moje je taková že mám typ, stáhnu (ukradnu) otevřu a zděsím se, někdy se mi chce i plakat.
Dynamika 3-7 dB je u 95% dnešní hudby. Čest vyjímkám a od těch si potom CD i zakoupím.
Těch 95 procent je na reklamaci, škoda že neudělají zákon že cokoliv nemá více jak 8dB DR je vadně a vhodné k reklamaci. Ale mohou si za to lidi sami.
rok 1996 : 12-14dB
rok 1998 : 10dB
rok 2001 : 7dB
rok 2005 : 5dB
rok 2010 : 3dB

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
29. 9. 2012 21:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jurawood Tesat do kamene ... naštěstí mi současný mainstream nic mo neříká, takže většinou mám štěstí na slušné záznamy:). Dneska si může CD nebo sklabdu nahrát každý sám na počítači, nějak to smíchat a hurá s tím na trh a z druhé strany velké vydavatelství se snaží, ať to "hraje dobře" i mizerných systémech od auta po ledničku v kuchyni s repro:). Ja jsem psal formát HD nic neřeší ... humus zůstane humusem i na 24-bit a 192kHz.

FreakB
FreakB
Level Level
29. 9. 2012 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A to jestli je hudba dobře vymyšlená.Reprodukce je až druhotná a je celkem jedno z čeho se poslouchá.Třeba i z přenosného kazeťáku.Ale když to baví,nic proti.

Petroman
Petroman
Level Level
28. 9. 2012 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moje zkušenost: Kdo tvrdí, že slyší rozdíl u MP3 320 kb/s, je buď batman nebo blázen. Nehledě na to, že ve svitu procesu záznamu samotného zvuku, jsou tohle totálně žabomyší války... Ale rozdíl na 192 kb/s je slyšitelný. Pravděpodobně jste měl špatný výběr skladby. Asi se tam ořez neprojevil.

john
john
Level Level
28. 9. 2012 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petroman ono je to vse o celkovem audio retezci / vcetne poslechove mistnosti, samozrejme /, ja jsem treba zastancem uzavrenych beden s realnym spodkem kolem 30-35 Hz a "analog zosiku" na cca 20% dosazitelneho vykonu...
ja bych jako referencni skladbu navrhl / kdyz uz jsme u toho "rocku" / Epitaph od King Crimson....
vrchni cast spektra uz se me netyka, koncim na cca 10 kHz...
no a pokud bude audioretezec vyvazeny i z hlediska fazovych posunu, tak pak to jde opravdu poznat, ta nahravka zni tak nejak "jinak", rek bych "hladce"....
no a pak ta dynamika nekterych digi "zazraku", kdy dokazou zprznit puvodni kvalitni analog do "neposlouchatelne" podoby je take dilo....

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
27. 9. 2012 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, je to jednoduché. Zvuk dostane objem a budou hrát i nejnižší oktávy, kde tyhle monitory končí někdě na 50Hz už se značným poklesem. Vyplatí se koupit.

JoHnY2
JoHnY2
Level Level
27. 9. 2012 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PA je uplne jina kategorie a mnohem komplikovanejsi nez konzumni audio. Jen kytarovy komba by byly na knihu, dve, tri.

Reklama
Reklama