Microsoft koupil fyzikální engine Havok od Intelu
Společnost Microsoft nakupovala a nyní má pod svými křídly fyzikální engine Havok, který v posledních letech spadal pod Intel. Přesné cenové podmínky kontraktu neznáme, Havok by měl fungovat i nadále.
	Havok FX: nový software pro dokonalejší efekty ve hrách
Atmosféru hry neutváří pouze grafické podání, ale i zpracování virtuálního prostředí po stránce fyzikálních zákonů. Nový software Havok FX by měl pomoci posunout hry zase o krok blíže realitě.
	Havok bude zdarma distribuovat CPU engine pro počítání fyziky ve hrách
Společnost Havok, která od minulého roku patří Intelu, oznámila, že hodlá zdarma distribuovat PC verzi svého enginu pro simulaci fyzických procesů, jenž se využívá v moderních hrách. Software tedy bude volně ke stažení ze stránek firmy pod názvem Havok Complete od března tohoto roku. Jedná se však o licenci pro nekomerční využití, ale jak Havok doufá, i to přinese vzrůst vývoje v PC odvětví a podnítí kreativitu tvůrců. Jinak se bude engine i nadále licencovat za poplatky pro komerční účely, což platí pro ostatní platformy i filmovou tvorbu. David O'Meara, vrchní ředitel Havok, dodává, že komerční základna jeho firmy dovoluje, aby byly představeny i další produkty, jako Havok Behavior, Havok Cloth a Havok Destruction, jež jsou aplikovatelné na Havok Complete, který kombinuje Havok Physics a Havok Animation. Firma si tedy evidentně chce dále rozšířit základnu mezi začínajícími vývojáři, což může být do budoucna velmi výhodné. Zdroj: X-bit labs
	Vývoj počítání fyziky pomocí GPU je momentálně mrtev, říká AMD
Společnost Intel toto září koupila firmu Havok, která vyvíjela technologie pro implementaci propočtů 'fyziky' v počítačových hrách, a to dle Richarda Huddyho z AMD (stará se o spolupráci a vztahy s vývojáři) ohrožuje implementaci enginu Havok FX, jenž měl využívat výpočetní sílu dnešních GPU. Tím by se mohlo počítání fyzických kolizí a dalších jevů pomocí GPU posunout až na příchod DirectX 11. Intel se však již dříve vyjádřil, že Havok jako firma bude pokračovat ve své práci jako předtím, i když je jím celkově vlastněna. Nyní to však dle zástupců AMD i NVIDIE vypadá, že práce na enginu Havok FX budou zrušeny, nebo se vydá bez jakékoliv podpory. Richard Huddy totiž říká, že Havok FX, pokud bude vypuštěn, přijde s podporou jen několika málo titulů. AMD by se tedy mohlo zaměřit spíše na počítání fyziky pomocí vícejádrových procesorů. NVIDIA se slovy jejího CEO, Jen-Hsun Huanga, vyjádřila, že koupě Havoku Intelem naruší spolupráci mezi výrobci zainteresovanými ve
	Intel koupil Havok, specialistu na softwarovou fyziku
Společnost Havok je známým specialistou na vývoj softwarových nástrojů, které umožňují co nejvěrnější zpracování fyziky ve hrách, případně animovaných filmech a podobných produktech. Nyní byla tato společnost koupena Intelem, který zřejmě chce akceleraci fyziky co nejlépe optimalizovat pro své procesory a připravované grafické karty. Software společnosti Havok byl využit při vývoji více než 150 herních titulů, např. BioShock, Stranglehold, Halo 2, Half Life 2, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Crackdown, Lost Planet: Extreme Condition, MotorStorm a Harry Potter a Fénixův řád. Rovněž byl využit při tvorbě filmů Poseidon, The Matrix, Trója, Království nebeské a Karlík a továrna na čokoládu. Havok zůstane samostatným oddělením, bude však čerpat finance Intelu, což mu umožní vyvíjet ještě lepší a progresivnější software. Společnost byla založena v roce 1998 v Dublinu v Irsku. Nyní má pobočky v San Franciscu, San Antoniu, Stockholmu, Kalkatě, Mnichově a Tokiu. Bližší po