profile-image

vindicator5

vindicator5
Registrace 20. 10. 2009
ID 1794293107
Level
0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Komentáře

vindicator5
vindicator5
Level Level
21. 10. 2009 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vindicator5 Děkuji za tip. Určitě se na to podívám.

vindicator5
vindicator5
Level Level
20. 10. 2009 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Otázkou je, zda by bez těchto kroků nVidie byl nějký rychlý vývoj kupředu. Mnoho z kroků v posledních letech bylo v provokováno existencí nějakého nVidia-only řešení! Bez něj bychom takym mohli sedět pořád na místě, protože konkurenci by nic netlačilo kupředu, kromě obecného zvyšování výkonu.

vindicator5
vindicator5
Level Level
20. 10. 2009 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bigless Téma ATI, nVidia, Intel, AMD na běžných serverech nemá smysl vůbec číst. Kdejaký Franta z dolní horní má pocit že tomu rozumí a k tomu je ještě silně afektován sympatiemi k jedné z těchto korporací.

Méně příspěvků na SHW znamená, že tito idioti chodí jinam :-)

vindicator5
vindicator5
Level Level
20. 10. 2009 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vindicator5 Ano. O tomto stavu vím, konzultoval jsem ho s jedním vývojářem z ATI. Dokud ale nepředvedou něco na OpenCL, jsou ta (zatím) jen řeči.

PS: když něco citujete, nebylo by od věci zdroj odkázat. Jistě je zajímavý a stojí za přečtení :-)

vindicator5
vindicator5
Level Level
20. 10. 2009 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek O efektivitě ATI řešení můžeme mluvit až v momentě, kdy budou běžně rozšířená GPGPU řešení a volba VLIW se ukáže jako nijak nelimitující.

Do té doby můžeme jen spekulovat a jediné co je zřejmé je fakt, že pro herní grafiku ATI zvolila cenu s lepším poměrem cena/výkon. Zda je tato cesta také dostatečně univerzální se teprve ukáže.

vindicator5
vindicator5
Level Level
20. 10. 2009 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vindicator5 BOINC není Folding@home, že? :-) Zřejmě jste nepochopil, že pravdu můžeme mít oba, protože záleží na projektu, použitém výpočetním scénáři i kvalitě vlastního klienta.

vindicator5
vindicator5
Level Level
20. 10. 2009 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek MIMD má být především nVidia Fermi.

vindicator5
vindicator5
Level Level
20. 10. 2009 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MadMaxII Problém je, že Sandra je teoretický nesmysl, u kterého bylo již v minulosti dokázáno u procesorů, že "měří blbě". Když se kouknete na reálnou aplikaci typu Folding@home, vypadá to s Radeony dosti tragicky.

vindicator5
vindicator5
Level Level
20. 10. 2009 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vindicator5 BOINC není Folding@home, že? :-) Zřejmě jste nepochopil, že pravdu můžeme mít oba, protože záleží na projektu, použitém výpočetním scénáři i kvalitě vlastního klienta.

vindicator5
vindicator5
Level Level
20. 10. 2009 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vindicator5 Ano. O tomto stavu vím, konzultoval jsem ho s jedním vývojářem z ATI. Dokud ale nepředvedou něco na OpenCL, jsou ta (zatím) jen řeči.

PS: když něco citujete, nebylo by od věci zdroj odkázat. Jistě je zajímavý a stojí za přečtení :-)

vindicator5
vindicator5
Level Level
21. 10. 2009 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vindicator5 Děkuji za tip. Určitě se na to podívám.

vindicator5
vindicator5
Level Level
20. 10. 2009 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Štefek Zřejmě máte na mysli tento rozhovor s Ericem Demersem:

http://www.rage3d.com/interviews/atichats/undertheihs/

kde právě opravuje novináře, že správné označení je VLIW nikoli superskalární.

Bohužel Marketingové oddělení ATI vypouští tyhle hovadiny, protože když nVidia má skalární architekturu, tak ATI přece musí mít superskalární,aby se to lépe prodávalo.

Přitom je docela zajímavé, že jako celek se k definici pojmu "superskalární" blíží více chip nVidie než ATI.

vindicator5
vindicator5
Level Level
20. 10. 2009 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neustále opakovaný nesmysl, který si zřejmě všichni oblíbili. Architektura ATI není supersklaární, ale VLIW. Superskalární architektura využívá HW dekodování závislostí mezi instrukcemi pakticky on-fly. Toho jsou schopny pouze chipy nVidie a je to také důvod, proč jsou větší.

VLIW architektura Radeonů vyžaduje, aby jim byly instrukce předány již v předžvýkaném stavu, což je třeba zajistit compilerem. Protože chip nemusí řešit závislosti mezi instrukcemi, může být menší a levnější, ale tento přístup klade vysoké nároky na compiler a použitý scénář. Například při čistě skalární povaze úlohy bude mít VLIW architektura Radeonů problémy s efektivitou.

Existuje jistá minoritní skupina definic, které architekturu VLIW zahrnují do pojmu superskalární. Protože je tento přístup výrazně menšinový, bylo by záhodno, když už chceme používat termín superskalární, nazývat Radeony jako VLIW static superscalar.

Reklama
Reklama