Chybný je už vlastně nadpis "čtyřiadvacítka bez kompromisů", poněvadž samotný panel VA je kompromisem. Proč jej asi EIZO nedává grafikům, ale jen do byznysové řady?
Ruku v ruce s tím jde špatné posouzení úhlů pohledu "prakticky shodné s IPS panelem. V některých ohledech jsou i lepší, protože nedochází k přechodu do fialových odstínů.". Není shodné, každý VA bez ohledu na nějaké vrstvy především z bočních pohledů dříve ztrácit kontrast a barvy, navíc z úplně přímého pohledu slévá do tmavých.
Z toho a ještě potom dále v recenzi to vypadá, že si autor myslím, že EIZO snad dělá něco s obrazovkou. Odkud je tato informace? Nedodává ji snad komplet včetně povrchového zpracování Samsung?
Dále "Díky 10bitovému zpracování je kontrast prakticky při jakémkoli nastavení stejný." - co má kontrast do činění s 10bitovým processingem?
"Oproti teoretické hodnotě 1200:1, co udává výrobce v temné komoře, jde o dobrý výsledek." Ne, na S-PVA jde o špatný výsledek (asi kvůli tomu staršímu panelu)
"Tento monitor je ale high-end". Není.
"Minimální jas 77 % (230 cd/m2) je velmi příjemný." Odchylka 23 % se vám u monitoru za dost peněz zdá dobrá? To jste skromný člověk.
Tady je to divné měření a hodnocení odezvy díky komentáři ještě více do očí bijící než u ASUS PA238. Pokud měříte odezvu (nějakým číslem), měřte odezvu. Té Overdrive pomáhá (aby byla kratší), ne naopak. Klidně napište, že monitor má odezvu třeba 12 ms a Overshoot nějak pozorovatelně negativně se projevující okomentujte slovy. A jak byla myšlena hádanka urychlovací technologie? Používá se snad něco jiného než Overdrive?
Srovnejte (ten růst odezvy s Overdrive vám fakt nezní jako protimluv?): "U odezvy 0-175-0 díky tomu narostla výsledná hodnota odezvy na takřka 20 ms. Zkrátka snaha urychlit celkovou odezvu se tak trochu obrátila proti výrobci. Dell U2312HM nemá pro hraní her zrovna ty nejlepší předpoklady."
a http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2312hm.htm "The responsiveness of the U2312HM should be perfectly fine for most moderate to high gaming and shows a nice low level of motion blur assuming you leave the OD control turned on. The small overshoot is a shame really as the dark trail is an unwanted result of the applied RTC impulse. Having said that, it isn't as bad as some other models we have seen including Dell's own U2711 and certainly the gamer orientated BenQ XL2410T. There's not much in it when comparing the pixel responsiveness of the U2312HM and older U2311H but the older model perhaps has the slight edge I think as the overshoot is pale and slightly less obtrusive than the dark overshoot of the newer model. Still the new screen is a very good choice as a 23" IPS screen for gaming."
A to dopočítávání není FCR, ale FRC. A je opravdu vtipné, jak autor chce vliv FRC naměřit na barevných odchylkách dE. Je to napsané a okomentované v takovém sledu, že to vypadá, že někdy autor neví, proč některé věci dělá.
Otázkou je, kolika hráčům zpoždění o jeden až dva snímky skutečně vadí? Od nich je třeba odečíst ještě ty, co hrají proti oponentům, kteří tento celkem běžný input lag mají na LCD taky. Ambice být monitorem pro profesionální hráče asi tenhle ASUS nemá, ale psát generalizující tvrzení, že není použitelný na hraní, to je čirá demagogie. A kalibrace a z ní vyplývající naštěstí i v tomto článku potvrzené dobře nastavené barvy nemusí nutně ocenit jen profesionál grafik, ale kdokoli, kdo si doma upravuje fotky, dělá grafiku pro stránky etc. A řekl bych, že na monitory specializovaný a celosvětově známý web zrovna z Německa (kde do přístrojů dost investují) nebude úplně mimo.
Jenže ono to na hry je podle všech mimi této recenze taky v pohodě. Stejně tak na úpravy fotek mimo úzkou oblast se zpracováním a výstupem v Adobe RGB. Závěr z této recenze, který si čtenář udělá (Nic než propadák), vypadá vedle Derzeit bester Allrounder mit IPS-Panel a hodnocení 5/5 (sehr gut) na Prad.de divně.