profile-image

krysarr

krysarr
Registrace 21. 2. 2007
ID 3501241371
Level
0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Komentáře

krysarr
krysarr
Level Level
10. 2. 2022 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Withman A nejen offline - já mám normálně v PC 4x6TB, protože potřebuju hodně místa. :)

krysarr
krysarr
Level Level
17. 12. 2021 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle čísla v článku šlo o miliardy, ne biliony. ;-)

krysarr
krysarr
Level Level
17. 11. 2019 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@krysarr Hm, tak nic, teď koukám, že se to opravdu používá. Omlouvám se a budu si to pamatovat. :)

krysarr
krysarr
Level Level
17. 11. 2019 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Recall = stáhnout z prodeje. :-P

krysarr
krysarr
Level Level
17. 11. 2019 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@krysarr Hm, tak nic, teď koukám, že se to opravdu používá. Omlouvám se a budu si to pamatovat. :)

krysarr
krysarr
Level Level
24. 10. 2019 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@krysarr Ďakujem! :)

krysarr
krysarr
Level Level
23. 10. 2019 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dojigiri O to jsem se pokoušel i podle různých návodů, ale nepovedlo se. :(
Dá se někde najít použitelný postup?
Díky!

krysarr
krysarr
Level Level
24. 10. 2019 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@krysarr Ďakujem! :)

krysarr
krysarr
Level Level
22. 10. 2019 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mně se po update neuvěřitelně zpomalil počítač na několik hodin. Pak se zase nějak vzpamatoval, ale stejně nepoznám, zda to byl vir a měl bych to pročistit nebo to udělal ten update. :D

krysarr
krysarr
Level Level
22. 10. 2019 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JUWARE A jo, díky, to mi nedošlo. :)

krysarr
krysarr
Level Level
21. 10. 2019 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JUWARE Co jsem se odstěhoval od rodičů, nikdy jsem neměl televizi a nikdy jsem nemusel žádné prohlášení nikam posílat. Ani v pronajatém, ani ve vlastním (koupeném) bytě. A za ty roky nikdy nic ani nikdo nepřišlo. Tak snad to bude v pořádku. ;-)

krysarr
krysarr
Level Level
27. 3. 2019 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drk22 Naprosto souhlasím. Jakožto hudebník s tím mám i své zkušenosti. Google "robot" přišel např. na to, že pětisekundová hudba, kterou jsem udělal pro jednu reklamu, je stejná jako část nějaké písně chráněné autorským právem. Samozřejmě nebyla, jen se tam také hrálo na kytaru a pískalo. V tomhle případě stačilo vysvětlení, ale s novým zákonem takovou skladbu na net už prostě ani nenahrajete a konec.

krysarr
krysarr
Level Level
21. 3. 2019 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Děkuji za doporučení a postřeh o TDP.

Sestava desktopu je pokud si pamatuji dobře
Procesor AMD Athlon II X2 250
Základní deska ASUS M5A78L-M LX
Operační paměť PATRIOT 4GB KIT DDR3 1333MHz CL9

Myslím, že notebook moc zanesený nebude (po práci ho vždy dávám do pouzdra), ale je pravda, že už ho mám přes dva roky, takže kdo ví. Přesně to samé, co vy, mi včera říkal kamarád - že jeho notebook byl zpomalený a stačilo vyčistit. :)

Příště budu vědět, že to chce 4 fyzická jádra. Ale doufám, že to bude ještě dlouho trvat. Zatím jsem zkusil u toho svého stroje radikálně zredukovat otevřené panely a zdá se, že to pomohlo.

krysarr
krysarr
Level Level
21. 3. 2019 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Vidíte, zase to máme každý trochu jinak chápané. V mém pojetí jsou ingredience "po ruce" v lednici, kredenci apod., tzn. že se mi nepletou na pracovní ploše, ale mohu pro ně kdykoli sáhnout. Otvírat pokaždé uloženou záložku či soubor je pro mne jako jít danou ingredienci po jedné kupovat do obchodu, který je sice blízko, ale musím ven a to mne zdrží.

Ten počet je při vaření samozřejmě jiný. :D

----------------
Děkuji za zajímavou diskusi, ale navrhuji ji už ukončit, pokud souhlasíte. :)

krysarr
krysarr
Level Level
20. 3. 2019 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Aha, špatně jsem to pochopil, omlouvám se.
Jak už jsem psal, klidně Vám vypíšu, k čemu který panel a dokument trvale potřebuji. Můžete si to představit jako práci s mnoha knihami najednou - v každé je jiný druh informace a Vy potřebujete všechny skoro ve stejnou chvíli. Nebo když vaříte (případně se zeptejte někoho, kdo vaří), potřebujete také desítky věcí po ruce a nemůžete si pro všechny chodit do sklepa nebo do obchodu. :)

Dlouho jsem přemýšlel, proč mluvíte pořád o FF, až mi došlo, že máte pravděpodobně na mysli, že by člověk měl primárně používat jen jeden prohlížeč, a to Chrome. :)
Já potřebuji prohlížeče oba - jeden pro sebe, druhý na dalších obrazovkách pro studenty.
Při výuce neustále otevírám nové panely, když je potřebujeme, a nezavírám je ihned, protože se k nim vracíme. Pak počet snadno naroste o 10-20 věcí. Samozřejmě je nakonec zavřu, ale zase jiné otevřu při další lekci.

A dobře, možná jsem trochu přeháněl s těmi čísly v předchozích říspěvcích - mám řekněme 50 tabs, 6 DOC, 6 XLS, 10 PDF. :)

Díky za postřeh o vytížení CPU při dokumentech na externích obrazovkách.

krysarr
krysarr
Level Level
20. 3. 2019 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Nevím, proč si myslíte, že "NIKDO" nemůže pracovat s tolika věcmi najednou. Jestli chcete, vypíšu Vám seznam všeho, co mám otevřené a jak často to používám a k čemu. Mohu Vám říci, že pokud bych naopak musel každý dokument či panel vždy po použití zavírat a poté opět otvírat, efektivita práce by byla prakticky na nule. :)

Nicméně k něčemu byla tato dlouhá diskuse přece jen dobrá - je velmi pravděpodobné, že na vině zpomalení je opravdu velké množství otevřených panelů, takže se budu snažit ho průběžně udržovat na nízké hodnotě. Teď mám tedy např. jen 30 tabs.

Další příčinou, která mne dříve nenapadla, může být připojení dvou externích monitorů (což by mimochodem mohlo trochu odpovědět na otázku, jak je možné pracovat s tolika věcmi najednou). Kamarád mi říkal, že je pravděpodobné, že monitory také vytěžují CPU, zvlášť když mají jiné rozlišení než obrazovka notebooku. S tím asi bohužel nic neudělám, ale je dobré o tom vědět.

Děkuji všem za pomoc!

krysarr
krysarr
Level Level
20. 3. 2019 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak K zmatení tu dochází hlavně proto, že není graficky jasné, na co kdo odpovídá. :D
Např. já neodpovídal Vám (ani jsem neklikl na negativní hodnocení, když už jsme u toho), ale kolegovi před Vámi.

Jinak se omlouvám, ale nevím, co se vlastně snažíte říci. Rád odpovím, když to mi to nějak vysvětlíte. :)

krysarr
krysarr
Level Level
20. 3. 2019 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Díky za konstruktivní názor! :)
Mám HP ProBook G4 450 - https://www.alza.cz/hp-probook-450?dq=4576947

Asi to je hloupost, ale na desktopu používám stejné či mnohem větší množství věcí a přitom mám podle mého názoru mnohem slabší hardware. Ale nevím, zda to lze porovnávat.

krysarr
krysarr
Level Level
20. 3. 2019 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak To je samozřejmě možné. Tenhle notebook má nějaké zhovadilé ovladače zvuku, takže někdy vůbec nejdou reproduktory (pouze výstup jack), jindy to dělá podivné automatické vyrovnávání hlasitosti tak, že hlasitější pasáže skladeb jsou tlumené a nedá se to poslouchat (řešil jsem to několikrát na help foru HP a nic se nevyřešilo).

Takže bych se tomu vůbec nedivil. :(

krysarr
krysarr
Level Level
17. 3. 2019 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Díky za reakci, na to jsem nepomyslel, že to testují jen tak lehce.

Já ty panely bohužel potřebuji na práci všechny (učím jazyky a překládám) - mám několik různých slovníků, textů, dokumentů, další panely, se kterými pracují studenti apod.)

Máte pravdu, příští notebook budu vybírat se silnějším CPU. Na druhou stranu doufám, že mi tento ještě dlouho vydrží - přeci jen dát 20 tisíc každé dva tři roky prostě není možné.

krysarr
krysarr
Level Level
15. 3. 2019 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@krysarr Děkuji.
CPU a RAM pomocí Resource Monitor sleduji trvale od té doby, co začaly problémy se sekáním.

Když zlobí Word, je v tu chvíli téměř vždy CPU na 100 %. RAM je trvale plná (použitá 7GB, standby 1GB, volná 10MB :D ), ale pokud není vytížený procesor, plná paměť sama o sobě problémy v podstatě nezpůsobuje.

Pravidelně se dívám, zda nějaký divný proces nevytěžuje CPU, ale většinou je tam jen to, co má. Občas tam otravují nějaké hlouposti typu "HPTouchpointAnalytics" nebo "Machine Debug Manager", které ale vždy vypnu, a když se objevují častěji, zakážu jejich spouštění.

Device Manager jsem už několikrát kontroloval a nic se tam nemění.

Takže zbývá ten driver - prozkoumám.
Díky moc!

krysarr
krysarr
Level Level
14. 3. 2019 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitisko Jsem rád, že jsem konečně narazil na odborníka, který věci rozumí a který mi dokáže pomoci.
Já jsem se totiž doteď mnoho let spoléhal na rady z článků na PC webech nebo třeba časopisu Computer, které vždy mluví tzv. "kancelářském" počítači (= typicky na Office + prohlížeč + pár maličkostí), na kterém se nehrají hry, nezpracovává video apod. Pro takový počítač údajně stačí téměř jakýkoli základ, není potřeba výkon. Z toho jsem usoudil, že koupit notebook s konfigurací i3+SSD+8GB RAM bude více než dostatečné.
Princip "bottleneck" chápu, ale domníval jsem se, že jde spíše o problém mnohem výkonějších počítačů. Je tedy v mém případě "brzdou" slabý procesor (případně RAM, ale ta se dá rozšířit)?
Děkuji, že mi poradíte!

krysarr
krysarr
Level Level
15. 3. 2019 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@krysarr Děkuji.
CPU a RAM pomocí Resource Monitor sleduji trvale od té doby, co začaly problémy se sekáním.

Když zlobí Word, je v tu chvíli téměř vždy CPU na 100 %. RAM je trvale plná (použitá 7GB, standby 1GB, volná 10MB :D ), ale pokud není vytížený procesor, plná paměť sama o sobě problémy v podstatě nezpůsobuje.

Pravidelně se dívám, zda nějaký divný proces nevytěžuje CPU, ale většinou je tam jen to, co má. Občas tam otravují nějaké hlouposti typu "HPTouchpointAnalytics" nebo "Machine Debug Manager", které ale vždy vypnu, a když se objevují častěji, zakážu jejich spouštění.

Device Manager jsem už několikrát kontroloval a nic se tam nemění.

Takže zbývá ten driver - prozkoumám.
Díky moc!

krysarr
krysarr
Level Level
14. 3. 2019 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Já se tedy divím. Léta jsem četl v časopisu Computer a na webech o harware o rozlišení počítačů na "kancelářské" a "herní/výkonné" a neustále se všude dokola omílá, že na Office a internet stačí téměř každá šunka.
Třeba doma máme desktop, který zvládá stovku otevřených panelů s 4GB a nějakým starým AMD. Proto jsem si myslel, že kombinace SSD, 8GB RAM a Intel i3 (což není úplně to nejhorší, co je k dostání) bude na takovouhle lehčí práci stačit. Žádné hraní, zpracovávání videa apod. Chápal bych třeba plnou RAM při otevření mnoha oken, ale CPU? Zjevně jsem se při výběru mýlil. :(

krysarr
krysarr
Level Level
13. 3. 2019 16:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Outlook ne, ten jsem ani nikdy nepoužíval. :D Mám otevřený Firefox (40 panelů) a Chrome (30 panelů). Pak kolem 20 PDF, 10 DOC, 10 XLS, slovník... Nejsem náročný, hry jsem nikdy nehrál a nehraju. Je to otrava, že počítač za takové peníze neudrží dech. :-.

krysarr
krysarr
Level Level
12. 3. 2019 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Není to vždycky. Hlavně, když běží Skype - to je taky takový virus svým způsobem. :D
Ale díky za připomenutí, navštívím zase po nějakém čase viry.cz!

krysarr
krysarr
Level Level
12. 3. 2019 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Vaše odpověď mne příliš nepotěšila. :D :D

Notebook jsem vybíral právě podle parametrů a vše, co říkáte, už mám. SSD, 8GB RAM...
Právě proto mne zaráží, jak se notebook může chovat líně i s touto konfigurací. :(

krysarr
krysarr
Level Level
12. 3. 2019 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Dovolím si oponovat ohledně toho, že "pro obyčejné smrtelníky, ... stačí v pohodě dvoujádro. Interenetový prohlížeč a nějako ​"office​" programy, prohlížeč fotek, muziky a videa. Na tyhle činnosti stačí i ty nejnižší dvoujídra na trhu a lidi nepociťují nedostatek výkonu."

Mám notebook s i3 Intel Core i3 8130U a pravidelně výkon nestačí. Dělám jen přesně to, co píšete - Office, webový prohlížeš, hudba, video. Často se počítač seká tak, že nelze psát text souvisle.

Reklama
Reklama