Komentáře

poola
poola
Level Level
11. 11. 2025 06:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @honza1616

Odcházel jsem zhruba jak Honza Vítek. Dělal jsem primárně monitory. Nyní mám nick poola, ale tehdy klasicky pod jménem Pavel Kovač.

poola
poola
Level Level
7. 11. 2025 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos @Jan Belka V podstatě souhlasím. Dokonce byla doba, kdy jsem se na SHW cítil jak na herním webu. Bylo tu spousta článků na oblíbené téma jedné osoby/redaktora/kohokoli. No to jen postesk.

Každopádně určitě lze dělat např. recenze na HW trošku jiným stylem než už dnes zcela zbytečné obsáhlé recenze na jeden monitor (můj případ). To už prostě dnes nemá smysl. Ale recenze jako takové stále smysl mají. Jen v jiné formě, kratší a za mě by měli propojovat obory. Tzn. v recenzi na grafickou kartu nedělat milión testů na hry/AI, ale spiše udělat závěry z pár vlastních testů, zahrnout testy globálního formátu a dát do širšího kontextu. Ale to je jen moje vlastní představa :-)

poola
poola
Level Level
4. 11. 2025 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přeji SHW ať funguje dál. Osobně jsem měl se směřováním v posledních letech dost problém (což byl i z části důvod mého odchodu z redakce). Chápu, že doba odborných recenzí je pryč, ale rozhodně se dá dělat spousta věcí kolem HW tak aby to bylo zajímavé i pro dnešní (z našeho pohledu) omladinu :-)

Přeji hodně štěstí ;-)

poola
poola
Level Level
11. 3. 2024 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Chuch-in Děláte ve firmě zálohu dat 1x za měsíc? To je jaká firma? Dnes většina záloh funguje zcela jinak a vlastně při havárii jednoho NAS se vše "on the fly" opravuje.

poola
poola
Level Level
11. 3. 2024 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Chuch-in Naopak si myslím, že pájená RAM je něco co dává zcela smysl. A to nejsem zastáncem Apple (pro kontext). Dnes se vývoj PC nežene tak dopředu a doby kdy jsem si koupil PC s 128MB RAM a čekal až dalších 128MB zlevní jsou fuč. Dnes si koupíte NTB tak aby fungoval dle vašich představ několik let a nic na něm neřešíte. A je to dobře, když si vzpomenu kolik hodin a dní jsem proseděl u PC jen řešením problémům kdy daná RAM nefungovala s danou MB atp. tak jsem rád, že dnes je PC i High-End desktop vlastně blbuvzdroná LEGO stavebnice.
Doba je prostě jiná a lidem co chybí se hrabat celé dny v PC jsou vlastně ty stejní co dříve měli v garáži Škoda 100 a celé dny si je opravovali. Dnes také auto dáme do servisu a očekáváme že bude OK. A přirovnání k autům jsem dal schválně z nostalgie :-)

poola
poola
Level Level
11. 3. 2024 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin Naopak pro valnou většinu lidí jsou NTB zcela dostatečné a navíc pohodlné. Např. programátoři, office (´četní, atp.) jsou za NTB velmi vděční.
Ano, pro mě (3D grafika) je NTB k ničemu, krom nošení na schůzky. Ale lidé co potřebují velký výkon na dlouhou dobu je opravdu málo (procentuálně vyjádřeno z lidí co dělá s PC). To, že pracujete v oboru kde jsou NTB k ničemu neznamená, že k ničemu jsou. Je potřeba vaší bublinu trošku opustit...

poola
poola
Level Level
21. 2. 2024 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 To si mě špatně pochopil. Já nepsal, že recenze mají 50%, ale to když zprůměruji aktuality a články, tak je to 50%.
Já se nehádám, jen jsem vyjádřil názor. Od toho jsou diskuze.
A hádat se nechci. Do systému nevidím, to že na homepage je vše chronologicky nevím (v původním příspěvku si to nepsal). Do systému už samozřejmě nevidím. Proto jsem si dělal osobní statistiku.
Opravdu, ber to jako postřeh/názor cokoli. Já beru články o hrách jako AD. Jsou zde dost jednobarevně zaměřeny (pravděpodobně tvůj vkus). Což opět prosím neber špatně. Pokud by byl šéfredaktor/redaktor zapálený do indie scény, pixelartu, her s piráty... vždy by vycházelo víc takového obsahu. Je to běžné a přirozené u všech médií.

Takže shrnutí: OK, pokud to je opravdu 20% beru. Jen mě zkrátka přišlo dost divné že když kliknu na rubriku "články" je zde cca 70% je hry.
Doba je hodně jiná a většina webů o HW jde obdobnou cestou - téměř žádné recenze, jen aktuality + např. jednou za měsíc recenze HW. Chápu, je to drahé a reklama to neutáhne.

poola
poola
Level Level
21. 2. 2024 06:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 Tak jsem si udělal takovou menší statistiku.
Rozkliknu články a tam je 24 z 30 (80%) na první stránce o hrách (a to nepočítám další dva o herních enginech).
Rubrika recenze: 5 z 30 (17%) - tu je to lepší, ale to je dáno tím, že první stránka sahá 4 roky zpět tzn. málo obsahu na vyhodnocení z poslední doby.
Aktuality: tady také 4 z 30 (13%)
Rubrika recenze je mrtvá a tak v průměru to je cca 50% :-)
Ostatní rubriky "jen" třídí předchozí.
Chápu je to asi zkreslené, protože jsem započítával různá období atp. ale obecně to odpovídá tomu jak v poslední době články o hrách vychází.

A však víš, že já vždy prudil :-) neber si to osobně.

EDIT: zapomněl jsem na bleskovky: 34 z 50 (počítal jsem dobře?) tzn 68%

poola
poola
Level Level
20. 2. 2024 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@test5 Ano, to je pravda :-) Jen mě zkrátka asi trošku trápí, že web který se historicky zabýval HW je nyní téměř jen o hrách. Na témata her mě stačí herní magazíny, nemusím to čist na HW webu. Je to alibistické, protože jdu si koupit (zobrazím reklamu) něco a dostanu úplně něco jiného.

poola
poola
Level Level
20. 2. 2024 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechci být ošklivý, ale nebylo by na čase přejměnovat SvětHardware na Světher? Opravdu za hrami sem nechodím. A v poslední době to je bohužel jen o hrách.

poola
poola
Level Level
1. 8. 2023 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Jasně, ono konvencí je víc. Mě to prostě tahá za oči. Raději bych &nbsp ... Ale to je pruzení ;-)

poola
poola
Level Level
1. 8. 2023 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám jen dotaz ohledně konvence psaní řádů. V českém prostředí je zcela běžné používat mezeru. Tečka je dovolena jen v ručně psaném textu.
Bylo by možné to dodržovat? Nebo si mám zvyknout? :-) Díky

poola
poola
Level Level
23. 4. 2023 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V poslední době si na SHW připadám jak na herním/seriálovém serveru. :-(

poola
poola
Level Level
31. 3. 2023 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

SMB multichannel šlo již roky zapnout v konzoli. Ano nebylo to oficiálně, ale fungovalo to zcela bezproblémově.

poola
poola
Level Level
8. 3. 2023 06:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V hlasování dost chybí možnost:
"Ano, její důsledky mohou být blahodárné pro lidstvo"
V podstatě je anketa jen negativní nebo neutrální. Není zde možnost vyjádřit se kladně k AI.

poola
poola
Level Level
13. 1. 2023 06:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik OLED za 20 000,- ? Kde? :-)

poola
poola
Level Level
9. 1. 2023 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gufuxu Ale to v diskuzi dle mě snad nikdo nezpochybňoval. Jen komentují samotné ceny. A právě to že komentují ceny (jsou vysoké) je součástí onoho kapitalismu. Jak by mohlo dojít k oné automatické regulaci, pokud by lidé nediskutovali nad samotnou cenou? To postrádá jakoukoli logiku.

A pokud vás nezajímá diskuze pod aktualitou která už v nadpise evokuje že jde o aktualitu s cenou produktu, tak na tu aktualitu neklikejte :-)

poola
poola
Level Level
5. 1. 2023 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mpohanka Tak samozřejmě. Pro někoho je 12GB málo. Pro někoho bude bohatě stačit. Např. u mě je pro 3D grafiku na kartě i 6GB dostatečné. Ale u procesoru mám 128GB. Tím chci zkrátka říci, že pro mě je třeba tato nabídka lákavá. 12GB mě stačí a využiji nové fce. Samotný rendering je čistě CPU záležitost. Pokud bych chtěl renderovat na GPU, tak musím mít na grafice alespoň 64GB, což je dost drahé a při dnešních cenách CPU+RAM je pořád cesta CPU renderingu daleko výhodnější. Navíc CPU rendering má stále daleko více možností.

poola
poola
Level Level
25. 11. 2022 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sroobik Mám předchozí generaci 920+ a ten výkon v CPU bohatě stačí i při tom když na NAS přistupuje několik renderovacích stanic současně. Ten Ryzen by se vyplatil až v případě, že tam připojíte spoustu dalších disků, ale to je lepší si koupit rovnou větší NAS. U 2diskového bude Ryzen zcela zbytečný.

poola
poola
Level Level
17. 10. 2022 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@poola Opravdu? Ono i to ovládání je něco co může dost ulehčit práci. To že "99,99%" dle vás (což si nemyslím, ale to je jedno) novou věc k ničemu nemá je klidně pravda. Ale ono ovládání je také nová věc.

poola
poola
Level Level
17. 10. 2022 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@poola Osobně nevím, kde se bere v lidech ta neochota zkoušet něco nového. Je mě 40 a v mém okolí to začíná být opravdu pekelné. Pracuji v 3D a tam těch novinek také bývá pořád dost, spousta lidí však vidí jen to že "oni to pokazí a nefunguje to jako v předchozí verzi" a vůbec nejsou schopni připustit, že by ta změna mohla být i dobrá. Když si na ní zvyknu, tak třeba ulehčí práci a jsem efektivnější. Vidí jen tu svoji naučenou cestičku.... a ano pro mě office je v podstatě jen doprovodný program co otevřu třikrát do týdne na pár minut. Přesto ty novinky co se tam občas objeví jsou ku prospěchu.

poola
poola
Level Level
17. 10. 2022 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drk22 Zkoušel jsem po letech opět LibreOffice (OpenOffice) a je to pořád dost katastrofa na ovládání.

poola
poola
Level Level
17. 10. 2022 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@poola Osobně nevím, kde se bere v lidech ta neochota zkoušet něco nového. Je mě 40 a v mém okolí to začíná být opravdu pekelné. Pracuji v 3D a tam těch novinek také bývá pořád dost, spousta lidí však vidí jen to že "oni to pokazí a nefunguje to jako v předchozí verzi" a vůbec nejsou schopni připustit, že by ta změna mohla být i dobrá. Když si na ní zvyknu, tak třeba ulehčí práci a jsem efektivnější. Vidí jen tu svoji naučenou cestičku.... a ano pro mě office je v podstatě jen doprovodný program co otevřu třikrát do týdne na pár minut. Přesto ty novinky co se tam občas objeví jsou ku prospěchu.

poola
poola
Level Level
17. 10. 2022 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@poola Opravdu? Ono i to ovládání je něco co může dost ulehčit práci. To že "99,99%" dle vás (což si nemyslím, ale to je jedno) novou věc k ničemu nemá je klidně pravda. Ale ono ovládání je také nová věc.

poola
poola
Level Level
22. 9. 2022 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Duncan66 Na profi použití LHR nemá vliv. tzn. pro GPU rendering apod. jede na max.

poola
poola
Level Level
22. 9. 2022 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Přesně tak. Proto do nedávna (no několik let) byl i CPU výpočet raytracingu progresive metodou (počítá se celý obraz a postupně "vylepšuje") dost problém. - Používal se bucket režim. CPU výpočet potřeboval strašně moc operační paměti. Dnes už to problém není. Stejně tak je dnes stále problém počítat klasické filmové/architektonické vizualizace na GPU. Mají zkrátka málo paměti. Sice existují již první pokusy a nové grafiky by tomu mohli hodně pomoci, ale stále to je ještě docela dlouhá cesta a metoda CPU + hodně paměti je pořád o něco efektivnější a levnější.
Pozor neplést s herním raytracingem, ten používá hodně zjednodušení resp. dopočítávání a navíc stejně není celá scéna komplet raytracing.
Edit: trošku mě z toho vypadla ta hlavní myšlenka. Ono paralerní zpracování. Právě kvůli výkonu celého systému - jádra, sběrnice, ram atp. jsou grafiky na raytracing trošku problém. Jak správně píše Milan.

poola
poola
Level Level
11. 8. 2022 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@poola Souhlas. Také to ne mě tak působí...

Reklama
Reklama