Zpět na článek

Diskuze: Aktuální nabídka stolních herních konzolí

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Michal Koláček
Michal Koláček
Level Level
18. 11. 2008 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den, dle mého názoru se jedná o jeden z mnoha rozšířených omylů. Stačí se trochu začíst:

1. http://en.wikipedia.org/wiki/Playstation_2
2. http://en.wikipedia.org/wiki/Emotion_Engine

V pojednání o EE (Emotion Engine) stojí: V rozporu se zažitým názorem není Emotion Engine 128bitový procesor, neboť nezpracovává data v rámci jednoho 128bitového celku, ale jako paket 32bitových hodnot uložených v jednom 128bitovém registru.

Čerpal jsem také z SHW, kde to bylo perfektně vysvětleno v jednom komentáři pod článkem, ale bohužel ho nemohu dohledat. Až se tak stane, pro upřesnění ho doplním.

V článku tedy dle mého názoru chyba není.

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
18. 11. 2008 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Koláček Zajímavé, to jsem ani nevěděl, že je to 64bit.
Tak mě napadá, jestli ta záměna za 128bit náhodou nebyla schválně. Sega totiž svůj Dreamcast, který vyšel asi rok a půl před PS2, označovala za 128bit konzoli (a podle wiki 128bit je) v duchu značení z předchozích generací (8bit, 16bit, 32bit, 64bit). No a asi by se Sony moc nelíbilo, kdyby někdo začal označovat mluvit o 64bit PS2 ve srovnání se 128 Dreamcastem (i když je jasné, že PS2 byla v hrubém výkonu výkonnější). Koneckonců nebylo by to poprvé co Sony nafukuje parametry své konzole a do jisté míry to dělají všichni výrobci. Sony je na to ale expert. :-)

Michal Koláček
Michal Koláček
Level Level
18. 11. 2008 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eso Rimmer Sony je v tomhle opravdu zvláštní. Například při srovnání GPU konzolí Xbox 360 a PlayStation 3 nechtěl nikdo od Sony naplno říci, že jejich čip má pouze 24 renderovacích cest. V porovnání s dvojnásobkem GPU ATI ­(48 renderovacích cest­) to vypadá dost uboze. Namísto toho se Sony oháněla počtem tranzistorů v jádře ­(300 milionů­). R500 od ATI jich má ­"jenom­" 232 miliónů.

Rivalita mezi Sony a Microsoftem ohledně next­-gen konzolí je obrovská a pravdivých informací je velmi málo. Důsledkem toho jsou tyto nepřesnosti viz EE u PS2. Ale tohle se děje všude, nejen u zmíněných společností. Nepřesné informace v tomto ohledu uvádí spousta dalších webů včetně těch zahraničních.
-
Svět hardware je tady pro vás, aby v tom byl pořádek! ;­-)

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
17. 11. 2008 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"chod do pice s tym tahanim za slovicka" -> http://cs.wikipedia.org/wiki/Netiketa

Já koupil X360 za 7000Kč a mám ho asi rok a půl. To že je někdo ochotný dát za PS3 16000Kč je jiná otázka.

Další díl Age of empires nebo Diabla si na konzoli můžu představit úplně s klidem. Už mě nebaví to opakovat - pokud je hra vyvíjená s tím, že se bude ovládat gamepadem, tak to není problém. Kdyby byl gamepad tak nevhodný k ovládání her, tak už dávno konzole přešly na ovládání pomocí klávesnice. Očividně se tak za těch cca 30 let nestalo. Proč asi?

O tom, jestli je z hlediska videoher výhodnější průběžně měnit komponenty v PC a nebo jednou za 5 let dát třeba 10000Kč za konzoli, by se dalo snadno poemizovat.

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
17. 11. 2008 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eso Rimmer Zapomněl jsem dodat, že tohle je moje poslední reakce. Slibuji, že dál už reagovat nebudu, protože máme evidentně každý jiný názor, všechno už bylo řečeno (napsáno) a nikam to stejně nevede.

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
17. 11. 2008 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak může většinu životnosti zaostávat za PC, které přece podle tvých slov neupgraduješ? :-P

1. Nepoužitelné to je jen u her, které jsou stavěné na klávesnici s myší. U her, které jsou navržené pro gamepad to problém není a může to být klidně RPG nebo strategie. Koneckonců drtivá většina RPG v minulosti pocházela z Asie, z konzol.

2. To je subjektivní záležitost. Pro tebe je to nutnost, pro mě na konzoli ne. Já vlastně ani na PC myš nepoužívám. Mám totiž trackball. :-)

3. Na konzoli se koná multiplayer buď přímo na 1ks konzole, nebo se dají propojit pomocí síťového kabelu a nebo můžeš hrát po netu. Lanparty se s konzolemi moc nedělají spíš proto, protože lidi, kteří konzole mají, nemají důvod je pořádat. Mám PC, ale na lanpárty jsem nikdy neměl důvod jít.

4. To mi vysvětli jak může po většinu času zaostávat, když ty přece to PC neupgraduješ? :-P

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
17. 11. 2008 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já na konzoli brouzdat po netu nepotřebuju, tím pádem mi ani ta klávesnice s myší nechybí. ;-)

Já se na konzoli dívám na takovou jaká je - jednoúčelové zařízení, které je navržené na hraní her. Nic víc, nic míň. Ostatní funkce jsou pro mě nepodstatné. Srovnávat PC s konzolí je stejné jako srovnávat smartphone/PPC s MP3 přehrávačem nebo foťákem. Jasně, mp3 můžeš poslouchat na mobilu, fotky na něm taky vyfotíš, ale nikdy to nebude stejně pohodlné a kvalitní jako jednoúčelové zařízení jako je foťák a mp3 přehrávač.

inetMark
inetMark
Level Level
17. 11. 2008 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eso Rimmer Jasne. PS3 zaostava... JJ. Mas uplnu pravdu. A PS3 bude este riadne dlho zaostavat, nie?
Radsej PS3, jak nejaku graficku kartu a spinit si pocitac hlupostami. Pocitac je pracovny nastroj a nemienim ho nehonestovat hrami.
Konzola je zariadenie specializovane na hranie. Jedine co s tebou suhlasim je, ze FPS a LAN Party nie su pre konzolu. Je to skor pre deti pod 20.
RPG a strategie su na konzole hratelne bez problemov, asi si este ziadnu nehral. Staci si zvyknut.
Takisto hry ako Metal Gear Solir, God of War, Fallout 3, Call of Duty... to vsetko su tituly perfektne hratelne na konzolach.

inetMark
inetMark
Level Level
17. 11. 2008 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasne ze PC je nieco vyssie. O tom niet pochyb. Kazdopadne PC je uplne onicom na hry. Je to moj nazor. Od kedy mam konzolu, tak som o tom len a len presvedceny. Ako som pisal nizsie. Hravam vyhradne na PSP a na XBOXe - na PC vobec (obcas nejaku flash game na odreagovanie).

PC je proste univerzalny stroj, ktory by nemal byt niceny a spomalovany hranim. Na PC by som investoval radsej do vykonnejsieho diskoveho pola, ramky, atd ako do grafickej karty.

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
17. 11. 2008 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@inetMark Když už tu padla zmíňka o PSP. Co říkáš na Pandoru? http://openpandora.org/ Já už mám objednáno. :-)

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
17. 11. 2008 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Však internet, klávesince a myš fungovaly už na Dreamcastu v roce 1999. A OS v něm byl Windows CE. Po dokoupení modemu fungoval net už na Saturnovi z roku 1995 a mám pocit, že předtím dokonce i na NESu (ale jen v japonsku).

Obávám se, že na 4 roky starém, neupgradovaném PC bys s novou hrou moc parády taky nenadělal.

O polovině cyklu jsi psal ty sám ve svém předchozím příspěvku...

Na konzolích se klávesnice s myší používají hlavně kvůli brouzdání po internetu a chatování, tzn. kvůli psaní textu. Eventuelně kvůli MMORPG, kde se taky hodně chatuje... Nedovedu si představit jak bych mohl v obýváku v křesle pohodlně hrát FPS s klávesnicí na klíně a myší nevím kde... Koneckonců pokud vím, tak X360 ani oficiálně žádnou hru, která by vyloženě preferovala ovládání klávesnicí, nemá.

Jinak to, že se z konzol pomalu stávají PC se mi nelíbí. Dnešní generace totiž začíná pomalu přebírat neduhy z PC. Myslím tím např. patchování her a to, že některé z her nejedou až tak úplně plynule. Na to si z dob kartridží nevzpomínám. Tehdy totiž kdyby vydali nedodělanou nebo zabugovanou hru, tak by to byl neřešitelný problém, kdežto dneska to přinejhorším dodatečně opatchují. A ani ty nahrávací doby už nejsou co bývaly. :)

Ono to sbližování s PC je dané i tím, že dřív byl mezi hardwarem použitým v konzolích propastný rozdíl. Asi takový jako mezi arcade automaty a konzolami. Jenže dneska už je 3d grafika na dostatečné úrovni, takže se ty rozdíly smazávají a asi moc nemá smysl investovat do nějaké architektury radikálně odlišné od PC. Arcade automaty vždycky patřily mezi to nejvýkonější co hry pohánělo, zatímco dneska používají standartní PC vnitřnosti, protože je to levnější a konec konců arcade jsou už zkrátka mrtvé.

Podle mě hlavní síla konzol spočívá ve standardizaci. Standardní hardware, standardní periferie, tzn. všichni hrají na tom samém železe a ovládají to pomocí stejného ovladače. To je to, co dělá konzoli konzolí. K tomu se PC nikdy nemůže dostat, protože PC je z principu univerzální stroj, který je naopak založený na rozmanitosti hardware a v tom tkví jeho síla.

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
17. 11. 2008 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyby konzole byly takové, jak si to představuješ ty, tak by to už nebyly konzole, ale okleštěná HTPC. Tím by ztratily smysl.

Jasně, upgradovat PC nemusíš, ale pak taky nemůžeš čekat, že hru pustíš a hraješ, aniž bys musel dělat nějaké kompromisy v nastavování detailů, protože to je u konzole dané už od výrobce.

Píšeš, že v polovině cyklu konzole ztrácí na PC po stránce grafiky. To je pravda. Na druhou stranu první polovinu cyklu mají grafiku lepší nebo stejnou jako ty nejvýkonnější PC, které stojí několikanásobek toho co konzole.

V neposlední řadě je taky důležité ovládání. PCčkáři nadávají na gamepady oproti klávesnici a myši. Já měl dlouhodobě PC i konzole a níkdy mi gamepady nevadily. Zastávám názor, že pokud je hra ušitá konzoli/PC na míru, tak ovládání nikdy není problém.

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
17. 11. 2008 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozhodně lepší, než pomalu každý měsíc vydávat "nové" karty, které oproti těm předchozím nepřináší nic než jinou barvu krabice, případně upravené takty a díky tomu navýšení (nebo snížení) výkonu o pár procent. Kdyby se vydávaly nové modely tak jednou za 2 roky, tak by se daleko víc optimalizovalo a pořízení nové grafiky by znamenalo skutečný pokrok.
Dlouhý cyklus u konzolí je naopak jejich výhodou. Kdyby se vydávali jak na běžícím pásu, tak si je nikdo nekoupí, protože by žádná neměla možnost se dostatečně rozšířit. Nehledě na to, že hry by se pak šily horkou jehlou ještě víc než teď.

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
17. 11. 2008 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A co by sis představoval? Každého půl roku novou konzoli? :D

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
17. 11. 2008 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Parametry se dají zjistit kdekoliv, cena v každém obchodě a stejně si nakonec člověk vybírá konzoli spíš podle toho jaké hry na ni vycházejí a o tom tady není ani zmíňka...

inetMark
inetMark
Level Level
17. 11. 2008 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eso Rimmer Netreba zabudat aj na to, ze niektori aj podla toho (v nasich koncinach), ze ci sa hry daju stiahnut ;) .

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
17. 11. 2008 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@inetMark tj, v tomto ohledu myslím vede Wii. Co vím, tak nové x360 už flashovat nejdou kvůli nové mechanice s firmwarem v ROM. A z reklamací prý vrací xboxy s novou mechanikou... Zatím jde jen vyměnit mechaniku za jinou, jenže je jen otázka času, než budou na trhu jen ty nové mechaniky. Jsem zvědavý, jestli to nějak vyřeší. Mě na x360 zklamalo, že pořád neexistuje možnost na něm rozjet homebrew a emulátory. Jsem se těšil jak to krásně pojede na takovém výkonném hardware a ono to mezitím zestárne, než někdo přijde s funkčním modchipem...

inetMark
inetMark
Level Level
17. 11. 2008 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@inetMark Ja som XBOX 360 vyhral v jednej sutazi (pred 2 mesiacmi). Bola tam mechanika BenQ - co ide flashovat (tymto nenaznacujem, ze som ju flashoval alebo ze robim nieco nelegalne ;) ).
Ja sice na pocitaci uz nehram ziadne hry peknych par rokov (haraval som jedine vo volnom case na PSP), ale vdaka vyhratemu XBOXU viem, ze konzola je ta spravna cesta na zabavu.

Co sa tyka novej mechaniky, tak je to sice pravda, lebo je tam ROM a doslova ROM - teda neprepisovatelny FW. Neda sa ani aktualizovat ale ani hacknut. Toto opravene nebude moct byt nikdy - jedine ze by sa zacalo flashovat volaco na MB xboxu (ale tejto stranke veci sa nerozumiem, takze myslienky necham bokom).

Kazdopadne nova verzia dashboardu umoznuje ukladanie hier na HDD cim sa rapidne znizuje hlucnost (doslova rapidne) a zvysuje sa rychlost loadingu atd... Myslim, ze jedina mozna cesta je v sucasnosti hacknut dashboard a z PC nahravat ISO hry na HDD, ktore odtial budu spustane.

Co sa tyka hacku PS3, takisto som zvedavy, kedy to nastane.

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
17. 11. 2008 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@inetMark Já mám pocit, že jsem někde četl, že x360 šifruje obsah disku a to je oříšek, který se dá těžko rozlousknout a je to další z důvodů, proč ještě nebyl x360 hacknutý. Spouštění iso z HDD by samozřejmě bylo optimální. Tak to šlo rozchodit na původním xboxu. S těma novýma mechanikama bych to spíš viděl tak, že někdo přijde s "modchipy", které by měli vlastní paměť na firmware a obešly by tu originální ROMku. Koneckonců takové pomůcky se používaly u x360 už dřív, tak nevím proč by to teď už nemělo jít.
Jo, s tím načítáním z disku je x360 tišší, nicméně pořád to ještě není úplně ono. Když to srovnám s PC, ve kterém mi běží jen 120mm větrák ve zdroji, tak má x360 (a ta vrtulka ve zdroji) co dohánět. Mohli by přijít s nějakou líp chlazenou verzí společně s tím 65nm GPU...

inetMark
inetMark
Level Level
17. 11. 2008 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@inetMark No ja osobne si myslim, ze je cas na uplne novu generaciu XBOXu. Je sice pravda, ze oproti mojmu PC je XBOX nenormalne hlucna masinka, ale zvuk hry to prekryje, ak sa netoci mechanika. Ak sa mechanika tocila, tak to bola katastrofa aj pocas hrania.
Inac Thalisman troska znizi hlucnost a zlepsi chladenie (ktore je navrhnute celkovo katastrofalne).

Eso Rimmer
Eso Rimmer
Level Level
17. 11. 2008 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@inetMark To myslíš novou generaci jakože úplně novou konzoli? Jako xbox 3? To si moc nedovedu představit, jak by taková konzole měla vypadat. Museli by přijít s něčím revolučním, protože samotné navýšení grafického výkonu už v dnešní době nikoho neoslní, jelikož s rostoucím výkonem se rozdíly v kvalitě 3D grafiky čím dál víc snižují. Možná kdyby přišli s nějakým ovládáním ve stylu Wii + VR helma místo televize. To by mohlo být zajímavé, protože by si to vyžádalo přistupovat k takovým hrám úplně jinak.

Reklama
Reklama