Dávat do toho PCIE grafickou kartu mi přijde zbytečné, pokud teda ta deska má alespoň DVI nebo HDMI. Spíš bych to použil pro TV tuner nebo lepší zvukovku. Jde k tomu PCIE určený pro grafiku použít? Jestli ne, tak je to škoda, protože jinak by to byla zajímavá deska do HTPC. Jen škoda, že na miniITX nejsou 2 sloty PCIE nebo PCIE+PCI.
Jasně, ale tak většinu konzol a počítačů včetně třeba NeoGeo dneska rozjedeš přes emulátory i na handheldu GP2X, případně PSP no a pak samozřejmě na PC. Vím, že na Wii je možnost emulátory rozjet, ale díky malému výkonu podle mě není tahle konzole zrovna na emulaci moc vhodná. Každopádně mám předobjednánu Pandoru http://www.gp32x.com/board/index.php?showtopic=44746 , která má i TV výstup, takže zkrátka určitě nepřijdu. :)
Pokud vím, tak PS2 měla taky celkem komplikovaný hardware co se týče jeho programování. Že měla vyšší hrubý výkon, tak o tom taky žádná, ale na druhou stranu taky vyšla asi až rok a půl po DC a byla mnohem dražší. Podle mě ukázal cestu spíš ten DC díky podpoře VGA výstupu v 640x480p, zabudovanému modemu vyměnitelnému za 10/100Mbit síťovku, 4 porty pro ovladače a zajímavé Visual Memory paměťovce. Jinak já jsem o 1080p rozlišení u PS3/X360 pochyboval hned od začátku a tušil jsem, že v tom pojedou leda tak nové Tetrisy a Šachy. :-) A dá se říct, že jsem se celkem trefil. Co se týče těch tvých odvozených údajů, jaké by měla PS3 mít, tak to podle mě nemůžeš takhle brát. Výsledek nezáleží jen na papírově rychlejším hardware. NApř. DC byl sice slabší, ale zase měl prý v hodně hrách lepší kvalitu obrazu, díky lepšímu filtrování. Takže sice byl slabší, ale přesto na něm některé hry vypadaly líp než na PS2. Co se týče toho jestli jsou uvnitř PC komponenty nebo nějaký custom hardware, tak je mi to celkem fuk, pokud to zvládá dělat hry lepší (graficky) než současný PC hardware a ještě k tomu levněji. Jenže dneska už ty rozdíly v grafice nejsou zdaleka takové jako bývaly dřív, takže se ten rozdíl mezi generacemi konzolí začíná smazávat. Moc si nedovedu představit co by mohla po grafické stránce přinést další generace, aby mě to ohromilo stejně jako když jsem např. 16bit Megadrive s 2D grafikou vyměnil za 32bit Saturna s prvními opravdu 3D hrami. Nebo stejně přechod ze Saturna na Dreamcast (z PS1 na PS2). Tam ty rozdíly byly markantní jak v grafice, tak v možnostech, jaké se nabízely. Dneska už je grafika na úrovni a je jedno, jestli má model třeba 200000 polygonů nebo 300000. Ve výsledku to vypadá stejně. Já osobně bych asi ocenil spíš kdyby se někdo nebál oprášit koncept VR helmy. Už jen to, že by člověk měl před o čima jen obraz, nebyla by potřeba TV a mohl se volně rozhlížet, by u hodně her myslím celkem snad způsobilo ono ohromení z nové generace her a navíc by to bylo zase něco, co na PC není.
Jinak ještě k té ne-kvalitě X360. To se MS opravdu nepovedlo, ale určitě to nebyl úmysl... Stejně jako nebyl určitě úmysl Sony prodávat první PS2 s velice poruchovými mechanikami. Těch prý bylo taky dost. Na X360 mě iritují jenom ty příšerně hlučné větráčky. To si mohli odpustit. Jinak jsem s ním celkem spokojený i když originálních her je na něm jako máku. Ať si kdo chce co chce koupí, ale mě přijde, že příplatek za PS3 není adekvátní jejím výhodám oproti X360. OK, je tam online hraní zadarmo, ale já stejně moc po netu nehraju. Přednost dávám hraní na jedné konzoli i když k tomu není moc příležitostí a bohužel ani her.
@Eso Rimmer
Ještě bych dodal, že Wii mi bylo celkem sympatické, ale nejsou na něm skoro žádné pořádné hry (nemyslím graficky), je předražené a jako velké mínus vidím nemožnost ho připojit přes D-SUB nebo HDMI.
Pro mě osobně většina kvalitních a originálních her odešla s koncem Segy Dreamcast. Na ni totiž nestihlo kvůli PS2 vzniknout moc her, ale o to víc jich bylo velice kvalitních. Tím nechci říct, že by na PS2 taky nebyly dobré hry, ale ten poměr skvělých her vůči průměrným až podprůměrným jednoznačně mluví pro DC. Stačí si to porovnat na gamerankings. A to nemluvím o podpoře online hraní na dreamcastu v základu a zdarma, zatímco na PS2 se k tomu horko těžko dostali až v reakci na Live Xboxu.
"chod do pice s tym tahanim za slovicka" -> http://cs.wikipedia.org/wiki/Netiketa
Já koupil X360 za 7000Kč a mám ho asi rok a půl. To že je někdo ochotný dát za PS3 16000Kč je jiná otázka.
Další díl Age of empires nebo Diabla si na konzoli můžu představit úplně s klidem. Už mě nebaví to opakovat - pokud je hra vyvíjená s tím, že se bude ovládat gamepadem, tak to není problém. Kdyby byl gamepad tak nevhodný k ovládání her, tak už dávno konzole přešly na ovládání pomocí klávesnice. Očividně se tak za těch cca 30 let nestalo. Proč asi?
O tom, jestli je z hlediska videoher výhodnější průběžně měnit komponenty v PC a nebo jednou za 5 let dát třeba 10000Kč za konzoli, by se dalo snadno poemizovat.
@Eso Rimmer
Zapomněl jsem dodat, že tohle je moje poslední reakce. Slibuji, že dál už reagovat nebudu, protože máme evidentně každý jiný názor, všechno už bylo řečeno (napsáno) a nikam to stejně nevede.
Jak může většinu životnosti zaostávat za PC, které přece podle tvých slov neupgraduješ? :-P
1. Nepoužitelné to je jen u her, které jsou stavěné na klávesnici s myší. U her, které jsou navržené pro gamepad to problém není a může to být klidně RPG nebo strategie. Koneckonců drtivá většina RPG v minulosti pocházela z Asie, z konzol.
2. To je subjektivní záležitost. Pro tebe je to nutnost, pro mě na konzoli ne. Já vlastně ani na PC myš nepoužívám. Mám totiž trackball. :-)
3. Na konzoli se koná multiplayer buď přímo na 1ks konzole, nebo se dají propojit pomocí síťového kabelu a nebo můžeš hrát po netu. Lanparty se s konzolemi moc nedělají spíš proto, protože lidi, kteří konzole mají, nemají důvod je pořádat. Mám PC, ale na lanpárty jsem nikdy neměl důvod jít.
4. To mi vysvětli jak může po většinu času zaostávat, když ty přece to PC neupgraduješ? :-P
Já na konzoli brouzdat po netu nepotřebuju, tím pádem mi ani ta klávesnice s myší nechybí. ;-)
Já se na konzoli dívám na takovou jaká je - jednoúčelové zařízení, které je navržené na hraní her. Nic víc, nic míň. Ostatní funkce jsou pro mě nepodstatné. Srovnávat PC s konzolí je stejné jako srovnávat smartphone/PPC s MP3 přehrávačem nebo foťákem. Jasně, mp3 můžeš poslouchat na mobilu, fotky na něm taky vyfotíš, ale nikdy to nebude stejně pohodlné a kvalitní jako jednoúčelové zařízení jako je foťák a mp3 přehrávač.
Však internet, klávesince a myš fungovaly už na Dreamcastu v roce 1999. A OS v něm byl Windows CE. Po dokoupení modemu fungoval net už na Saturnovi z roku 1995 a mám pocit, že předtím dokonce i na NESu (ale jen v japonsku).
Obávám se, že na 4 roky starém, neupgradovaném PC bys s novou hrou moc parády taky nenadělal.
O polovině cyklu jsi psal ty sám ve svém předchozím příspěvku...
Na konzolích se klávesnice s myší používají hlavně kvůli brouzdání po internetu a chatování, tzn. kvůli psaní textu. Eventuelně kvůli MMORPG, kde se taky hodně chatuje... Nedovedu si představit jak bych mohl v obýváku v křesle pohodlně hrát FPS s klávesnicí na klíně a myší nevím kde... Koneckonců pokud vím, tak X360 ani oficiálně žádnou hru, která by vyloženě preferovala ovládání klávesnicí, nemá.
Jinak to, že se z konzol pomalu stávají PC se mi nelíbí. Dnešní generace totiž začíná pomalu přebírat neduhy z PC. Myslím tím např. patchování her a to, že některé z her nejedou až tak úplně plynule. Na to si z dob kartridží nevzpomínám. Tehdy totiž kdyby vydali nedodělanou nebo zabugovanou hru, tak by to byl neřešitelný problém, kdežto dneska to přinejhorším dodatečně opatchují. A ani ty nahrávací doby už nejsou co bývaly. :)
Ono to sbližování s PC je dané i tím, že dřív byl mezi hardwarem použitým v konzolích propastný rozdíl. Asi takový jako mezi arcade automaty a konzolami. Jenže dneska už je 3d grafika na dostatečné úrovni, takže se ty rozdíly smazávají a asi moc nemá smysl investovat do nějaké architektury radikálně odlišné od PC. Arcade automaty vždycky patřily mezi to nejvýkonější co hry pohánělo, zatímco dneska používají standartní PC vnitřnosti, protože je to levnější a konec konců arcade jsou už zkrátka mrtvé.
Podle mě hlavní síla konzol spočívá ve standardizaci. Standardní hardware, standardní periferie, tzn. všichni hrají na tom samém železe a ovládají to pomocí stejného ovladače. To je to, co dělá konzoli konzolí. K tomu se PC nikdy nemůže dostat, protože PC je z principu univerzální stroj, který je naopak založený na rozmanitosti hardware a v tom tkví jeho síla.
Kdyby konzole byly takové, jak si to představuješ ty, tak by to už nebyly konzole, ale okleštěná HTPC. Tím by ztratily smysl.
Jasně, upgradovat PC nemusíš, ale pak taky nemůžeš čekat, že hru pustíš a hraješ, aniž bys musel dělat nějaké kompromisy v nastavování detailů, protože to je u konzole dané už od výrobce.
Píšeš, že v polovině cyklu konzole ztrácí na PC po stránce grafiky. To je pravda. Na druhou stranu první polovinu cyklu mají grafiku lepší nebo stejnou jako ty nejvýkonnější PC, které stojí několikanásobek toho co konzole.
V neposlední řadě je taky důležité ovládání. PCčkáři nadávají na gamepady oproti klávesnici a myši. Já měl dlouhodobě PC i konzole a níkdy mi gamepady nevadily. Zastávám názor, že pokud je hra ušitá konzoli/PC na míru, tak ovládání nikdy není problém.
Rozhodně lepší, než pomalu každý měsíc vydávat "nové" karty, které oproti těm předchozím nepřináší nic než jinou barvu krabice, případně upravené takty a díky tomu navýšení (nebo snížení) výkonu o pár procent. Kdyby se vydávaly nové modely tak jednou za 2 roky, tak by se daleko víc optimalizovalo a pořízení nové grafiky by znamenalo skutečný pokrok. Dlouhý cyklus u konzolí je naopak jejich výhodou. Kdyby se vydávali jak na běžícím pásu, tak si je nikdo nekoupí, protože by žádná neměla možnost se dostatečně rozšířit. Nehledě na to, že hry by se pak šily horkou jehlou ještě víc než teď.
Parametry se dají zjistit kdekoliv, cena v každém obchodě a stejně si nakonec člověk vybírá konzoli spíš podle toho jaké hry na ni vycházejí a o tom tady není ani zmíňka...
Ono to právěže není jenom o grafica a výkonu. Konzole byly vždycky v době uvedení graficky pokročilejší a pak časem PC překonané. Kvůli tomu myslím zánik nehrozí. Riziko bych viděl spíš v tom jak se v současné generaci konzole (kromě Wii) nebezpečně odklání od své filozofie a stávají se z nich spíš PC (hry stejné pro konzole i PC, nešvar z PC - patchování her po vydání který umožnil hdd a online služby, dlouhé nahrávací časy oproti "instant akci" v době kartridge...). Takže já bych tvůj názor trochu upravil - ne že PC se blíží konzolím, ale konzole se čím dál víc blíží PC a to je podle mě chyba. Těžko se to dá objektivně posoudit. Ono špatné hry byly vždycky, ale když srovnám dnešní hry označované za hity (Halo 3, GTA4 apod.) tak se mi zdá, že je to spíš marketingová masáž, než kvalita her samotných, co způsobuje jejich oblíbenost a těch opravdu dobrých/originálních je tak nějak míň. Přirovnal bych to k filmovému průmyslu v USA. Tam taky vzniklo plno skvělých filmů, ale v současné produkci mnohem víc převažuje kvantita nad kvalitou. U her se to dá vypozorovat např podle poměru kvalitních/nekvalitních her na gamerankings pro jednotlivé platformy. Současná generace je na tom ve srovnání s předchozímy docela bídně.
To bylo řečí jak tu s námi bude PS3 pomalu na věčné časy (a nikdy jinak) a teď se najednou zase píše o tom, že by chtěli s uvedením PS4 předstihnout další xbox. Jenom další důkaz toho, že takovéto zprávy ani nemá cenu číst. :-)
Tak se nahádejte. Myslím, že se můžeme shodnout na tom, že nejslepší jsou stejně filmy a reklamy bez CG jako např. tato http://www.youtube.com/watch?v=GveDVITQ5H4
Nechci ti křivdit, ale podle toho so píšeš jsi nejspíš takový ten typ PC uživatele, co nikdy konzoli neměl, ale zavrhuje je. Arcade automaty a konzole naopak odjakživa používaly specializovaný hardware a až teprve poslední dvě generace se hardwarem blíží PC. Jen pro příklad (zdroj wikipedie): - ATARI Jaguar měl 4 procesory: "Jaguar is a custom chip set primarily intended to be the heart of a very high-performance games/leisure computer. It may also be used as a graphics accelerator in more complex systems, and applied to work-station and business uses. As well as a general purpose CPU, Jaguar contains four processing units. These are the Object Processor, Graphics Processor, Blitter, and Digital Sound Processor."
- SEGA SATURN - ten měl dokonce jiný druh renderingu. Místo trojúhelníků (triangles) používal čtyřúhelníky (quadrilateral)!!! * Dva Hitachi SuperH-2 7604 32-Bit RISC procesory * SH-1 32-bit RISC processor * Custom VDP 1 32-bit video display processor * Custom VDP 2 32-bit video display processor * Custom Saturn Control Unit (SCU) with DSP for geometry processing and DMA controller
Jestli je raytracing opravdu budoucností grafiky ve videohrách, tak bych spíš čekal, že se uplatní napřed v konzolích, protože ty v historii vždycky předběhly PC. Ještě před nimi byly samozřejmě arcade automaty, ale tohle odvětví je v dnešní době už mrtvé, takže nečekám, že by se tam někdo hrnul do výroby nějakého nákladného hardware.
A má to vůbec pro praxi nějaký smysl? Pochybuju, že by to vedlo k nějakému zvýšení výkonu grafických karet a těch ostátních, kterých moc není, taky ne.