Zpět na článek

Diskuze: AMD otevřelo novou továrnu Fab 36

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

tief
tief
Level Level
23. 10. 2005 23:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ICH5 by problémy s detekcí disků dle specifikací vytvořených SATA II organizací mít neměl (chodí na něm například DiamondMax 10, což je disk využívající některé prvky specifikací vytvořených SATA II uskupením), snad kromě jediné výjimky - 3Gbit/s přenosů. S tím má ale problémy i VIA VT8237. Nicméně chyby se nevyhýbají ani Intelu - moc jsem to nezkoumal, ale například první čipset s AGP 8x - E7205 Granite Bay - paradoxně obsahoval chybu, kvůli které se muselo AGP snížit na 4x.

tief
tief
Level Level
23. 10. 2005 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jste mě nepochopil. VIA je teď velmi kvalitní výrobce čipsetů - s KT600 jsem měl jen jeden problém a to ještě s grafikou, která mě absolutně nezajímá a která měla místy problémy i na jiných značnách. Ve všech parametrech považuji VIA čipsety za velmi kvalitní, téměř tak kvalitní jako Intely. Co mi ale vadí, že VIA nebyla schopná rok a půl dodat south bridge VT8251, a tak nyní nejsou desky, které by tento čip měly, a mohly mi tak vyhovět.

Flora
Flora
Level Level
23. 10. 2005 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

velmi pěkný článek...děkuji

tief
tief
Level Level
19. 10. 2005 00:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podíl AMD vůči Intelu je v Evropě, Japonsku a USA poměrně slušný - kolem 30 až 50%, dle oblasti (v ČR se například udává cca. 40%). Velmi špatně je ale na tom v Číně, Indii a podobných státech, kde Intel dominuje. A protože tyhle trhy jsou rostoucí a prodává se tam hodně, je celkový tržní podíl plus mínus takový, který jsem uvedl v článku.

Do celkového podílu se samozřejmě počítají i prodeje mobilních a serverových procesorů, která má Intel stále ještě dominanci.

tief
tief
Level Level
18. 10. 2005 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měděné vrstvy se připevňují také ve Fabu.

Roob
Roob
Level Level
17. 10. 2005 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja som mal takeho dnes. On chce celeron3000 lebo pocul ze to je dobre. Ok ked si myslite ze to je to najlepsie, nech sa paci. Lenze co spravim ked uvidim jeho smutnu tvar po tom, ako sa bude stazovat, ze "kuva tie hry idu nejako nap_cu"

tief
tief
Level Level
17. 10. 2005 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Wafery se z Drážďan letecky transportují do Malajsie, kde se rozřežou na jednotlivé čipy a připevní se k nim pouzdro (PCB s piny a Heat Spreader). Z Malajsie se už dodávají do obchodů.

tief
tief
Level Level
17. 10. 2005 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, ale to je čip SiL přes PCI, tedy s hrozným výkonem. To už je lepší klasická PATA.

MuadDib
MuadDib
Level Level
25. 10. 2005 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Proč by tam měl být ten "hrozný výkon"?
Myslím, že by to mohlo i docela stačit - vždyť tak častokrát uváděná přenosová rychlost zřejme nehraje až tak moc velkou roli. Je pravda, že teď zrovna nevím, oč přesně v téhle desce jde, ale třeba na mé Abit AN-7 je řadič Si3112A připojen přes samostatnou PCI sběrnici (nebo aspoň to hlásí jádro, resp. příkaz "lspci"), která pracuje s frekvencí 66 MHz, čili přenosová rychlost by mohla být až 266 MB/s.
Jistě, u serveru jde i o to, že při použití více disků, což by se dalo u serveru i předpokládat, by se právě ta přenosová rychlost mohla stát pověstným "úzkým hrdlem".
Ale jinak si nemyslím, že by rozhraní PATA mělo být i v tomto případě (zapojení přes PCI) lepší.

tief
tief
Level Level
17. 10. 2005 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ano - když chcete malý server, tak zřejmě zvolíte dvoujádrový procesor a integrovaný RAID1 ze Serial ATA disků s NCQ. A to bohužel čipset od AMD nenabízí. Něco jiného je server s SCSI, na který potřebujete řadič do PCI-X, jenže to už je zase jinde taky cenově.

tief
tief
Level Level
17. 10. 2005 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jo, ale ty už jsou dneska zastaralé. Nemají PCI-Express a nemají ani Serial ATA (natož SATA 3Gbps s NCQ). Jinými slovy do stolních počítačů je to nepoužitelná varianta.

tief
tief
Level Level
17. 10. 2005 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

AMD vyrábí lepší procesory, ale pořád má jednu nepříjemnou vadu - čipsety. Na domácí použití dnes naleznete slušný nForce 4 i VIA K8T890, pokud ale máte vyšší nároky, je to horší. nForce 4 je podle mnohých při využití všech funkcí nestabilní a VIA zase nemá odpovídající south bridge. Faktem je, že když bych si dnes chtěl koupit třeba jednoduchý server, budu nucen jít do Pentia D a ICH7 i přes to, že Athlon 64 X2 je po všech stránkách lepší procesor.

AMD podle mě dělá hloupost, že nenabízí vlastní čipsety. Spoléhá na VIA, která je teď technologicky pozadu, a NVIDII, která si zase se spolehlivostí nedělá moc hlavu (dodnes vzpomínám na otřesné problémy s nForce 2, kterou jsem naštěstí vyměnil za KT600). I v očích OEM partnerů by jim jistě prospělo vyrábět si vlastní čipsety na úrovni - ostatně jejich AMD761 nebyl vůbec špatný. Prostě mít sladěnou platformu, jak jí nabízí Intel.

MuadDib
MuadDib
Level Level
25. 10. 2005 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tief Ano, přesně tak. Před několika měsíci jsem někde četl článek (reakce na známou soudní žalobu), ve kterém autor pojmenoval právě tenhle problém - a dospěl k závěru, že pokud chce AMD "prorazit" i do "korporátního" segmentu, tak se musí více snažit o "sladění" procesorů s čipovými sadami a o právě onu zmiňovanou spolehlivost, aby mohli nabízet něco takového jako "platforma AMD", aby to tak bylo vnímáno, jak to dělá i Intel.
To by prý v praxi mělo být uděláno tak, že AMD by měla více tlačit na výrobce čipsetů. (Ale jak, o tom se už nezmiňuje...)
Ale jak říká P. Orel - je potřeba vyřešit problémy se spolehlivostí, neboť je naprosto nemyslitelné, že by nějaký malý server měl mít nějakou takovou vadu jako je v Active Armor.
To, zda AMD dělá hloupost - no nevím, ale asi k tomu mají pádné důvody - nemalou roli tam asi bude sehrávat fakt, že se jim to asi prostě nevyplatí. Nevím. Ale měl jsem ten pocit, že i onen zmiňovaný čipset AMD761 byl v plánech a představách AMD něco jako "refereční", tedy že s ním přišli právě proto, že v dané chvíli nebyli k dispozici žádné jiné pro tehdejší nový procesor AMD a pro uvedení procesoru prostě něco museli mít. Ale když VIA zvládla a naplno rozběhla výrobu čipsetů podporující sběrnicovou architekturu Alpha EV-6, tak od dalších pokusů už AMD upustila.
Zkrátka: zdá se mi, že taková je strategie AMD - myslím, že takové bylo i jejich tehdejší prohlášení - a myslím, že oni vědí, co činí.

tief
tief
Level Level
17. 10. 2005 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale no tak, nezatracujte hned Intel a jeho snahy :-). Uvidíme, jak se mu to povede, ale pokud splní aspoň to, co slíbili, mohl by být Conroe čipem, který Intel posune hodně vpřed.

krusty55
krusty55
Level Level
17. 10. 2005 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemůžu souhlasit, že ceny CPU Intel jsou na přijatelně úrovni. Oproti AMD jsou pořád předražený. Na druhou stranu, kdyby nebylo AMD, tak budou předražený ještě víc, to je nepochybně pravda...

Reklama
Reklama